Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

En tråd för allt

« · 1393806 · » Till forumet

Sv: En tråd för allt
Stigsson:
Tack Stigsson!
Kommentera

Stigsson:
Tack åter igen.
Kommentera

Stigsson:
Antalet TV-matcher med MIK är allt för få, funderar på att säg upp mitt Viasat-abbonnemang. Väldigt trist att Leksand, Malmö och Rögle skall ha monopol på TV-sändningarna.
Kommentera

Jag tycker att vi skall protestera mot denna skeva fördelning av TV-sända matcher. Skriv till [email protected]. Lika skev fördelning är det i S24.
Att titt som tätt visa tre lag är att förnedra övriga delar av landet som är hockeyintresserade.
Kommentera

Hakan Olsen: Vad är problemet? TV-kanalerna vill givetvis sända mest av dom lagen som är mer namnkunniga och därmed säljer abonnemang bäst.

Skulle inte heller vilja att alla våra hemmamatcher TV-sänds då detta har en inverkan på biljettförsäljningen på arenan. Du får nog helt enkelt lära dig att leva med att populismen styr i TV-branschen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Stigsson:

Problemet är att vi som inte bor i närheten av Mora inte kan se matcherna. Det primära alternativet är att se matcher live. Supportrar i Mora antar jag ha det som första och givan alternativet. Tror inte att Viasat får färre som abbonerar bara för att det blir en mera jämn fördelning. För S24 är det annorlunda. Jag tycker dessutom att det är intressant att se olika lag spela. Finns det några talanger?
Kommentera

Hakan Olsen:
Du får helt enkelt se till att fler vill se Mora, så kommer de säkert ändra sina tablåer.
Kommentera

Metal Guru:
Gör de bra ifrån sig skall det bli bra. Men jag tycker fortfarande att det är är allt för stor skevhet. Viasat hockey förlorar inte många tittare genom att bredda utbudet av lag då kanalen ingår i ett paket. Jag är fortfarande förbannad.
Kommentera

Hakan Olsen:
Viasat hockey kanske har fått många tittare, för att de visar matcher som många tittare vill se.

Kommentera

Som jag skrev tidigare, det är knappt någon som bara abbonerar på Visat hockey och de förlorar inte några tittare som helhet.

Det är 60 matcher med Leksand (16), Malmö (14), Rögle (11), Örebro (10) och Södertälje (9), men bara 5 matcher med MIK (mot Troja, Bofors, Rögel och två gånger mot Leksand) fram till 30/11. Lägger man till matcher i S24, blir det ännu skevare, där har Leksand, Malmö och Rögle ytterligare 26 matcher, de övriga har någon enstaka match. Hur skall det kunna bli något intresse för de andra lagen när de inte visas? Det blir en cementering av det gamla.
Kommentera

Hakan Olsen:

Väldigt vilken låg aktivitet det är på denna sidan. Hur gick det med anmälan till disciplinnämnden när det gäller Alvarez? Mycket provocerande av Alvarez.
Kommentera

Hakan Olsen: Det finns ingen anmälan vad jag vet och osportsligt uppträdande får man ta hand om själv inom föreningen sa Lundström.
Kommentera

Trist att se j20 långa förlustrad. Hur är det med juniorverksamheten? Risken är stor att de ramlar ur och ersätts med Örebro.t
Kommentera

Jag hoppas att MIK gör en bra match i kväll och att det inte blir en nolla i målprotokollet. Jag befarar att det kan bli pinsamt om Västerås får härja fritt.

Det skall bli intressant att se hur MIK fungerar i år. Det borde finnas förutsättningar för bättre backspel medan kontringarna som var vanliga föregående år kommer att lysa med sin frånvaro, men föhoppningsvis har jag fel. Saknar Henke E. Tuokko?
Kommentera

Hakan Olsen:

Det behövs mera energi och kanske spetskompetens i laget. Ok, att det blev förlust mot Leksand, det kunde ha slutat hur som helst. Men förlust mot Oskarshamn hemma var inte bra. Att ha 5-16 i skott mot mål i första perioden är riktigt dåligt. Hur många gjorde sitt bästa? Enligt Luckner skall detta vara det bästa Mora-lag som han tränat sedan degraderingen.Varför får han inte ut något av laget? Vi får se om det bli tredje fölusten i rad i kväll.
Kommentera

Det gick bra men försvaret verkar svajigt. Intressant att det kommer i en ny back.
Kommentera

Hakan Olsen: Tittade på Örebro mot Bofors igår. Det är inte bara att Örebro har två bra kedjor, försvarsspelet fungerar väldigt bra. Vi få hoppas de få en svacka annars blir serien rätt ointressant.
Kommentera

