Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

HV i Kvarten!!!

« · 688526 · » Till forumet


Sv: HV i Kvarten!!!
Så sjukt att Harri inte låte Sperrle fortsätta!! Ge mig en anledning..
Är ju knappast så att han har spelat dåligt.. Snarare TVÄRTOM!!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
foscos: Så länge Mora drar på sig onödiga utvisningar kommer de att förlora.
10 poäng till i grundseien hade inte varit nåt.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Steff:

Jag vill ha Sperrle, men byter Harri så vet han säkert vad han gör.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest: Är ganska säker det blir Vehanen i kassen imorrn...
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tången:
Japp, men snacka om att vi gjorde en världsklass-rockad sedan?

Hörde att Janne Simons uttryckte det hela som "ett rent konstverk" :-)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Knogen: Jodu, på det köttpartiet gjorde man ett klipp! Men dessförinnan värvade vi ju Jordan "Tranbenen" Krestasnovitch, det var verkligen fiskpinnar.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Knogen:

Det kommer de att göra, gäller att vara på tårna från start för HV kommer nog att ösa rejält från första tek.

Fortsätt med Sperrle i målet oxå, han var lysande igår.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest:

Jo, jag hoppas verkligen att grabbarna tar förlusten på rätt sätt och känner sig enormt revanschsugna. Det här är inte kört på långa vägar.

Det optimala hade förstås varit att tagit hem segern igår, men det finns nog tändvätska nog både här och där för att få grabbarna heltända, om tändvätskan används på rätt sätt.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

sold:

Där har Gunde rätt.......HV var det perfekta laget för oss i kvarten, och jag tror stenhårt på seger i morrn. Killarna i laget är nog otroligt revansch sugna och pressen ligger på HV så mycket talar för oss i morrn.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tången:

Är det inte snarare så att MIK köpte fiskpinnar, men fick oxfilé den här säsongen :-D

Inte hade man väl en aning om att Ymer skulle vara en sån klippa när han kom t.ex.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest: Ja, I morgon så måste nästan mora vinna för att hänga med i matchserien.Om HV skulle vinna imorgon igen så blir det nog tufft att försöka rubba dem.Men ingenting är omöjligt som Gunde säger : )
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest:

Där är vi överens. Vi har ju sett att det fysiska spelet många gånger varit det vinnande för MIK. Det får dock inte gå överstyr så vi drar på oss onödiga utvisningar.

Tyvärr var det ju det som fällde oss igår.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest: Jajamensan det tycker jag också, men som det är nu så går det inte att tro att man ska få oxfilé när man köper fiskpinnar.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest: 2 domarsystem kanske skulle vara något : )
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Knogen:

Nej Knogen...dig kallar jag inte stupid;-)

Tyckte Sjöberg var lite långt ifrån vissa situationer, som 2-1 målet bl.a

Det fysiska spelet måste MIK ta fram om det ska bli några vinster framöver, tror vi har stor chans att vinna i morrn och då kan segerreceptet vara fysiken.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Tången:

Nåt måste göras åt domarkåren, det är för många i ES som inte håller måttet.

Proffsdomare kan vara ett alt. men även tvådomarsystem skulle vara värt att prova även här.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest:
Vad menar du med att höja kraven, om inte ens de tidigare så lågt ställda kraven uppfylldes?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest:

Call me stupid, men jag tycker fortfarande inte att Sjöbergs insats igår var något att gå i taket för.

Om vi tar och skärskådar dina exempel: Lupaschuks 2+2. Nej, jag tror inte en domare som ej sett situationen dömer 2+2 utan anledning. Självklart konsulterade han sina domarkollegor. Det ska han göra.

