Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

FM Matsson Arena.

« · 552775 Till forumet

FM Matsson Arena.
Startar ett nytt inlägg och hoppas att moderatorerna inte plockar bort det direkt...Hur blir det med vårt hockey tempel? Kommer taket höjas, samt försvinner dessa långa köer när man skall hem? Sen undrar jag, måste man stå och snacka skit precis i utloppet av gången, där alla måste fram för att komma ut? Kan man inte stå nån annanstans för att få det att flyta bättre? Än värre..måste Audi Video butiken ha ett lotteristånd där åxå?
Kommentera

Sv: FM Matsson Arena.
Anders i Budum:
Taket kommer inte höjas till nästa säsong.

Köerna ut kommer troligtvis att vara kvar.

Dom övriga sakerna du nämner kommer att bli bättre i år eftersom man har flyttat grindarna längre ut till entrédörrarna just för att få en större "mingelyta".
Kommentera

Stigsson:hur är det med Shawn Horcoff går mycket snack om att han skulle kunna nobba NHL och Edmonton för att stanna i Mora....eller eventuellt dra till Schweiz ?
Kommentera

Db_04: Vet inget mera än er andra om det. Det som är känt är endast alla de rykten som finns.
Kommentera

Stigsson: Stämmer det att Hossa Jr är med laget och tränar då?
Kommentera

Db_04: Det tror jag inte.
Kommentera

Stigsson: ok :)ville kolla om mina källor hade rätt
Kommentera

Db_04: En snabbkoll med mina källor säger att laget nu har ledigt från gemensam träning t o m 18/7 och därmed så faller den teorin fullkomligt.
Kommentera

Stigsson: ok ok :) samtal till håkan lr :)
Kommentera

Db_04: Jag avslöjar aldrig mina källor ;-)
Kommentera

Db_04: Va?? Är Hossa med på Moras träningar??
Kommentera

Anders i Budum: enligt Stigsson & MrAce nej....men enligt andra moringar så ska han vara de
Kommentera

Db_04:
Hur mycket jag än vill så har jag väldigt svårt att tro det..
Kommentera

PixelZorba: Jag tror inte heller på de.... (Det är Marcel Hossa det diskuteras om i fall nån skulle tro det gäller Marian)
Kommentera

PixelZorba: Jag har åxå svårt att tro det..det måste vara ett skämt...eller en skenmanöver för att luras..
Kommentera

Anders i Budum: Men inget å sörja för ni har ju micke simons
Kommentera

Db_04:

Japp vi har ju Micke, vem är Marian i jämnförelse mot honom..
Kommentera

MrAce: precis
Kommentera

Db_04: Såg tobias fredriksson i mora idag...kan han ha något med lagbygget att göra kanske?!..:P
Kommentera

wille: Tobias Fredriksson? Har aldrig hört namnet. Vem är det, och var har han spelat? Själv väntar jag fortfarandet på esset..Horcoff!
Kommentera

Anders i Budum: Den enda Tobias Fredriksson jag känner till är skidåkaren.
Kommentera

wille: kanske där på semester? eller så är han å tränar nånstans i krokarna
Kommentera

Db_04:
Han kanske tränar i Hemus. Undrar om han också mött Shawn Horcoff på cykel.
Kommentera

Ola: Ja kanske Wayne Gretzky också ? :P
Kommentera

Db_04: Tror du Wayne Gretzky har mött Horcoff på cykel?
Kommentera

Dino: nope
Kommentera

Db_04: Hur vore det med lite mer seriöst hockeysnack?
Kommentera

Anders i Budum: va inte jag som började prata om skidåkare och cyklande kanadensare
Kommentera

Dino:

Det kanske är Gretzky som åker runt i Växjö Lakers bilen som det diskuteras om på mik.se?

Sry, fick lov.

