Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Färjestad - Mora

« · 619384 · » Till forumet

Sv: Färjestad - Mora
Nu då. PP 5 mot 3
Kommentera

insu:
Behold, den nya domarnivån :-)

Fast iofs ROUGH, CROSS, CHE-B och CHARG hör väl kanske inte dit :-)
Kommentera

Hett i Globen:
18.48 2 min Leksand 40. STEEN, Calle HOOK
18.48 2 min Leksand 21. ERIKSSON, Jimmie HOOK
16.00 2 min Leksand 14. OLLAS, Jesper INTRF
13.08 2 min Leksand 28. SRDINKO, Jan INTRF
13.08 2 min DIF 19. ÖLVESTAD, Jimmie ROUGH
12.34 5 min DIF 36. KRISTOFFERSSON, Marcus CHE-B
12.34 20 min DIF 36. KRISTOFFERSSON, Marcus GA-MI
12.34 2 min Leksand 13. MEIJER, Sebastian P-OUT
09.05 2 min DIF 19. ÖLVESTAD, Jimmie CHARG
07.22 2 min Leksand 27. SKALDE, Jarrod CROSS
02.15 2 min DIF 26. STRÖMBERG, Mika ROUGH
02.15 2 min Leksand 20. STEEN, Oscar ROUGH
00.14 2 min DIF 16. FALK, Nichlas INTRF
00.00 GK in Leksand 35. DUBA, Tomas
00.00 GK in DIF 35. LASSILA, Teemu
Kommentera

Knogen:
Det lät som om det av avvaktande utvisning på en FBK:are i slutet av perioden, men enligt Swehockey var det inga utvisningar alls efter 3-1. Vet någon mer?
Kommentera

Fick direktrapport från graven just. Lahti är bedrövligt dålig. I slutet hade Skogs blivit liggande på isen efter en riktigt ful hög klubba. Lahti blåste inte ens av, och FBK kunde gå till anfall istället.

"Bedrövligt dålig" lyder omdömet om honom efter första.

Fullt slagsmål var det tydligen i spelargången också efter periodsignalen.

"Det är hett som f-n"
Kommentera

Knogen: Jag följer matchen iaf! Och om de kvitterar så får jag pinna hem riktigt snabbt:P
Kommentera

Slitwargen:
Nämen! Då lämnar du ju datorn ju!!! Hur går det då?
Kommentera

insu:
Dessutom låter det på webbradion som att Kåberg filmade på en av utvisningarna. Inte bra!
Kommentera

Jag lämnar datorn i 10 sekunder och direkt så gör de mål... Illa! Ska åka ner på matchen nu istället! Detta vill man inte missa.
Kommentera

Slitwargen:
Jo, nog har det varit lite väl mycket morautvisningar nu.

Jahapp....så går det. Psykologiskt viktigt för FBK. Illa!
Kommentera

Färjestad reducerar, Jonas Höglund...
Kommentera

Slitwargen:
Rapport från FMM Arena nyss: domaren är usel - missar utvisningar, icing och offside på FBK-spelare.
Kommentera

Knogen: Tycker det är skumt att vi redan haft 4 utvisningar och dem ingen när det är vi som spelar bäst:S
Kommentera

Slitwargen:
Jo, men nu vänder det :-)
Kommentera

Knogen: Vi är sist i BP-statistiken:(

1 HV 71 20 8 110 166:16 92,73 1
2 Brynäs IF 20 8 103 163:42 92,23 2
3 Linköpings HC 20 12 121 196:29 90,08 3
4 Frölunda HC 21 13 126 196:21 89,68 1
5 Färjestads BK 20 16 133 206:14 87,97 4
6 Södertälje SK 21 17 129 198:59 86,82 0
7 MODO Hockey 20 14 104 156:23 86,54 3
8 Leksands IF 20 19 119 185:22 84,03 2
9 Luleå HF 20 18 108 182:34 83,33 1
10 Timrå IK 20 16 91 152:34 82,42 2
11 Djurgårdens IF 20 22 115 179:34 80,87 2
12 Mora IK 20 20 102 166:17 80,39 1
Kommentera

Slitwargen:
Harri har nog koll på det mesta.
Kommentera

Så bra att det verkar funka i BP nu också. Har ju varit lite pyspunka på boxen tidigare
Kommentera

Ola: Ah, han testar handbolls-landslagets taktik att byta målvakter som var så framgångsrik på 90-talet! Frågan är bara hur en gammal finne har koll på svensk handboll!?
Kommentera

Skogs har fått två assist också... Kul att han får lite poäng också, jag tycker han har varit en av våra bästa spelare i år och han är ju en av få i laget som ligger på plus i plus/minus-statistiken.
Kommentera

Knogen:

Knog-effekten!
Kommentera

Slitwargen:
Harri kanske testar något nytt. Låta målvakterna stå halva perioderna var.
Kommentera

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här. När jag för en gångs skull inte befinner mig på plats i Smidjegrav blir det islossning.

