Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

fler toppar

« · 209967 Till forumet

fler toppar
ja Det är bra och modigt att rossen kan ta klivet ut i media och säga en sådan sak.
Hoppas att ledningen kan ta tills sig det också.
Kommentera

Sv: fler toppar
Skaegg:

Man kan hoppas det. Eller så går det åt andra hållet. Inga nya spelare och Rossen bryter sitt kontrakt.
Kommentera

Skaegg:

Det kan inte vara bra för andra i truppen att gå ut i media och säga att man har ett dåligt lag. Att det saknar toppar.

Tycker det var dumdristigt att säga nåt sånt, specielt eftersom inte säsongen är slut.
Kommentera

Hacki:

Men det är ju inget annat än sanningen. det saknar toppar. Rossen ska inte behöva känna det ansvaret att det är BARA han som ska producera poäng. Tror att han känner så.
Resten av laget måste ju ta ansvar också. Bara för Rossen värvades till MIK ska inte de andra killarna inte försöka skapa en toppform.
Det borde vara en självklarhet att försöka hitta toppformen.

Har killarna någon intern poängliga som de kämpar för att vinna? eller har de den inställningen att det är omöjligt att vinna den bara för att rossen är med?
Det är ett litet exempel på att peppa killarna med. Alla spelare lägg in 300-400 spänn innan säsongen drar igång. Det blir ganska mycket pengar om man tänker efter.
sen dela upp summan så här: 50 % till 1:a plats, 35 % till 2:a plats, 15 % till 3:e plats.
På så viss kan alla verkligen vara med och kämpa om att göra poäng.

Detta tror jag skulle kunna höja målgörandet i klubben. Eller som de har i NHL, lägg till bonus i lönen.
ex. 10 mål under grundsäsongen = höjning med 1500 kr.

det finns hur mycket som helst man kan göra.
Kommentera

Skaegg:
Men såna saker skall skötas internt. Min åsikt men du ändrar mig inte man ska inte göra såna uttalande i pressen.
Kommentera

« · 209967