Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

En tråd för allt

« · 1335964 · » Till forumet

Sv: En tråd för allt
MIK 7-1:

jo målkalas har det varit i kväll. Det var verkligen tur att det blev 2 poäng även om det behövdes 3. Nu måste det helt enkelt bli fler vinster i följd. Man slutar inte att hoppas.
Kommentera

MIK 7-1: Jodå nog såg jag matchen mot borås, Det räcker så ,behöver inte säga mer
Kommentera

Hakan Olsen: Flertalet vinster i följd får du statistiskt sett vänta på tills februari månad är jag rädd. Samtidigt har det sedan juluppehållet gått över all förväntan enligt samma formel. Men jag håller med dig, man slutar aldrig att hoppas.
Kommentera

MIK 7-1:
Jag ser det som att den chans som MIK har att ta 7:e platsen är på Malmös bekostnad.
Kommentera

zeb:
Det blev en vinst idag. Vi kan fortfarande hoppas.
Kommentera

Hakan Olsen: Chans?
Vi är väl ändå närmare 7:e platsen än att bara ha en chans till den,
Malmö har 2 matcher mer spelade.
Där emot har vi chans till 3:e platsen...
Kommentera

MIK 7-1:
Klart att det finns möjlighet att nå top 7, men MIKs spel variera allt för mycket kvalitetsmässigt. Går det inte att hålla hög fokusering och jämn standard framöver blir det svårt.
Kommentera

Hakan Olsen: Jodå jag hoppas också att det ska gå att bli bland dom 7,Malmö eller Västerås är väl dom man tänker närmast på ska tappa lite ,Det skulle väl göra gott att få 3 hemma matcher till den usla klubbkassan Men då gäller det att hålla lite jämnare nivå
Kommentera

Hakan Olsen: Blir det några nyförvärv?
Kommentera

zeb:
Det kanske Stigsson kan ge information om. Har du hört några rykten? Jag är allt för lång ifrån de kretsar där dessa beslut tas. Frågan är om det finns något i kassan för nyförvärv.
Kommentera

Hakan Olsen: Jag tror inte att det kommer hända något mer med truppen.
Kommentera

MIK 7-1: Hamnade visst i fel ämne:/
Kommentera

MIK 7-1:

Vad var det som hände? Över strecket!! Synd nog tog Almtuna 2 poäng.
Kommentera

Hakan Olsen: Synd nog vände alla de tre andra matcherna till våran nackdel i slutet. Det som såg så bra ut så länge.
Kommentera

Stigsson:
Håller med, det såg väldigt bra ut länge. Det var för bra för att vara sant. Nu gäller det att effektiviteten fortsätter då kan det bli väldigt intressant. Jag såg Växjö-Leksand och blev inte imponerad trots att reportrarna höjde machen till skyarna. Växjö visade en total förvirring efter en bra inledning, Leksand hade tur att de vann matchen.
Kommentera

Hakan Olsen: Inget speciellt hände...
Laget har i stort sett bara vunnit sedan juluppehållet,
det är allt...
Kommentera

zeb:
Andreas Abbe J. fick pris som Sveriges bäste ungdomstränare, förhoppningsvis ger det resultat med fler bra juniorer framöver.
Kommentera

Hakan Olsen: Det är han väl värd, man han kan nog inte trolla med knäna
Kommentera

zeb:
Det är nog många som inte kan trolla med knäna. Det är ett tag sedan jag hörde det lustiga uttrycket. Det ger vissa associationer till benrangel. Är det någon som vet varifrån det kommer?
Kommentera

mattias - 74: Hur sjutton har kan kanadensaren hamnat i Ore?
Kommentera

Hakan Olsen: Frågar du honom så har han säkert drömt hela sitt liv om att få spela för Ore.
Kommentera

Stigsson:
ok, men hur kommer det sig att han kom till Ore?
Kommentera

Hakan Olsen:
Han trodde han skulle komma till Orebro.
Kommentera

Metal Guru:

Han trodde kanske att han kom till Ore-bro. Skulle behöva GPS.
Kommentera

Hakan Olsen:
Han hörde att han skulle bli Ore-bo,
och trodde att det var lika med bo i Ore-bro.
Kommentera