Ska jag tvingas avnjuta matcherna framför datorn framöver nu?
Kommentera

Ola: Nej nej, Sperrle började frysa därute på isen så Harri satte in en varm målvakt istället;)
Kommentera

10.07 GK in Mora 35. VEHANEN, Petri
10.07 GK out Mora 1. SPERRLE, Daniel
10.07 3 - 0 EQ Mora 6. SMREK, Peter
(23. SKOGS, Thomas)

Det där målvaktsbytet är väl Färjestads?
Kommentera

Knogen:
Jepp. 30 pers på middag ikväll. Då gäller det att ha simultankapacitet. Enligt Swehockey byter MIK målvakt. Märkligt beslut. Sperrle har ju hållit nollan hittills :-)
Kommentera

3-0 från halva plan. Vad säger man? Gjorde Färjestad en Frölunda igår kväll? Nu kommer Heino-Lindberg in. Honom har vi väl gjort rätt många mål på genom åren?
Kommentera

Färjestad byter målis....
Kommentera

Knogen:

Nämenvaf.....3-0!!

Lagar du mat Insu?
Kommentera

Inget vi INTE kan göra något åt ska det ju naturligtvis vara
Kommentera

insu:
Japp, väldigt dött var det. Men det är inget vi kan göra något åt:

JAAAAAAAAAAAA!!!
Kommentera

Oj, vad här var dött - men desto mer drag i FMM Arena - kom in lite sent och vad ser man: 2-0.
Det kanske är Naliaeffekten? Insu står vid spisen och lagar mat. Då gör MIK mål. Bäst att återgå till matlagningen!
Kommentera

Seabiscuit:

Komigen nu gubbar, tanter å alla ungdommar, å övriga.
Nu måste vi börja tro på vårat lag igen.
Dra med er så många ni bara kan till ishallen nu så ger vi vårat lag ett grymt understöd från läktarhåll.
Dom behöver det, dom är värda det, publken är värda den stämmningen.

Mitt tips:3 - 2

sedan ligger vägen till slutspelsplatsen öppen.

Med tanke på att det är leksand i matchen efter så lär dom inte slå sig till ro bara för en seger mot ett av "topfyra lagen"
Kommentera

Seabiscuit:
Tyvärr är det nog bara att inse att det ligger en hel del i vad mannen i tränartrojkan sa. Låt säga att Mora under en vecka möter, i tur och ordning; Linköping borta på måndagen, Frölunda borta på torsdagen och Djurgården hemma på lördagen. Av dessa matcher är det nog bara lördagsmatchen som det "på pappret" ska gå att vinna. Att köra i 120 alla tre matcher orkar inget lag. Istället måste man rikta in sig på vissa "måstematcher".

Om ett heroiskt kämpande MIK lyckas kriga till sig en pinne i de två förstnämnda matcherna är risken ganska överhängande att man är ganska tröttkörda mot lördagsmotståndaren, som man har störst chans att slå. Och förlorar man den så har man egentligen inget för att man krigade i de två tidigare matcherna. Jag tar hellre två förväntade förluster borta, och en förväntad vinst hemma än två oförväntade oavgjorda borta och en oförväntad förlust hemma. 1+1 blir trots allt inte 3.

Jag tror det var detta vi kunde se exempel på när Brynäs lyckades knipa en poäng i Jönköping, men sedan förlorade hemma mot Djurgården. HV-matchen sög musten ur BIF, och deras heroiska kämpainsats i Jönköping resulterade egentligen bara i en poängförlust på två pinnar, sett till kalkylen. Det var samma fenomen när Mora under två säsonger på raken fick möta Leksand i allsvenskan i början av 90-talet. Visst lyckades man kriga till sig oavgjort i 3 matcher av 4, men sedan förlorade man istället andra matcher man borde ha vunnit. Fokus låg helt enkelt på fel matcher.

