Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Frölunda - Mora IK

« · 632898 Till forumet

Sv: Frölunda - Mora IK
Wikegård sa igen att han"gillar Mora",fan vad har hänt?Ska han hit och åka
Öppet spår el kortvasan?
Kommentera

anton: Haha. Han snackar som vanligt.
Kommentera

anton:
Jag fick en chock, allt han sa om mora va positivt. jag kan inte tro att det är sant.
Kommentera

PixelZorba:
Varför skulle han vara regativ till Mora?
Kommentera

Ola:
regativ? Negativ!
Kommentera

Ola: Konspirationsteorin om motståndet mot Mora som spökar ;)
Kommentera

Ola:
dom flesta "experter" hittar alltid något fel om Mora, och nu så säger han bara positiva saker, det kan jag inte minnas att han har gjort förrut. Men han har väl ändrat uppfattning :P
Kommentera

PixelZorba: Jag har alltid hävdat att de flesta sportjournalister/experter A) är dåliga på att sätta sig in i lag som inte varit givna i Elitserien de senaste åren, B) låter sina egna lagsympatier påverka bedömningen, C) gör tummen ner för utländska spelare de in te känner igen. I princip alla tre punkter talar mot att Mora skulle gillas av experterna. Kom ihåg vad som sas om Horcoff innan förra säsongen.
Det är väl helt enkelt så att Wikegård varit tvungen att inse att Mora faktiskt är ett bra lag som håller för högsta serien.
Kommentera

PixelZorba: Svt har fått sig en blåsning i en halvtimme, därav förändring av Wikegård.
Kommentera

horcoff: Är det du Shawn?
Kommentera

MonkeyBoyF: Nja, inte precis. Gammal gubbjävel från Västerdalarna.
Kommentera

MonkeyBoyF:

Wikegård har tidigare uttalat sig försiktigt positivt om Mora. Tyvärr fick han ett återfall vid Djurgårdsmatchen på Hovet, där det var ok att tackla målvackter, och Ross L var en fetbuse som crosscheckade Jocke (eller vad han nu hette) Ölvestad i ryggen en halv period efter avblåsning.

Hade han haft Odoya med sig i studion hade han beordrats att 'plocka med sig en kameraman' innan sändningen fått avbrytits.

Kommentera

Metal Guru: Hacka inte på Oduya nu :)
Kommentera

mok: Jo du, det kan det ge dig på att jag kommer göra! Kommer aldrig förlåta det som hände i Globen. Hacka-hacka-hacka-hacka-hacka-hacka!!!
Kommentera

MonkeyBoyF: Oduya har väl gjort en likadan sak tidigare uppe i Luleå.......Det var väl Per Ledin som råkade ut för honom då... Jag vet inte om det var ifjol eller i förfjol. Så jag vet inte om det är Wikegård eller Oduya som man ska klanka på. Det kan ju vara så att Oduya bara slaviskt dansar efter wikegårds pipa....
Kommentera

Dino: slaviskt DANSADE efter wikegårds pipa

Stefan Lundh har tappat sin pipa så nu kan Oduya spela hockey istället för att dansa.
Kommentera

Stigsson:
Den ende som dansar slaviskt efter nåns pipa är väl Umisevic i SSK? :-)
Kommentera

Knogen: Det blir korpen mot eliten på torsdag..HEJA TIMRÅ....!!!!!
Kommentera

rupert:
Härligt med ödmjuka supportrar som blygsamt kallar sitt lag för korplag. Själv tror jag på en betydligt jämnare match. Mora vinner med 4-2.
Kommentera

Nagon som vet nagot om pajasen Bergmans TV-debut? Horde att han var valdigt skraj nar det gallde kladvalet.... vuxen man eller mammas pojke?
Kommentera

och var det nagon som vet vad programmet handlade om? SVT 2, 20:00.
Kommentera

robin: Han pratade om Nedre regionens lag i ES. Han tyckte att det blivit för mycket fokus på Leksand och Brynäs och att man glömt bort Mora i den meningen att vi tvärtemot de andra två klubbarna gjort det mesta rätt! Bra värvningar, starkt att skicka iväg två spelare som inte höll måttet, bra ersättare till dem etc etc. Hörde tyvärr inte allt. Kläderna däremot är inte något jag skulle vilja ha på mig och ej heller se mina vänner i:-)
Kommentera

Tången: haha om du har mojlighet att fa tag pa bilder sa posta dem garna har.... har en hel del roliga historier om den mannen... :)
Kommentera

robin: Tjena,han sa väl i korthet att Leksands ledning misslyckats igen,hade åkt jo-jo mellan kval-elitserie superallsvenskan.Han "drev" även
med Leffe Boork.Däremot högaktade han Mora IK för kloka värvningar och
förmågan att göra sej av med spelare som inte presterar.Klädvalet,ja det
kan bara bli bättre...
Kommentera

« · 632898