Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Clas Ohlsson Cup

« · 902432 · » Till forumet

Sv: Clas Ohlsson Cup
williamthekid: Nu är de väl en tidsfråga innan de ringer igen, säkert..
Kommentera

williamthekid:

nu börjar jag undra vad som händer. nu är det spel 3 - 5 igen tredje gången den här matchen. är det brynäs som är så ruskigt bra i powerplay eller är det bommaren som tycker att brynäs måste få ett övertag?

nja det sista tror jag inte ens på själv.
Kommentera

Second Period
33.59 2 - 3 EQ MIK 31. GRANSTRÖM, Jonathan
(33. BRUUN, Antti)
Kommentera

Barbapappa: Målmässigt så är vi ju med, i powerplay är bedrövligt känns som om de inte har hittat nån riktig pp femma, skönt att granström målade men jag vill att andra kliver fram med, nån av de nya kanske..
Kommentera

williamthekid:

jag är helt på din linje där.
Kommentera

Barbapappa: Men nu är de väl själva f#n om inte pucken ska sitta i början på tredje..
Kommentera

williamthekid: JA jag är ansluter mig till den linjen oxå. Mik har fortsatt svårt med pp oavsett tränare, måtte det vända nu!.
.
Kommentera

Bonäs norra: Ja av alla spelare som finns i laget så borde de väl finns minst en konstelation som bör kunna fungera, kan man tycka iaf, men om man inte har några konkreta linjer eller fantasi, rörelse, eller vad de nu beror på, så då är de ju omöjligt att göra nått kreativt som resulterar i farligheter, eller ännu bättre ett mål
Kommentera

williamthekid: ja de ser ut som om mik får ett bra läge att kvittera nu.
Kommentera

Barbapappa: Ja visst är de ett bra läge, och de är ju viktigt att de får utdelning nångång annars sjuker nog självkänslan lite grann kanske... viktiga minuter
Kommentera

williamthekid: rann ut i sanden även detta.
Kommentera

Barbapappa: Var är lindström som såg så bra ut mot aik?
Kommentera

williamthekid:

efter granis reducering så har brynäs haft 5 utv och mora 2. det kan vara att brynäs inte hänger med längre och försöker freda sig på alla möjliga sätt, eller så har dom haft otur med dommaren och då får mora snart en radda med utvisningar för att dommaren måste jämka lite.
Kommentera

Bonäs norra:

han passade till första målet ikväll.
Kommentera

Barbapappa: Ja ja vet inte... men har du sett A haunting på discovery channal?? de känns lite så iaf, onda andar förföljer och stör så man inte får lugn och ro, och då kan de bli som ett spöke :-)
Kommentera

williamthekid:

har inte sett det men jag förstod innebörden av det :)
Kommentera

Barbapappa: Spiken i kistan
Kommentera

williamthekid:

japp där förlorade vi matchen.

Men jag undrar vad han kommer att välja för linor?
Det är märkligt att han har spräckt upp de gammla linorna som var.

och powerplayspelet oroar en del för det är ju nåt som dom måste få ordning på.
Kommentera

Barbapappa: Ja många frågor som vänta på svar, de är lätt att vara läktar proffs som oss :-) men, vet inte hur Arved tänker, men han har lite och fundera på de är en sak som är säker..
Kommentera

williamthekid: Min känsla var att det var en fight vilket fall.
Alla brynäsutvisningar tyder på att de måste ha haft bra fart i alla fall.
men men
Kommentera

Barbapappa: powerplay verkar inte funka i Mora...sen vi gick upp i elitserien har vi inte varit bra i powerplay en enda säsong.
Kommentera

PappaKeno: Kan kanske bero på motståndet :)
Kommentera

mora1: självklart men man får ont i magen av att se Mora spela powerplay ibland :(
Kommentera

williamthekid: Rykten säger att Brendl inte är nån vidare form. Över 15.30 på Coopertestet i Gävle för ngn vecka sedan. Det tror jag att jag hade spöat.
Kommentera

Mr Walker: Hur långt är ett cooper test är har jag ingen riktig pejl på, 3000 meter kanske, hur som helst presterar han på isen, de har han ju visat förr...
Kommentera

williamthekid: mmm han var lika duktig på att inte prestera också...
Kommentera

PappaKeno: Ja de är juh sant, men alla kan juh ha en dålig dag eller två :-) men visst lite jämnhet kunde kanske varit bra, förresten går de bra att jobba :-)
Kommentera

Bonäs norra: 30/08 Mora föll i cupen

finns nu på morahockey
Kommentera

Bonäs norra: Hur står det LIF-TIK? Kommer inte in på swehockey.se, gör du?
Kommentera

Tången:

1 - 0 till timrå efter 1:a
Kommentera

mattias - 74: ANTON LANDER!!!!!!
Kommentera

General_Moisio:

Jo jag såg det.. Kul för honom =)
Kommentera

mattias - 74: Ja de tycker jag, han kommer bli mycket bra i framtiden, han är grym nu :D
Kommentera

Barbapappa: det har dom tränat hela vecken så man kan ju undra
Kommentera

mattias - 74: Kommer du in på swehockey?
Kommentera

Tången:

Japp
Kommentera

mattias - 74: Bytte till firefox och då gick det bra!
Kommentera

Tången: lif verkar inte ha nått Effektivt pp heller
Kommentera

Bonäs norra: Verkar inte så men de har väl redan tankarna på säsongens match imorgon!
Kommentera

Bonäs norra:

13 min i pp så långt och inte ett enda mål. låter som vår lillebror har samma dilemma som oss.
Kommentera

Var det inte leksingarna som hånade oss för att vi hade så många importer? De måste väl ha minst lika många. Dessutom från hockeyländer som Frankrike och Danmark, ja alla medel är tillåtna för att nå .......................allsvenskan nästa år igen!
Kommentera

Tången:

he he, dom har lika många nu men mik har bara sex nationaliteter. men drantarna har skaffat sig 8 nationaliteter.
Kommentera

Barbapappa: Ja de har nån amerikanare, kanadick, dansk, fransman, tjeck, slovak, finnpajsare och även någon svensk faktiskt!
Kommentera

mattias - 74: Snikna Leksingar ? Jag var på väg från Rättvik i ett ärende hemmåt och svängde förbi Handsfabriken en bit in i tredje period och tänkte kika in, men icke sa nicke ;-)
Kommentera

horcoff: Nej, har du inget att bidra med (typ lif-tröja el. dyl.) så är du icke välkommen där! Detta är lifarnas största happening på hela året!
Kommentera

Tången: Gratis då förstås, ville inte betala för 10 minuter ;-), dessutom låg de under.
Derbyt i morgon ska jag inte missa.
Kommentera

horcoff: Ok, räknar med rapporter var 10:e sekund. No smiley!
Kommentera

Tången: va har dom också svenskar, vilka härmapor. *skratt*
Kommentera

Barbapappa: Wessner har fått bra kritik(Dalarnas), bra om det lossnar för honom.
Kommentera

« · 902432 · »