Därmed inte sagt att man bara ska ställa ut skridskorna mot topplagen. Speciellt inte hemma. Att visa hjärta, kriga och göra sitt bästa är något vi ska kunna kräva. Men samtidigt är det tjänstefel att komma i sin sämsta form till en hemmamatch mot en bottenkollega. Därför är det en väldigt viktig uppgift från tränarhåll att kunna analysera spelschemat på ett bra sätt och få gubbarna fokuserade på rätt mål.

Sen behöver ju inte avsaknad av "plåga livet ur sig"-hockey alltid vara synonymt med förlust, eller avsaknad av hjärta heller. Att spela energisnålt kan många gånger visa sig vara väldigt effektivt. Ta SSK-matchen hemma t.ex. Där plågade inte gubbarna livet ur sig men vann ändå. Förvisso en ganska tråkig och, från våra ögon sett, lite turlig tillställning. Men 3 pinnar fick vi.

Det är en väldigt ranglig balansgång det där.....
Kommentera

Dags för returmöte i Fmm Arena.

Törs vi börja tro på grabbarna nu?
Det värkar som att när mora möter top 4 lagen så ser dom varje mål och poäng som en seger i sig.
När ska första trean mot F/BK komma?
Nä ge hulten chansen igen. om han inte gjorde bort sig mot timrå så lär han nog inte göra det nu heller.

Förut så sa en av moras tränartrojka att det är inte topfyra lagen som är vära konkurenter, det är egentligen inte dom vi ska vinna över??????

Betyder det att mik inte går in med fullt hjärta i matcherna mot dessa.
Kan ssk slå frölunda med 7 - 1 så borde mora kunna vinna mot färjestad också.
Kommentera

Puppe: Kalvsylta duger de nog inte till. Äh vi ger det till grisarna! :-)
Kommentera

Puppe:

Kalvsylta ??

Knäckebröd menar du väl :-)
Kommentera

Tången:
Den var ju ganska fyndig! Då säger vi så, 3poäng hemma mot FBK och sedan gör vi kalvsylta av Leksand på måndag.
Gonatt!
Kommentera

Tången:

Vivalla :-)
Kommentera

Puppe: Joke! Men de enda vallorna som jag känner till är Solvalla och Axevalla.:-)
Kommentera

Tången:
Nä, vad som helst. Jag köpte ett skidkäder, men du kunde handla en burk valla och få två biljetter.... .
Kommentera

Tången:

Räcker med 0 -1 juh för att ni bara skall vara 7 före :-)
Kommentera

mattias - 74: Ja, Leksand formligen sprutar ju in mål, så varför så blygsam?:-)
Kommentera

mattias - 74:
Vadan denna aggressivitet. Ni har ju tagit poäng ikväll OCH får ett tillfälligt besök av era trätobröder under strecket. Borde vara lilla julafton för en leksing.
Kommentera

Puppe: Skidgrejer. Är det nåt nytt märke?
Kommentera

Ola:

haha ok, bra då har vi rett ut det :-)

På mån kommer vi vinna i FMMA ?? Jag tippar 1 -4 till Leksand

Stigsson: En matchtipstråd tack mellan Leksand och Mora på mån :-)
Kommentera

Tången:
Min nästa livematch blir DIF-MIK den 28:e på hovet.
Jag lovar att fira 3 poäng med ickevirtuella drycker.

Fick förresten biljetterna gratis. Stadium hade en vasaloppskväll, köp skidgrejer till 20% rabatt plus få gratis hockeybiljetter DIF-MIK. Man tackar!
Kommentera

MrAce:

Har ni Åhlens i Mora :-) Trodde ni bara hade massa slovakiska och finska föreningar ?? :-)
Kommentera

mattias - 74:
Jag tänkte fel. Glömde att man spelade 4 mot 4 i sudden. Vidare kände jag inte till regeln att man inte får ta ut målvakten. Trodde att Leksand spelade med sex utespelare, och att man drog på sig ett lagstraff för för många spelare på isen, dvs sju.
Kommentera

Ola: Sluta med de där starka blå pillren.
Kommentera

mattias - 74:

Hehe verkligen, detta kommer troligtvis vara det stora samtalsämnet imorgon nere vid rulltrappan på åhléns ;)
Kommentera

« · 619384 · »