Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Clas Ohlsson Cup

« · 902762 · » Till forumet

Sv: Clas Ohlsson Cup
Tror visst det blev en länk till fotosidan i förra inlägget.

"Bästa backpar var Antti Bruun och Pierre Johnsson. Plus också till Daniel Wessner."
Kommentera

horcoff:

Nu känner jag för att starta krig inför kvällen.

Mora Suger =)
Kommentera

mattias - 74: Suger dom så duger dom ;)
Kommentera

Gusten:

Haha ditt lilla pervo =)
Kommentera

horcoff:

ikväll tar vi första skalpen i den här turneringen.

Lillebror - Storebror 2 - 5

Mora gör 5:e målet i tom kasse.

Målskyttar i Mora.

Lindström 1
Hagos 1
Skogs 1
Bogg 1
Dahlman 1
Kommentera

mattias - 74:

he he, sveriges äldsta landsortsklubb kommar att besegra sin tre år yngre lillebror. så är det bara.
Kommentera

Barbapappa:

Skönt och se att du tippar Leksands seger =)
Kommentera

mattias - 74: Den som sa´t han va´t ;)

Apropå kriget: Ikväll tar man plats i Moraklacken ;)

Alltid emot Leksand!
Kommentera

Gusten:

ja du kan ju ställa dig där med Knogen och dricka ful dricka från Orsas finnmarker, hoppas du sätter i Halsen =)
Kommentera

mattias - 74:

om du tror det så kan du inte klubbarnas histoeia. mora är en äldre ishockeyklubb än drantarna.
Kommentera

Barbapappa:

Har jag sagt nånting om det ??

Därmot fattar jag inte varför ni envisas och kallar oss Leksingar för drantar.

Det vill jag ha förklarat för mig!
Kommentera

Gusten:

det är rätt inställning. det hade jag också gjort om jag vart brynäsare;)
Kommentera

Inställningen avgör i kväll. Leksand kommer att vara heltaggade, vilket jag tvivlar på att Mora kommer att vara. Att jämföra med när Mora mötte Noretpojkarna för några år sedan, då NP vann.
Kommentera

Barbapappa:

det är något som följer med bara, ett öknamn på lexingar som nån smart morait har kommit på. ;)

och mora är ju storebror på riktigt, vi är etablerade i es, det är inte ni. och efter som mora är en äldre ishockeyklubb måste vi naturligt vis vara storebror. ex. min lillebror kan aldrig bli min storebror för jag föddes först. samma sak med ishockey klubbar mora var först, "alltså storebror".

mora vinner fortfarande med 2 - 5
Kommentera

Ola:

Ursäkta men borde inte MIK gå in mer för Matcherna mot Leksand ?
Kommentera

mattias - 74:

där håller jag med dej, men ola har en poäng i det han säger. inställningen hos moraspelarna har inte varit den bästa under alla, utom första träningsmatchen sedan mora gick upp.
Kommentera

Barbapappa:

Den där meningslösa diskussionen om Lillebror / Storebror har vi haft förut med er moringar och vi kommer ingenstans med den.

För mig är Leksand storebror eftersom vi har fler säsonger i högsta serien och 4 Sm guld men det är som sagt inte alla moringar som anser det.

Enligt vissa så blev ni Storebror bara för att ni spelade i ES en säsong och inte Leksand !
Kommentera

mattias - 74:

mm, man kan se på saken med olika ögon. men min lillebror har en högre lön från sitt jobb än vad jag har från mitt. även en höhre rang på sitt jobb än vad jag har på mitt. + att han vann en slalom tävling där jag bara blev fyra. han fick guld inte jag. gör det honom till min storebror?
Kommentera

Barbapappa:

Som sagt man kan diskutera detta i oändlighet men jag ids fan inte nu =)
Kommentera

3-3 ikväll!
Kommentera

mattias - 74:

kalla kriget är vunnet av mej alltså, heja mej, heja mora;)
Kommentera

Barbapappa:

Spelar tuokko ikväll ??
Kommentera

mattias - 74: Jag förstår att du är rädd ;)
Kommentera

Gusten:

Man kan inte vara rädd för en fegis, skulle va kul om det vart en riktig Fajt mellan honom och Mikkola igen, sist så vann mikkola på poöng =)
Kommentera

mattias - 74: Det är ju just fegisarna man SKA vara rädd för
Kommentera

Gusten:

Iof men han är verkligen fegis men det vet du ju redan!

Minns en incident när Hedlund tacklade honom korrekt och han svarade med att rappa honom i knävecken med klubban. Skaplit moget
Kommentera

mattias - 74:

tror inte han spelar, han är nog inte helt återställd efter den ska da han ådragit sig.
Kommentera

mattias - 74:

finns fler som gör sådana saker. kommer snart en målvakt tiller (ed belfour) som är känd för att använda klubban som en lie.
skapligt moget
Kommentera

mattias - 74:
Man kan alltid hoppas. Men jag tvivlar. Sedan Mora gick upp i elitserien, har Mora och Leksand spelat träningsmatcher under varje försäsong. Mora har endast vunnit en av dessa matcher, och det var inför den säsongen när båda lagen spelade i elitserien. Detta tror jag inte är någon slump. Laget från den lägre serien är mest taggat.
Kommentera

mattias - 74:

att kalla tuokko för fegis om man är leksing och hyllar belfour är väll ändå att kasta sten i glashus.

www.youtube.com/watch?v=uCwDp0ct4n8 slashing

www.youtube.com/watch?v=6YmtSbupPLo slashing
Kommentera

Barbapappa:

varför skall jag försvara hans spelstil ? jag hr inte sett honom spela än i Leksand så förstår att du måste hitta mot argument för att skydda tuokko.

