Hakan Olsen: Vad är problemet? TV-kanalerna vill givetvis sända mest av dom lagen som är mer namnkunniga och därmed säljer abonnemang bäst.
Skulle inte heller vilja att alla våra hemmamatcher TV-sänds då detta har en inverkan på biljettförsäljningen på arenan. Du får nog helt enkelt lära dig att leva med att populismen styr i TV-branschen.
Redigerad kommentar
Hakan Olsen:
Viasat hockey kanske har fått många tittare, för att de visar matcher som många tittare vill se.
zeb:
Hur är förtroendet för Harald bland spelarna och er fans. Jag vet att det råder blandade känslor om honom
mattias -
Enligt Harald är detta det bästa Mora-laget på länge. Jag har varit tveksam till Luckner under flera år, men ser vi vad som händer i Almtuna som fallit samman totalt efter tränarbyte trots bra spalare kan det ha varit ännu större problem. Förhoppningvis gör MIK en bra match mot Örebro, och helst vinner. Synd nog visas inte matchen på Viasat. Kan MIk styra ut första kedjan och få deras backar att röra sig och ta utvisningar kan det gå vägen. Fysiskt har MIk inte mycket att sätta emot men genom att röra på benen ken det bli en del fasthållningar. 8-3 mot Troja känns bra, men allt gick in så det är inte en match att dra några högre växlar från.
MIK 7-1: Är man naiv om man hoppas på Pavel Skrbek och Marcel Hossa också?
zeb:
Instämmer, det behövs ett stabilt försvar och framförallt en målvakt som gör en del "idioträddningar" och kan avgöra en match.
Brynäslegenden: Han har ju varit skadad under stora delar av försäsongen och det visar sig nu när kroppen inte håller för belastningen.
Jag hade väntat mig mycket mer av honom, han har inte imponerat så här långt.
Hakan Olsen:
kl. 20.11 4-1 Örebro. Wiklander två mål inom två minuter, 26 och 27 '. Hur kan det hända? Det är förnedrande. Vad gör förvaret? Nu har jag inte hört vad som hänt, men förmodligen behövs mera tyngd i försvaret.
Hakan Olsen:
Några minuter senare 1-6. Vad fan håller de på med?
Det får inte bli fler förnedrande nederlag. In med ett par klassbackar!
zeb:
Är det någon som vet vad det är som händer? 4 mål i baken på 6 min är riktigt dåligt. Finns det något hopp för MIK framöver?
Hakan Olsen:
Salo är inte tilltänkt som huvudtränare hela säsongen utan detta är en temporär lösning tills en ny huvudtränare blir klar. Säga vad man vill om Salo men han rör sannerligen om i grytan. Jag gillar Salo, dock ställer jag mig inte bakom alla hans beslut han gjort, b..la en del av de utköpta kontrakt som han gjort... En annan sak som är viktig att komma ihåg är att Salo inte värvade tränarna själva och jag tror inte han velat se vare sig Niklas E eller CO i båset när han tillträdde. Tränarna fick gå för att laget inte producerat tillräckligt framåt. Inget konstigt med det, man kan inte lyckas nå en kvalserie med endast defensivt tänkande. Många fans ville också se en förändring på ledarsidan sedan länge. Det sägs också att en del spelare var missnöjda med CO som tränare och att det var dålig stämning i omklädningsrummet rätt ofta. Nu tror jag Prestberg börjar leverera på allvar när Co är borta. Jag tror på detta och här har som sagt Salo åtminstone mitt stöd, jag vet dock andra som är av en annan uppfattning ;)
Redigerad kommentar
zeb:
0-3 efter 21 min mot OIK, det kan bli ett riktigt ras i kväll.
Tack Stigsson!