Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

En tråd för allt

« · 1335964 · » Till forumet

Sv: En tråd för allt
MIK 7-1:

jo målkalas har det varit i kväll. Det var verkligen tur att det blev 2 poäng även om det behövdes 3. Nu måste det helt enkelt bli fler vinster i följd. Man slutar inte att hoppas.
Kommentera

Hakan Olsen: Angående MIK-Borås, skulle häldre kalla det en förväntad besvikelse.
Borås i FMMA är ett återkommande problem, precis som Oskarshamn borta.
Åter igen bekämpade Borås oss med en fantastisk deffensiv, den bästa jag har sett i vinter ut att överdriva. Så... ja, du är inne på rätt spår där.

zeb: Hörs att du inte har sett många matcher den sista tiden,
och jag hoppas verkligen inte du var så dum så du förväntade dig 3 lätta poäng mot Borås, eller Oskarshamn för den delen.
Svacka? Har ingen aning vad du surrar om...

För övrigt är det målkalas i FMMA just nu.
Kommentera

Hakan Olsen: Nja man tröttnar , det är för mycket djupa svackor ,klubben måste ha det svårt i dessa tider A-lag J-20 J-18 det verkar bara gå neråt
Kommentera

zeb:
Tyvärr torskade MIK mot Orskarshamn, vilket förvärrar läget. Det är verkligen berg och dalbana. Det skall mycket till nu om det skall bli 7:e plats. Det skulle behövas en längre serie med vinster, och vinst mot Almtuna är ett måste för att inte tappa terräng. Ha det trevligt på onsdag.
Kommentera

Hakan Olsen: Jag tänkte väl åka ner på onsdag ,Mora-Almtuna om det är någon ide"eller om man ska hålla sig hemma , Tror Mora har gjort dom sämsta matcherna när jag har varit där
Kommentera

Hakan Olsen:

Nu är MIK på spåret igen även om Almtuna ligger före och går som tåget, dvs som de gamla tågen gjorde, utan avbrott och förseningar. Vi får hoppas att de får grus i maskineriet inom snar framtid och spårar ur. Förhoppningsvis blir det mera uppsalapendlarstuk, uppgivenhet och frustration.
Kommentera

zeb:

MIK-Borås 1-3 på hemmaplan! En förbannad besvikelse, när dessutom Almtuna kvitterade när det var 4 sek. kvar och vann på straffar. Jag skulle vilja veta varför MIK inte kan ge järnen i måstematcher. Det kan ha att göra med att om motståndarlaget ligger på försvar, är det inte möjigt för MIKs spelare att torpedera och forsera in mål. Är det någon som var på matchen som kan rapportera vad som hände?
Kommentera

Et tu Brute: Tja... eller MIK 0-6, men den är gammal den också;)

Skämt å sido, den här karamellen räcker iallafall säsongen ut:)
Kommentera

zeb:
Bra!! MIK hänger med. Det var tidvis bra spel men man släppte in Växjö en del vilket var störande. En del slarv i försvarszon och tveksamheter. Man måste bli mera bestämd i sitt försvarsspel. Gartner är lite av säkerhetrisk, tidvis, men kommer att bli bra med ökad taktisk träning. För min del tror jag att det vore bra med mera tid på gymmet för att bygga, det gäller både försvars- och anfallsspelare. Kan laget bibehållas som det är till nästa säsong och samtidigt öka muskelmassan vore det super. Då blir MIK att räkna med när det gäller kvalet till IS.
Kommentera

MIK 7-1:

Kanske dags att byta nick till MIK 0-5. Det måste väl också vara en karamell att suga på riktigt länge det också :-)

Kommentera

MIK 7-1: Mycket bra av Mora , men det gäller att följa upp det här nu , Och inte tro man är bäst för man vinner över Örebro , det visar sig redan ikväll
Kommentera

MIK 7-1:

Jag har inte haft möjlighet att kommentera, men jag blev väldigt positivt överraskad. Spelar MIK bra även mot Växjö i morgon då börjar det likna något. Det var mycket snack om Conny Strömbergs problem, vilket fortsatte även i Sportbladet idag. Två sidor om detta och inget matchen! Man blir förbannad.
Kommentera

MIK 7-1: för den delen behöver inte 4:e platsen vara mer än 3 matcher bort
Kommentera

hm... varför har ingen av våra negativon skrivit nått ännu?

Ola: fördjävligt att lyckades förlora skotten med 22-35. ;)
Kommentera

zeb:

ja, tunn är den både när det gäller antalet spelare och deras kroppsliga storlek. Växjö sköt 16 mål mot mål, skall MIK komma upp i 15? Örebro har stora backar, det har varit en målmedveten satsning. Det kan bli jobbigt att se på matchen i morgon då det förmodligen blir styrspel och en del snurr i hörnen. Men jag hoppas att det blir en positiv överaskning. Nu finns det inget annat alternativ, MIK måste vinna mot lag som ligger före i tabellen för att komma över strecket. Realistiskt är det bara plats 7 som är tillgänglig, och Almtuna och Oskarshamn kan bli för svåra.