Vissa här inne tycker som jag ang tuokko men skriver inte för de vill inte blanda sig i debatten

Har absolut inte hyllat hans fula spel bara det att han är en förbannad bra målis men tuokko är ingen bra spelar heller så det så!
Kommentera

Barbapappa:

Slashingen på Chara var ju väldigt farligt.

Kolla vad chara gör ist i momentet innan
Kommentera

Barbapappa:

2: filmen är det ju helt enkelt så att han ger bara igen. De tär ju heligt att röra en målis vet du väl
Kommentera

mattias - 74: Finns väl andra målisar som varit / är värre. Här kommer en annan som var lite hetlevrad.

www.youtube.com/watch?v=Z8_wrJpRDaU
Kommentera

MorganaLefaey:

Precis men nu tog han ju opp ed bara för att ha ett motargument till toukko, de som har sett Tuoko spelar vet att han inte spelar hockey.
Kommentera

mattias - 74: Nu har man väl sett lite för lite av Tuokko, men det man har sett så verkar det som en spelare som spelar en aning oslipat. Men problemet är väl att endera så blundar man för det och jublar när han inte gör det eller så retar man upp sig något totalt. De 2 olika fraktionerna brukar vara de som håller på det lag han spelar i och de som inte håller på dem.

Lär vara en hel del i HV som hatade Ledin när han spelade i FBK som nu framöver endera kommer att blunda för tokigheterna eller berömma dem. 

Kommentera

MorganaLefaey:

Spelare som Ledin, blomdahl och Tuokko m.m vill man inget gott alls eftersom de i mitt tycke inte är några hockeyspelare.
Kommentera

mattias - 74: Men dom behövs :)
Kommentera

mattias - 74:

du undviker fakta. att slacha någon bakifrån är mycket fulare än att armbågstackla någon. det vet du lika väl som mej sen om målisen blev tacklad har ingen som helst betydelse. går målisen ut på det sätt han gjorde är han tacklingsbar, och likväl som utespelarna får tåla reglerna så måste även målvakterna göra det. det jag ville få fram med alltihop är att det är jätte lätt för dej att hacka på tuokko för att han spelar i mora. men jag är hundrafemtio procent säker på att om han spelat i leksand så hade du inte klagat. sedan kan jag hålla med i det många andra och jag sagt förr. han måste lära sig att hålla ner armbågarna.
Kommentera

Barbapappa:

UIndviker Fakta ??

Kan du ingenting om hockey? Man får aldrig tackla en målvakt ? han är aldrig tacklingsbar.

Jag hade reagerat lika om jag varit målvakt.
Kommentera

mattias - 74: Men de borde han vara om han är utanför målområdet :)
Kommentera

MorganaLefaey:

håller med dej angående hatade och icke hatade spelare. man färjas av det lag man hejar på.

som när lilja dängde upp kåberg så blodet rann ur näsan på honom, jag hyllade lilja för det. medans fbk:arna inte ens kunde se att kåberg startade det hela med en slashing i knävecken på lilja. i deras ögon var lilja busen.

och sedan är det ju så också att en supporter är väldigt patriotisk annars har man inget där att göra. man ska stötta sitt lag i med och motgång (inte gömma sig bakom läktaren som superstars gjorde.) :D
Kommentera

Uddan:

Du får ta pucken av honom om du inte rör honom men att peta med klubban på honom eller åka på honom är förbjudet.
Kommentera

Uddan:

jo det är han.
Kommentera

mattias - 74: Men de BORDE man få göra sa ja ju..! Dom ska hålla sig innanför stolparna!
Kommentera

mattias - 74:

du får tackla en målvakt som åkt ut ur målområdet.
Kommentera

Barbapappa:

Nej får man inte. Du får aldrig under några som helst omständigheter tackla en målvakt
Kommentera

mattias - 74:

jag har då sett hockey på tv både landslag och elitserien där målvakter blivit tacklade och dom som refererat matchen sagt att det varit tillåtet. dock bara om målvakten lämnat målområdet och är vänd mot spelet.
Kommentera

Barbapappa: Det var väl så förut? Att målvakten var tacklingsbar bakom förlängda.
Tror dock regeln är borta nu
Kommentera

rbn: Har för mig att det var som så att målvakten var tacklingsbar förut och då enbart utanför målområdet och om han hade pucken mot klubban. Men då det hela tiden blev charging, boarding mm då någon faktiskt gjorde en tackling då de hade pucken på klubban så ändrades den för 1 eller 2 år sedan. Men jag kan minnas fel också.
Kommentera

« · 902762 · »