Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Glödheta Mora

« · 459593 Till forumet

Sv: Glödheta Mora
MrAce: Visst är det så......*L*
Kommentera

MrAce:
Självklart. Och någon tränare vars avgång ska krävas om MIK håller i det här.
Kommentera

Och lite tur har vi, och en storspelande Leinonen.
Kommentera

Tur att vi har Leinonen mellan stolparna. Han har hållit nollan i några perioder nu.
Kommentera

insu: Nollan har hållit i drygt 110 minuter nu. 16.03 mot Modo, 60 minuter mot Djurgården och snart 40 minuter mot HV. :-)
Kommentera

Metal Guru: grattis till segern!glödheta mora stämmer ju bra in i bilden just nu :).
Kommentera

persson:
sedär, här kommer konduktören som brukar åka med hockeybussen!
tackar för grattiset! :0)
Kommentera

Kika i Malmös gästbok.
De vill byta tränare. Och de har inte ens spelat mot Mora ikväll...
Kommentera

Metal Guru: Hehe,,,klockrent...när är det dags för malmö att åka på pumpen i masugnen då?
Kommentera

Metal Guru:
För ordningens skull kan jag rapportera att - håll i er nu! - HV-fansen kräver tränarens avgång i sin gästbok.
Kommentera

insu: Hurra! snart är lyckner enda tränaren kvar i ES...som va me när säsongen starta...
Kommentera

insu:

Avgångar hit och dit. Vad är det som säger att HV-fansen i sin gästbok skulle vara smartare än någon här inne?
Kommentera

Varmt som en bastu - Mora är glödheta.

Inför säsongen var alla experten överrens - det var tänkt att Simons skulle koka soppa på en spik och han var dömd att misslyckas. NHL-lockouten bröt ut och en servitör med träskor dukar upp med långbord och en sjurätters middag till ljudet av klassisk folkmusik.

Midsommar? Nej, Elitserien i Mora. November 2004.
Kommentera

Et tu Brute:
Det är ett skämt bland oss moringar - när ett lag förlorar mot MIK kommer avgångskraven som ett brev på posten (Brynäs, MiF, Södertälje, Luleå och nu senast HV). De lag som förlorar mot Mora gör dessutom i nio fall av tio "sin sämsta match för säsongen".
Vi tycker det är lite kul.
Kommentera

insu:
Et tu brute tycker ingenting är kul just nu,
och har en humor som en felvänd tapetvåd.
Kommentera

Metal Guru: I faktafrågorna har han rätt och du har fel!
Kan väl inte va så svårt att acceptera det.
Grattis till segern över Svenska mästarna. Ni har flyt tack vare NHL-lirarna. Det är också fakta.
Kommentera

El Aka Ali:
Vilka faktafrågor?
Kommentera

El Aka Ali:
NHL-spelarna betyder massor för Mora - att förneka det vore löjligt. Men faktum är att just ikväll var det enligt samstämmiga rapporter de inhemska gossarna, de som tog oss upp i eliten, som var bäst på planen. Det krävs trots allt lite mer än fem NHL-proffs för att ligga fyra i elitserien.
Kommentera

insu:
såg på nyheterna nyss och dom visade Hv71 Mora och intervjuade Anders Nilsson
Kommentera

insu:

- Vi gör sämsta matchen för säsongen, sa tränaren efter förlusten mot Mora. Tro mig, så kommer det att låta fler gånger när ni vinner så det är bäst ni vänjer er. Timrå har sedan laget tog steget upp i Elitserien behandlats på liknande sätt fram till denna säsong. Om Wikegård sa det efter förlusten 1-7 mot Timrå i Sydkraft Arena så var det säkert befogat. Annars tycker jag det allt som oftast är en dålig undanflykt när det egentligen borde heta "vi är inte bättre än så här".

Kämpa Mora!
Kommentera

insu:

Ni skall nog inte övervärdera eran egen betydelse. Oavsett vilka HV fått stryk emot idag så hade ramaskriet gått, iom den fjärde raka förlusten.

Grattis till segern. För övrigt Moras första vinst nere i Jönköping. Vid de tre tidigare tillfällena har det inte varit lika lyckosamt, Play Off 1979 samt Allsvenskan 83 och 84.
Kommentera

Et tu Brute: Du tror inte det faktum att det var Lückner som stod i båset hos Dalkarlarna som gav upprörda miner?
Kommentera

Johan J:

"- Vi gör sämsta matchen för säsongen, sa tränaren efter förlusten mot Mora."

Jaså?

"Pär Mårts var, trots förlusten, ändå nöjd med insatsen mot Mora."

www.hv71.se/nyhet.asp?sid=484

"- Tungt med resultatet, men vi krigar verkligen idag. Vi har en tendens att göra motståndarnas målvakt till matchens lirare, men vi har så många chanser att jag tycker vi kunnat vinna, sade Mårts."

www.hvfantasten.com/games/?nav=more&id=162
Kommentera

Johan J:

Vem har haft upprörda miner?
Kommentera

Et tu Brute: Skrev jag att det var Per Mårts som sagt så? Nej, tänkte det. Det var ett tänkbart uttalande.
Kommentera

Johan J:

"Tro mig, så kommer det att låta fler gånger när ni vinner så det är bäst ni vänjer er."

Eftersom nu Mora vann och detta är skrivet i tråden som behandlar matchen så är det lite svårt att bortse från vad som låter, vad som är tänkbart eller vad man skall tro.
Kommentera

Et tu Brute: Eftersom jag kastar mig in i tråden utan att ha följt dess utveckling kan det ha blivit missvisande. Av den anledningen klargör jag härmed följande: Per Mårts må ha sagt vad som helst efter matchen men det var inte lagets sämsta denna säsongen. Å andra sidan har han många matcher att välja på som tränare för nästjumbon, fjolårets mästare HV 71.

Nu tror jag inte på något sätt att det är sluttabellen vi ser framför oss i detta nu. Om Mora är den positiva överraskningen så här långt så är HV 71 den negativa. Min fasta övertygelse är att HV 71 långsamt kommer klättra i tabellen och fram mot jul aspriera på en plats i slutspelet. Ska vi gissa en 5-6:e placering efter 50 omgångar? Det är inte så många poäng upp. Om anfallsspelet varit dåligt hittills så är det bak man får börja. Å andra sidan har varken försvar eller målvakt levt upp till förväntningarna. Att Liv fortfarande får stå tyder jag som att nye NHL-keepern är riktigt dålig matchform. Sedan händer det ju ingenting framåt. Vem ska ta det offensiva ansvaret? Inte är det backarna iallafall.
Kommentera

« · 459593