Hakan Olsen: Ja vad ska man säja ,Såg du Bofors - Mora ikväll ? Det var det sämsta match jag sett på viasat, i år , Bofors har jag då inte sett så här dåliga och Mora ändå sämre , Ja man kan undra hur detta ska sluta för Mora nu får man nog be till högre makter
Kommentera

zeb: Håller med. Försvarsspelet och Hansens tafatthet gör en inte glad. Nye finländaren kan bli en förstärkning, om han får bli kvar.
Kommentera

zeb: Tittar på Leksand - Oskarshamn. Rent spontant undrar jag hur MIK kan förlora mot Oskarshamn. Ingen energi och lite virrigt. Har de gjort sitt denna säsong? Samtidigt måste jag imponeras av Leksands försvarsspel. Det är bättre än på länge. Dessutom är de mera ödmjuka, de är inte på förhand bäst. Laget kan gå rätt långt. Vi får se hur länge Örebro håller, att ta ut första kedjan måste vara högsta prio för motståndarna.
Kommentera

MIK - Rögle - usch
Kommentera

Hakan Olsen:        Sundsvall - Mora  mera ush, Tror klubben håller på att tappa allt , hur läng kan man låta detta pågå innan man gör någon förändring på ledarsidan
Kommentera

zeb:

Hur är förtroendet för Harald bland spelarna och er fans. Jag vet att det råder blandade känslor om honom

Kommentera

mattias -

Enligt Harald är detta det bästa Mora-laget på länge. Jag har varit tveksam till Luckner under flera år, men ser vi vad som händer i Almtuna som fallit samman totalt efter tränarbyte trots bra spalare kan det ha varit ännu större problem.  Förhoppningvis gör MIK en bra match mot Örebro, och helst vinner. Synd nog visas inte matchen på Viasat. Kan MIk styra ut första kedjan och få deras backar att röra sig och ta utvisningar kan det gå vägen. Fysiskt har MIk inte mycket att sätta emot men genom att röra på benen ken det bli en del fasthållningar. 8-3 mot Troja känns bra, men allt gick in så det är inte en match att dra några högre växlar från.

Kommentera

Äntligen!

Tänkt vilken skiljnad en spelare kan göra...

Kommentera

MIK 7-1: Är man naiv om man hoppas på Pavel Skrbek och Marcel Hossa också?

Kommentera

MIK 7-1:  Nej då hoppas kan man ju , En riktig bra back skulle jag vilja ha om man får önska
Kommentera

Tjena Morasupportrar, Brynässpporter här som känner Alex Sundström lite. Hur tycker ni att han har varit hittils, hade ni förvänatat er mer utav honom och hur många poäng tror ni att han kommer upp i?
Kommentera

zeb:

Instämmer, det behövs ett stabilt försvar och framförallt en målvakt som gör en del "idioträddningar" och kan avgöra en match.

Kommentera

Brynäslegenden: Han har ju varit skadad under stora delar av försäsongen och det visar sig nu när kroppen inte håller för belastningen.
Jag hade väntat mig mycket mer av honom, han har inte imponerat så här långt.

Kommentera

Hakan Olsen:

kl. 20.11 4-1 Örebro. Wiklander två mål inom två minuter, 26 och 27 '. Hur kan det hända? Det är förnedrande. Vad gör förvaret? Nu har jag inte hört vad som hänt, men förmodligen behövs mera tyngd i försvaret.

Kommentera

Hakan Olsen:

Några minuter senare 1-6. Vad fan håller de på med?

Det får inte bli fler förnedrande nederlag. In med ett par klassbackar!

Kommentera

Hakan Olsen:  Ja det är pinsamt, Tror Ore har ett bättre försvar än Mora
Kommentera

zeb:

Är det någon som vet vad det är som händer? 4 mål i baken på 6 min är riktigt dåligt. Finns det något hopp för MIK framöver?

Kommentera

Hakan Olsen:  Skärpning Mora,,  Värva en riktig bra back , Sen måste även båda målvakterna skärpa till sej
Kommentera

Hur många poäng tror ni att Alexander Sundström kommer upp i denna säsongen?
Kommentera

zeb: Genomklappning i sista perioden, 0-4. Det går inte att fortsätta på detta vis, en radikal förändring måste ske. Jag såg inte matchen, men antar att det behövs minst en förstärkning i försvaret.
Kommentera