Målet: Vad skulle han ha gjort där tycker du? Låtit spelet gå, för att sedan via målkamera konstaterat att det var mål? (inte särskilt rekommendabelt) Blåst av utan att godkänna målet, för att sedan konstatera att det var mål via målkameran? Jag vet inte egentligen vad det skulle vara för skillnad på det sistnämnda och att godkänna direkt. Hade det kommit protester från MIK-sidan så hade han väl konstaterat fakta via målkameran. Nu kom inga protester.

Visst, jag tycker också att nivån gärna får höjas några snäpp i slutspelet. Men jag tycker fortfarande att det var för rätt saker han tar utvisningarna. Spelförstörande moment, interference, tripping och sådant som man ska ta för. Det fysiska tycker jag inte han gav sig på alls, utan tvärtom tillät lite hårdare tag. Däremot tycker jag de riktigt hårda tagen lyste med sin frånvaro. Men det är ju inte Sjöbergs fel. Jag satt faktiskt och efterlyste mer fysiskt spel från MIK under matchen.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Knogen:

Att Sjöberg inte var till någons fördel igår är ju ingen ursäkt för hans insats, Det är slutspel nu och mycket står på spel och då tycker jag man kan höja kraven på domarna likväl som på spelarna.

Synd att vi bara har 2 domare som håller måttet i Sverige, varav en inte dömer ES efter avst.  Den andre är Kuben.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
sold:
Ja, det där nedan blev ju ett begåvat inlägg :-)

Jag tycker faktiskt inte heller att det finns särskilt stor anledning att klaga på domaren igår.

Det finns alltid anledning att diskutera vissa situationer, men igår fanns det faktiskt inte allt för många. Tyckte han var hyfsat konsekvent, och förfördelade inget lag.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Tången:

Om det bara var ett misstag.......Ross 2+2 missade han helt...HV´s 2-1 mål står han på vår blålinje och godkänner utan att se pucken överhuvudtaget.

Sen att det var mål hör inte hit, nej Sjöberg tappade matchen redan efter 4.20 av första perren.  Sedan duggade komp utv tätt åt båda håll.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
sold:
Ja jag var på matchen igår. Jag menar att den domare som dömde igår dömde trots allt fel åt båda lagen. Nivån och att vara konsekvent matchen är en annan femma. Jag vet egentligen inte själv hur jag vill ha det. Det är ju trots allt slutspel och då är det ju oftast mer kamphockey än i serien men det är ju fortfarande samma regelbok som gäller fastän man själv kanske tycker att man då inte ska ta ut för småhakningar mm. Å andra sidan hör klubban ALDRIG hemma i motståndarns armhåla eller midja, ska det vara så svårt att inse för spelarna?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tången:
VAR DU PÅ MATCHEN IGÅR???????
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tången:
"Tycker inte att det finns någon större anledning att börja gnälla på domaren"
Patrik Sjöberg är den sämsta domaren i hela elitserien.Han kan inte vara konsekvent i sina bedömningar.Till och med Lärking är bättre och han är ju inte bra.

Bästa domaren i ES:
Thomas Andersson,Gävle
Konsekvent i utvisningarna och håller samma nivå hela matchen igenom.
Dags att införa proffsdomare i ES.Går inte att ha bara deltidare som dömer matcherna.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest:
Tycker inte att det finns någon större anledning att börja gnälla på domaren. Visst, han gjorde väl sina misstag, men det gör väl alla domare. Dessutom fick väl vi ett par konstiga utvisningar med oss också.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest: Om det är som förra säsongen ang. domarna så kommer Herr Sjöberg att dömma alla mtcherna mot hv synd nog.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Steff:

Det får vi innerligt hoppas att det inte blir Sjöberg en gång till, gillar inte hans attityd därute på isen. Jag vill se "Kuben" i nästa match.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tången:

Men enligt Daniel alling på radisporten så hade dom stängt.. kanske han skulle dit ?? :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74:
Normalt sett så har ju puben öppet minst en timme efter matcherna så det verkar konstigt om de stängde tidigare igår.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tången:

Enligt sportradion hade puben stängt efter 3 perioder.?? Vet inte pubpersonalen att en slutspelsmatch pågår tills nåt lag gör mål..?? Åtskilliga tusenlappar som går förspillo :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tången:
Giltig förklaring? Jo, det var så här att jag.. ööh.. jag skulle.. ööh.. Nej, jag har ingen. Men jag var nästan där. Jag såg ju matchen på TV.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Ola:
Nu är MIK i slutspel för första gången i "modern tid" och du är inte på plats! Ge oss en giltig förklaring, tack!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Metal Guru: Damnit, kunde ni inte ha tagit Blåtjuren? Jag frozade er nästan lika mycket som i förra matchen då jag så innerligt hoppades att ni skulle vinna under ordinarie tid att jag var nära att få hjärtinfarkt. I slutet av matchen rusade hjärtat och det nästan svartnade för ögonen. Hockeyn blir min död.

Jag är redan så djävulskt laddad inför Älsklingarnas match imorgon att det känns som att jag skall spela själv. Jag har på förhand varnat kollegorna att jag kan vara labil och ha ordentliga humörsvängningar den närmaste tiden, beroende på LHF:s resultat, och sagt åt dem att de måste trösta mig om det går dåligt eftersom jag befinner mig långt hemifrån. Några hockeyointresserade förklarade sig snabbt villiga att trösta mig. Resten är leksingar eller potentiella motståndare under slutspelet och var inte lika villiga att erbjuda sig framtida tröst om den kommer att behövas, då de anar att de kommer att behöva tröst snabbare än jag och jag då troligen inte är villig att trösta dem annat än om de är moringar.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
NallePhu: Tack Mora, för en underbar kväll. Jag och min fru har suttit här och njutit av ett underbart spel framför TV:n. Att det inte räcke, "so what", det var ju j-lgt nära. Vi tar dom på söndag! Finns det våt roligare?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
NallePhu:
Gick inte Mora runt på fyra kedjor och tre backpar som vanligt? Vad jag såg så gjorde man det.

Freddan:
Vilken tur att HV vann idag. Annars skulle det ju sluta 4-0 i matcher till Mora.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Man såg en sak och det var HV71 har bredden medans Mora går på rätt kort manskap vilket sliter.
Men Mora föll m flaggan i topp inget snack om den saken, Hoppas att Mora tar en nu direkt i Jpkg och Kinnarps Arena....
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Metal Guru: Det är synd. Men jag har tippat 4-1 i matcher till Mora. Så ni har 4 chanser kvar ;-)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Bonuz:

Lite självplågarmässigt smiskar vi oss själva istället. 2-3. 

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Smiska dit dom blå kossorna nu!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Go mora, make Liv your bitch!!!!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Metal Guru: Varför vågar vi inte köra med våra heta spelare? Nej, samma gamlqa vanliga spelare skall göra det, trots att det var länge sen dom spelade bra! Ska vi förlora bar aför att vi inte vågar vinna?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Ja... Visa HV vart skåpet ska stå :-)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Metal Guru:

Sudden. Heja Mora!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Goal:

PP för Mora, 2 min kvar, 2-2 i matchen.
Nu avgör vi!

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Metal Guru: Nu är det cotchernas match! Vi hade dom, men cotcherna fegade en aning. Upp med Bergquist i kedjan (inte på back) i varje power play! Nu fixar vi det här! Larviga HV-mål. Vi spelar bättre!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Paddan:

Nej, Fyffes.

"Fyffes bananer, så lättsmälta att de smakar skit redan i munnen..." 

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Metal Guru: Var det en Chiquita?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

robin:

"Jämtin kommer in på banan... Mora slår sarg ut.  Lupaschuk jagar..."

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Metal Guru: VAD händer?! Sitter här i värmen utan radio!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
10 -7 i skott. 16-6 i busminutes. 2-1 i mål.
Kommentera

« · 688526 · »