Back to serious.
Kommentera

MrAce: Jag såg Lakers bilen när jag var i mora....ganska snygg bil förövrigt :)
Kommentera

Anders i Budum:
"Hur vore det med lite mer seriöst hockeysnack?" (2005-06-28 21:33)

Visst.
Men varför springer du runt och sprider klokheter som 'sd' och 'df' i andra gästböcker (ex. MoDo, SSK, Brynäs)? Liiiiiite mer kött på benen får man allt ha på sina uttalanden om man själv ska ses som seriös, och kunna klanka ned på andras oseriöshet.
Kommentera

Metal Guru:
Han verkar tro antal inlägg ger hög status som på lunar ... han nog inte insett att det innehållet som gör folk respekterar det man skriver inte antalet inlägg
Kommentera

Metal Guru: För det första. Inlägget var riktat Db_04. För det andra, springer jag inte runt och skriver "sd och df", för att ta ett exempel utan att ha fog för att göra det. Jag kanske har diskuterat privat med personen innan..eller? Detta inlägg du skriver till mig nu anser inte jag skall vara med på en sida där man skall diskutera Mora IK,s kommande sässong.

Anledningen till att jag skrev: "Hur vore det med lite mer seriöst hockeysnack?" är att man kanske skall försöka skriva inlägg med lite mera info om lag, spelare, arena. Sen är det självklart skoj med humor åxå. Men när man börjar skriva bara barnsligheter tycker jag det blir oseriöst, och det var det jag reagerade på. Mina inlägg som du skriver om i några andra klubbars gästböcker kanske uppfattas som barnsliga, men de har verkligen en innebörd, även fast det kanske bara är mottagaren och den som skickat brevet som fattar. Man kanske skall kolla det först innan man klankar ner på en person så att alla ser.

Om du har nåt mer att berätta vad jag gör i andras gästböcker anser jag att du kan skriva ett mail i stället, så kan vi lösa problemet utan att massa felaktiga rykten sprids och att gästboken kan fortsätta vara seirös. Men, det är klart, då är det ju inte någon annan som ser vad du tycker så då kanske du inte får nått stöd..törs du då?

Mvh AiB.
Kommentera

Anders i Budum:
Jag förstår. Tror jag.

Men om du nu vill skriva kodade meddelanden till folk och fä i andra gästböcker - vore det då inte mer praktiskt att använda den mailfunktion du vurmar om i ditt nedersta stycke? Jag menar, så att vi andra slipper missförstå dina glädjeuttryck.

With utter regards, M.Guru
Kommentera

Anders i Budum:

Inte fan vet jag varför du svarade:

Sv: Apropå ingenting....

Albert Hall: df
Anders i Budum @ Vasslågå Igår kl. 21:55 Besvara Visa ämne

Detta skedde i Modos gb igår den 1 juli. I alla fall har jag inte fattat att det skulle vara något slags kodat meddelande till mig eftersom vi aldrig haft någon som helst kontakt någonsin vad jag vet. Jag tycker att du ska erkänna att du svamlar och enbart är ute efter att höja din status = erfarenhet.

Kan inte ni som bestämmer ta bort den lunarbefrämjande funktion? Vad är den till nytta för? Vi som varit med ett tag vet i alla fall vilka som räknas och inte (på min personliga lista finns för övrigt ännu inte Anders i Burdum med, då får han nog jobba på ett tag tiil. Läget har inte blivit bättre för honom den senaste tiden). Status skaffar man sig genom att skriva bra och intelligenta inlägg. Inte genom att skriva "df" alternativt "fd" i så många gästböcker som möjligt. Inte annan dynga heller för övrigt.
Kommentera

Metal Guru:

Man får gratulera - äntligen ser er gästbok ut ungefär som Brynäs dito.

Sen tänkte jag fråga också: kan någon (t.ex. Anders i Budum) förklara vad de där skumma förkortningarna han (Anders i Budum) tydligen slänger ur sig i fler gästböcker än vår betyder? När ni ändå diskuterar saken vore det bra med en översättning, tycker jag.
Kommentera

knaskamilla:
ja, vi har jobbat hårt på att bli elitseriemässiga även här.
Kommentera

Metal Guru: jasså :)
Kommentera

knaskamilla:
när jag tänker efter så saknar vi en Munkas-klan, men vi kan ju i.o.f.s be Simons värva lite Brynäsfolk även på denna funktion... ;0)
Kommentera

knaskamilla: För att bli av med denna tråkiga debatt ber jag om ursäkt för mina små inlägg.

Mvh AiB.
Kommentera

Metal Guru:

Oroa dig inte, det kommer nog.
Kommentera

« · 552775