I går var det ingen munter kväll, först förlorade MIK mot Malmö och sedan gjorde juniorerna sin sämta match i VM. Jag hoppas verkligen att satsningen på juniorerna fortsätter och vi kan se bra matcher i VM-turneringar framöver. Skoj är det att se matcherna.
Kommentera

Hakan Olsen: ja han har gått tillbaks till Brynäs , dom har ju lite lirare på jun-VM i Canada, gjorde mål sist , truppen ser mycket tunn ut i Mora , Nu får man lite att bita i mot Örebro på onsdag , Hur mora ska komma på mål mot örebro är nog lika troligt som månen ramlar ner
Kommentera

zeb:
Har Simon Löf återvänt till Brynäs? Har inte läst något om detta på MIKs hemsida, eller är det något jag har missat?
Kommentera

zeb:
Det är för trist. Juniorverksamheten är ryggraden för en förening. Har MIK inte observerat utvecklingen som sker? J-VM visar att juniorhockeyn blir allt mera intressant. Mera publik och medel behövs även till juniorernas matcher, detta är något som är helt självklart i Kanada. Finns det inga talanger längre på hockey-gymnasiet eller är det ledarna som brister????
Kommentera

Hakan Olsen: det är väl för sorgligt att se moras b-jun. i FM cup tror inte man vinner en enda match, man har helt klart kommit efter på jun-sidan
Kommentera

Hakan Olsen:
Har väl ingen stil alls, står mest med armarna i kors.
Ser så fruktansvärt oengagerat ut.
Kommentera

Tubest:

Något måste ske väldigt snart för att få in energi i laget. Känns väldigt trist att Luleå och Skellefteå ligger högt i ES, med MIK harvar i nedre delen av AS.

HL är ingen muntergök direkt, det kan få vem som helst deppig och tappa energi. jag vet inte vad han har för ledarstil.
Kommentera

zeb:
Det är nåt som inte är som det ska i laget......verkar inte finnas nån harmoni alls.
Kommentera

Hakan Olsen:

Vi försöker spela en hockey vi inte klarar av, varför inte gå tillbaka till vårt spel vi använde oss av i ES..??
Tror det gått så långt nu att spelarna tröttnat på HL och det rejält.
ett lån åker hem i förtid för att spela J20 med sitt Brynäs.
Eklund tröttna ur, Bogg ryktas sluta......vissa spelare verkar inte vilja vara på isen över huvudtaget.
Kommentera

Tubest: Eller varför inte ett par canadicker som drar lite folk, som det ser ut nu blir det väl tomt snart på läktarna , det är inte svårt att förstå, en grå massa som irrar runt utan nån som helst spelid'e
Kommentera

Tubest:

Jag såg inte senaste matchen mot Oskarshamn, men det var pyrt att det inte blev några poäng. Var det blåslampan som saknades? Det är ett måste att vinna mot lag som ligger före i serien om det skall bli en av de sju.
Kommentera

Hakan Olsen:
Tycker dom ska ta och lägga lite pengar på en stor gasolflaska så Ross kan elda på laget lite istället.......det e så slött o lojt så man blir ju förbannad att se matchen ikväll....med några få undantag så är det undr all kritik hur vi uppträder på isen.
Kommentera

Tubest:

Förbannat oxå, han skulle ha det mycket bättre i Mora.
Kommentera

Massebros:
Petro har skrivit på för Dinamo Riga idag.
Kommentera

Robert Petrovicky är ledig... kanske något för MIK sedan vi har så j.....la svårt att näta!!
Kommentera

zeb:

Jo, det är nog det mest realistiska. Hoppas fortfarande på att 7:e platsen kan vara möjlig att nå. Men jag befarar att det blir några förluster mot lag som ligger bakom mot MIk just nu och de främsta lagen går inte att rubba (Växjö. Örebro. Rögle).
Kommentera

Hakan Olsen: Ska man vara ärlig så har väl Moraik inte mycket att göra bland dom 7, skulle möjligen vara Oskarshamn som man kan peta undan för att få någon match till , I det stora hela är det väl lagen som ligger där lite bättre , tror nog att Leksand får det svårt att vara bland dom tre också tycker Rögle ser starkare ut
Kommentera

Hakan Olsen:

Det var surt att MIK förlorade mot VIK. Vinster mot lag som ligger före i tabellen är ett måste för att komma bland de sju. Starten av allsvenskan var väldig väldigt dålig. Jag har nämnt det tidigare, laget måste vara så gott som komplett vi starten av serien. Nu har laget börjat serien på en nivå som var allt för låg när det gäller försvaret. Är det ingen som har koll på vad som värvas?
Kommentera

Hakan Olsen:
Sundsvall och Simons gjorde det bra, tog en poäng.
Kommentera

Och det där var förståss riktat till Ali, vars bubblor jag kunde läsa... :0)
Kommentera

Du verkar ha problem att 'bubbla' med mig, så jag skiver här istället:

Skit-Telia. 
Nu går jag till sängs.