Hakan Olsen: Vilket hockeylag när det börjar dra ihop sig viktiga matcher då ballar man ur totalt tingsryd- Mora 5-0 just nu , man slutar aldrig att förvånas när det gäller Mora
Kommentera

zeb:
Ja det var en ryslig flopp. Men problemet nu var att flera spelare var borta och ett par blev skadade. Det kan gå käpp rätt åt skogen om spelare faller ifrån under slutspurten. Något liknande hände när Greger A. blev skadad. Är det möjligt att ta in Ore-bo-kanadensaren redan nu?
Kommentera

zeb: Slutspurten av serien
Jag har tittat igenom de matcher som är kvar och gjort ett troligt utfall av matcherna. Jag utgår från att Växjö vinner mot Malmö idag och att Rögle tar 2 poäng hemma mot Malmö, samt att MIK vinner mot Bofors i morgon och mot Sundsvall, tar en poäng mot Leksand och två poäng mot VIK, men förlorar mot Almtuna borta. Det vore bra om MIK gjorde en bra match mot Almtuna som är en mardrömsmotståndare och då speciellt borta. Hitills har MIK varit chanslösa. Tabellen blir då.

Växjö 111 p
Örebro 101
Rögle 98
Leksand 96
Almtuna 93
VIK 87
MIK 87

Malmö 82
Oskarshamn 74
Bofors 71
Borås 63
Sundsvall 46

Tingsryd 44
Troja 41

Detta förutsätter att MIK har backar friska och spelar bättre än mot Tingsryd senast. En placering bland de 7 första hänger på en mycket skör tråd. Inlednigen av serien var allt för dålig på grund av en allt för tunn backbesättning. Det går inte att börja serien med ett B-lag som dessutom förlorade mot Ore. Det borde ha givit larmklockor.

Vi får hoppas på det bästa nu men besvikelsen kan bli stor.
Kommentera

Hakan Olsen:

Jag får justera detta redan i kväll då Malmö tog 1 p, det kunde ha blivit fler.

Växjö 110 p
Örebro 101
Rögle 98
Leksand 96
Almtuna 93
VIK 87
MIK 87

Malmö 83
Oskarshamn 74
Bofors 71
Borås 63
Sundsvall 46

Tingsryd 44
Troja 41
Kommentera

Hakan Olsen:

Ruskig viktig match för oss mot Örebro ikväll. vinst där så är vi uppe på 99 poäng. Vilket jävla getingbo det här är... Vem bryr sig om Elitserien?
Kommentera

Hakan Olsen: Jag tror nog att Moras lilla formtopp tyvärr är över för denna gång ,Man klarar inte av att hålla skärpan uppe tyvär, hoppas jag har fel
Kommentera

zeb:
Ser inte bra ut 1-3 efter andra, 4-23 i skott! Spelade de mot ett mål? Psyket håller inte. Puh
Kommentera

Hakan Olsen: Det är nog inte bara det som inte håller , Laget är för dåligt , att komma bland dom 7 vet jag väl inte vad det skulle spela för roll, några matcher till och sen god natt
Kommentera

Hakan Olsen:

Uppdatering av prognosen.

Nu har Malmö verkligen fått en inbjudan till att dansa med de 7s gäng.

Följande förutsätter att MIK tar åtminstone totalt 3 poäng mot Leksand och VIK och vinner mot Sundsvall. Matchen mot Sundsvall kan bli en riktig rysare där nerverna kommer att spela stor roll. Tabellen nedan förutsätter även att Malmö tar högst 1 poäng mot Rögle. Jag förutsätter att Almtuna vinner mot MIK på onsdag.

Växjö 110 p
Örebro 101
Rögle 98
Leksand 96
Almtuna 90
VIK 87
MIK 85

Malmö 82
Oskarshamn 77
Bofors 73
Borås 63
Sundsvall 46

Tingsryd 44
Troja 41
Kommentera

zeb:
Håller med om att det förmodligen blir respass på en gång, men det vore väldigt trist om de klappade igenom de sista matcherna. Mest trist vore det om det blir stordäng mot Leksand på lördag när matchen visas på Viasat och många tittar.