Hakan Olsen:  Ja det kan man nog säga  inte bara där , man blir så jävla trött ,I flera år har det sett mer eller mindre ut som det gör idag, Man kan inte lära sig att spela ett bra försvarsspel vad är det för fel?
Kommentera

zeb: Ja man blir trött på det dåliga försvaret. Det behövs även en pålitlig målvakt. Har en känsla av att det varit för många lätta mål. Skillnaden mellan ett topplag och ett lag längre ner kan hänga på målvakten. Allvarligt talat undrar jag hur länge det kan pågå med Luckner vid rodret. Skulle MIK haft ett ännu sämre läge utan Luckner? Slutligen, nu måste det ske förändring för att det skall bli vinster mot de lag som ligger före i tabellen. Som det ser ut nu är plats 7 det bästa som åstadkommas.
Kommentera

zeb: det verkar vara total tystnad bland fansen. Inga irriterade uttalanden om MIKs situation. Alla måste inse att ett par stabila backar skall in i truppen. Finns det ekonomiska medel för det? Målisar finns det ont om just nu, och det är inget att hoppas på. Att som Luckner slå huvudet blodigt gång på gång är ingen bra lösning.
Kommentera

zeb: Skönt att det blev vinst även om en del slarv och de första 5 min kan ha ställt till det. Jag hoppas detta är ett trendbrott. Samtidigt håller jag fast vid att det behövs en bra och stabil back.
Kommentera

Hakan Olsen:  Ja nu är ju crister olsson ledig ta hit han så han kan lära Mora att spela ett fösvarsspel  för det verkar som man går bet här
Kommentera

zeb: Salo verkar styra och ställa i Leksand. Är det en besparingsåtgärd att kicka Olsson? Börjar det bli ekonomiska problem? Olsson kan passa bra i MIK. Senaste matchen mot Borås var det problem med fokus igen. Tur nog kunde Pavlikovski ordna segern. Ett snilledrag att få in honom i laget. För min del tror jag att det behövs hjälp med hur de skall hålla fokus en hel match och det krävs mycket mentalt för att hålla det.
Kommentera

zeb: Jag har läst Salos uttalande. Har förstår inte försvarets betydelse för ett lags framgång. Ett lag byggs upp från målvakt och framåt. De kommer inte att vinna fler matcher med Salo vi rodret. Det är helt befängt av Salo att tro att han skall bli den som frälser LIF, det är många som har haft den ambitionen.
Kommentera

Hakan Olsen:

Salo är inte tilltänkt som huvudtränare hela säsongen utan detta är en temporär lösning tills en ny huvudtränare blir klar. Säga vad man vill om Salo men han rör sannerligen om i grytan. Jag gillar Salo, dock ställer jag mig inte bakom alla hans beslut han gjort, b..la en del av de utköpta kontrakt som han gjort... En annan sak som är viktig att komma ihåg är att Salo inte värvade tränarna själva och jag tror inte han velat se vare sig Niklas E eller CO i båset när han tillträdde. Tränarna fick gå för att laget inte producerat tillräckligt framåt. Inget konstigt med det, man kan inte lyckas nå en kvalserie med endast defensivt tänkande. Många fans ville också se en förändring på ledarsidan sedan länge. Det sägs också att en del spelare var missnöjda med CO som tränare och att det var dålig stämning i omklädningsrummet rätt ofta. Nu tror jag Prestberg börjar leverera på allvar när Co är borta. Jag tror på detta och här har som sagt Salo åtminstone mitt stöd, jag vet dock andra som är av en annan uppfattning ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

zeb: Bra att det kommit in en ny målvakt i truppen. Det är mycket viktigt med bra målvakter. Många gånger är målvakten "tungan" på vågen. Ett lag byggs från försvaret och framåt. Jag är frågande till att den finska backen får lämna. Backspelet har varit dåligt med ordinarie manskapet. Det behövs minst en bra back för att få stabilitet och att laget kan spela utan ängslan.
Kommentera

mattias - 74: Som jag sagt tidigare, det måste finnas ett bra försvar för att vinna matcher. Jag älskar offensivt spel, förutsatt det finns stabilitet i bakre leden.
Kommentera

zeb: MIK-Leksand 0-2. Två mål som tydligt visade på orutin. Andra målet är ett klassiskt Ryno-mål. Det var helt klart vad han skulle göra, men försvaret gick bort sig. Annars tycker jag att MIK gjorde en bra första och tredje period, men andra var helt bedrövligt dålig. Spetskompetensen som gav " short handied goals " föregående säsong finns inte i år, synd nog. För att öka osäkerheten hos moståndarna skulle det ha behövts.
Kommentera

Hakan Olsen:Ja rätt tamt ikväll måste man säja, Det som retar en mest är att man inte står upp för sin målvakt på ett bättre sätt mesiga backar måste jag säga så här har det sett ut på varja match , och så detta man man spel som man inte klarar av att spela i egen zon man får nog tänka om lite där
Kommentera

zeb:

0-3 efter 21 min mot OIK, det kan bli ett riktigt ras i kväll.

Kommentera

« · 1393806 · »