Om du vill ändra från Telias till Googles DNS letar du upp dina IP-inställningar, och gör om den rutan som enligt bilden.

Du hittar den i Kontrollpanelen / Nätverksanslutningar / Lokalt nätverk / IP-inställningar (dubbelklicka eller inställningar)

Kommentera

Alisandali:

"till Far" var säkert inspelad på 80-talet.
Att se Axel på scen vore häftigt.

Kommentera

Metal Guru:

Kul att se legenden Rock-Axel är på banan igen , men dom här två låtarna var  väl "så där" .

Hoppas han kan göra en rikitg comeback , och när han står på scen nästa gång så tar jag förgivet att vi syns där Metal Guru .

Kommentera

zeb:

Det vore väldigt bra om Sundsvall kan ta poäng från Oskarshamn i kväll. Kan Simons bidra med riktigt bra spel?
Kommentera

zeb:
Vi får hoppas att Ross ger inspiration och energi till laget, även om han står vid sidan om. Alla måste ge sitt max varje match, även om det tar emot och gör ont. Varför skall bara ett fåtal ge järnet alla matcher? Det är viktigt att MIK bli en av de sju lagen för att då in sponsorpengar framöver.

Gårdagens match mellan Almtuna ovh Västerås som visades på Visat hockey var inte den allra bästa, rättare sagt dålig. När skall lagen se till att öka tempot vid numerära överlägen? Man blir helt enkelt förbannad över segheten.
Kommentera

Stigsson: Finns fler !!! Patrik Ross tillbaks , Nu kommer det nog att bli lite fart i båset skulle jag tro , Bra Sares det behövs
Kommentera

Stigsson:

Snarare smart om du frågar mig :)
Kommentera

mattias - 74: Vågar man gissa att ägaren är dum i huvudet?
Kommentera

Hakan Olsen:

Man får tydligen fribiljetter till Leksands match mot Borås på Fredag på Ica Supermarket i Centrala Mora hörde jag om man handlar för 300 :-

Vågar man gissa på att ägaren är Leksing? :)
Kommentera

zeb:
Jag undrar var det är för juniorverksamhet i klubben. Det är ju ryggraden i en klubbs framtid. Hur jobbar MIK med denna verksamhet? Det borde finnas massor av talang i Mora-byarna.

I går såg jag Almtuna -MIK. Första perioden såg mycket bra ut från MIks sida och de dominerade spelet. Har inte varit så föregående säsonger. Det kändes bra och gubbana runt om som höll på Almtuna befarade en utskåpning ("likt Rögles överkörning av Leksand"). Men nästa period var det en helt annat match, MIK gick ner i tempo och släppte in Almtuna i matchen. Det var riktigt nervöst tidvis, framförallt när Bogg´och Tuokko var inne. Bogg är inte bra och blev bänkad sista perioden. Fogström och Zettergren blev jag verkligen imponerade av. Fogström kan hålla i pucken och Zettergren har speed. Dessutom gav Henrik Eriksson järnet och Beck försökte. Även Hansen gjorde ett bra jobb i målet. På backsidan såg det hyffsat ut, även om Heino behöver träna upp snabbheten på skridskorna. Han har hög frekvens på benen men det händer inget. Övriga spelare har långt kvar till föregående säsongs nivå, ex. Viksten, Lagerström, Johansson. Martin johansson såg nästa apatisk ut med tom blick. Deprimerad och under isen? Jag har tidigare varit imponerad av Johanssons speed. Jacobs gjorde inget heller. Lite jävlar och namma får man begära. Hade alla en del av Tuokkos energi men med lite mera smarthet (inte bara tuta och köra) vore det en annan femma.

I tredje perioden blev det en uppryckning, men det var för mycket snurr i hörnen och inga framför mål, undantag Henrik och Olsén. Ingen vill offra sig och få ont.

För att bli en av de sju måste det hända något framöver.
Kommentera

Hakan Olsen: Det ser inte bra ut för klubben Mora ik , Nu kommer det ett lån från Brynäs igen , tror inte det är så bra på sikt,nåsta år kommer många spelare att lämna ,man har inga egna j-20 killar som kan gå in dom håller till nästan sist i sin serie (kan åka ur) Vad har man sedan????????
Kommentera

Hakan Olsen: Ja vad ska man säga, såg Malmö i lördags tyckte dom såg väldigt trötta ut , Ocg igår var det helt slut på bränsle , och man lyckas vinna mot ett Mora som var totalt borta ,så här kan det väl inte bara fortsätta ,Nog måste Sares o co, göra nånting annars åker man ur är jag rädd för
Kommentera

zeb:

Bedrövligt 1-3 mot ett lag som innehöll till stor del juniorer. Trist. Visst var det spelövertag för MIK, men det måste finnas folk framför mål och skotten skall gå på mål. Speciellt vid numerära överlägen.

Fogström, Iliakis och Beck var bra, men vad har hänt med Lagerström? Han var helt bedrövlig tidvis, Heino måste träna snabbhet på skriskorna.
Kommentera

« · 1335964 · »