Leksand har tydligen väldigt dålig ekonomi, men de kommer att klara den krisen med sponsorers och medlemmars hjälp. Hur ser det ut för MIK? Antar att klubben inte spenderat speciellt mycket på spelare men inkomsterna lär inte vara stora.

Finns det fler AS-klubbar som ligger risigt till?
Kommentera

Hakan Olsen:
Uppdatering efter dagens matcher. En bonuspoäng för MIK! Men vilken dålig match mot Almtuna. Lagenströms diagonal-passning i anfallzon är inget en tränare vill se.

Växjö 111 p
Örebro 101
Rögle 100
Leksand 95
Almtuna 89
VIK 87
MIK 86

Malmö 82
Oskarshamn 77
Bofors 70
Borås 66
Sundsvall 46

Tingsryd 44
Troja 41
Kommentera

Hakan Olsen: Tror du att blir så? Mora vinner en match till mot Sundsvall så det blir svårt att vara bland dom 7
Kommentera

Hakan Olsen:

Uppdatering

Växjö 108 p
Örebro 101
Rögle 100
Leksand 95
VIK 90
Almtuna 89
MIK 86

Malmö 82
Oskarshamn 77
Bofors 67
Borås 66
Sundsvall 46

Tingsryd 44
Troja 44
Kommentera

Hakan Olsen: Ja vi får väl hoppas det blir så då , Tror väl att Malmö blir för svårt för Mora att bli 7-a sen har man så dålig målskillnad
Kommentera

Hakan Olsen:

Nu ser det mycket bättre ut, men vi måste vinna mot Sundsvall.

Växjö 108 p
Örebro 101
Rögle 100
Leksand 92
VIK 90
Almtuna 89
MIK 89

Malmö 82
Oskarshamn 77
Bofors 67
Borås 66
Sundsvall 46

Tingsryd 44
Troja 44
Kommentera

Hakan Olsen: Där fick man , Fan vad bra Mora, Trodde jag inte ,Om ni kunde gå så här dom sista matcherna så blir det två vinster ,,,,,,,,,,
Kommentera

zeb: Sen måste man bara beundra en sån kille som Hank the Tank vilken kille , Och Lars Johansson gjorde en helt felfri match ,vet ej om jag har sett han bättre
Kommentera

zeb:
Håller med att Lars Johansson gjorde en del viktiga räddningar.
Kommentera

Stigsson:

Går det att påverka S24 eller viasat att visa matchen i morgon? Den är väldigt viktig.
Kommentera

Hakan Olsen:
Upptäckte att s24 visar matchen. Bra
Kommentera

Hakan Olsen:

Ok, nu är det klart med play-off (skönt), men jag är emot att lagen tar med sig poäng till playoff-serien.

Matchen mot VIK visade att MIK är mycket farliga i omställningarna, men blir allt för försiktiga tidvis och släpper in det andra laget i matchen. Jag tycker att Löf är en säkerhetsrisk, trög skriskoåkning och slarvar en del. Ta in Ore-Kandensaren i stället.
Kommentera

Hakan Olsen:

Vad skall man säga, MIK slarvar bort 6:e platsen och låter Almtuna få extra bonuspoäng. Vad fan är det för inställning i laget! Att börja play-off-serien med ett handikapp på flera poäng. Har det inte redan varit ett antal handikappoäng. Det kommer inte att vara positivt till play off. Dessutom får Leksand 4 p att ta med sig framöver.

Tittade på Växjö mot Rögle. Det var ingen höjdare då Rögle var allt för svagt. Hur kan Víasat visa en match som inte betyder speciellt mycket?
Kommentera

Hakan Olsen: Ja dom visade väl sin rätta sida ,Sen ska man locka folk på fredag till matchen hur ska det gå till när man visar upp detta spel
Kommentera

Hakan Olsen: Våra två första matcher Leksand hemma och Västerås borta kommer TV-sändas på Viasat. I tredje omgången visar dom sen Västerås-Leksand.
Kommentera

« · 1335964 · »