Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

HV i Kvarten!!!

« · 692420 · » Till forumet


Sv: HV i Kvarten!!!

Anders i Budum:

2-1-målet var en felstuds i sargen, som gav ett plötsligt numerärt övertag framför Sperrle, när Mora tänkte starta ett anfall.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Poffa:

Regel 417 är en bra regel.
Men den säger ingenting om målvakten FÖRLORAR sitt allra viktigaste skydd, näst suspen.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Hoppas verkligen inte festen är över redan i morgon. Det är så jävla typiskt att influensa härjar i laget, just när det är som viktigast att alla är friska. Man får verkligen hoppas att vi har möjlighet att vinna i morgon för så jävla överlägsna tycker jag inte hv var igår. 2 målvakts tabbar och ett mål som borde blivit bortdömt. Summa sumarum, 3-1. Då hade det förmodligen vart en helt annan match.

Sen blir jag så JÄVLA förbannad på Canal + komentatorer. De prisar alltid de fyra stora drakarna (Lkp,HV,FBK,Frö). Så fort något annat lag lyckas är det aldrig de som gör bra utan alltid de andra som spelar sååå dåligt. Nä byt ut den där pajasen Calle Johansson och hans bisittare. Fram för mer opartiska komentatorer.

Fan, snälla, KROSSA HV i morgon!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Domare Nämd från Älvdalen tror jag vill döma Moras nästa match..
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Forever MIK:

Regel 417:

Regel 417 - Skadade målvakter
A - Domarens och linjemännens tillvägagångssätt
1. Såväl domaren som linjemännen har rätten att stoppa spelet för skadad målvakt.
2. När en målvakt får en smäll i ansiktet eller huvudet, speciellt från ett hårt skott, eller om det finns tecken på en allvarlig skada, skall domaren stoppa spelet omedelbart förutom om det är en direkt målchans.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Frisco:
Regel 234: b) Skulle hjälmen och/eller ansiktsmasken åka av under pågående spel, skall domaren stoppa spelet.
Det är den regel som hittats
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Frisco: Skulle väl kunna vara den senare av de två regler som tidigare diskuterats, fast då ställer man sig också frågan: Hur hårt måste skottet vara för att domaren ska stoppa spelet. För enligt reglerna skulle skottet vara "hårt"
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Db_04:
Vingelborg uppfattade ju inte ens målvakten blivit av med masken ju förren efter alla protester
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Paddan: Frågan är om det finns nån regel överhuvudtaget att man ska blåsa av om pucken går i masken.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Paddan: och frågan är än en gång, gäller det även om masken trillar av, eller gäller den alla de andra skott som tar i masken.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Paddan:
Jag har sett vad kuben sagt, men frågan var: var finns denna regel att ta del av
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Forever MIK: Kuben förklarar att det var en rätt bedömning att godkänna målet:

"Regeln säger att man får slå in retur i öppet mål efter att pucken träffat masken. Om pucken hade passats till en spelare istället för rakats i mål hade det blivit avblåst, förklarar "Kuben" Andersson"

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Finns någon regel som säger.........
Var finns denna regel? Finns det regler som bara domherrar får ta del av? De regler som hittats säger att spelet skall stoppas.
Föresten sk...t samma, dömt är dömt
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
eltifoso: Denna grej har tydligen varit upp förr och det finns tydligen nån regel som säger att man får slå in returen.... Och Vinnerborg var säker på sin sak
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
eltifoso: Det var en bra fråga däremot... men jag gissar (obs!) att samma sak gäller. Om målchans uppstår och ingen uppenbar risk för skada finns - avvakta situationen. Det är samma andemening som tidigare diskuterad regel.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
bobbe: Helt rätt Bobbe, MEN som jag förstått det så gäller den situationen vid skott som träffar mask, INTE om masken faktiskt skjuts av huvudet.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
sold: Fel. Målet är korrekt dömt. Även om regeln säger som den gör är det korrekt att domaren inte ska blåsa av om det direkt efter träffen i masken uppstår en direkt målchans för det anfallande laget.

Källa: Regelansvarige för Elitdomargruppen. Jag och en vän hade diskussion om denna regel i höstas och jag rådfrågade experten för svar.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Du har nog fått svaret genom 4-1 målet : (
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson: Du frågade detta under dagen:
>>Varför envisas man med att ha smålänska domare? Första Alvesta och nu Ljungby.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: DET VAR INTE ETT KORREKT MÅL!!
REGEL 234B:
"Skulle hjälmen och/eller ansiktsmasken åka av under pågående spel,skall domaren stoppa spelet.
REGEL 234C:
Skulle ett hårt skott träffa målvaktens ansiktsmask medan spelet pågår skall domaren stoppa spelet"

Alltså ett felaktigi domslut!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest:

bra fråga...
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

mattias - 74:

vad skulle det gjort för skillnad, vem tar ansvaret om målisen blir skadad av skottet  som får skjutas?

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest:

Hade du även tyckt det om Mora gjorde mål på Leksand :-)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

mattias - 74:

Helt sjuk!!

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tubest:

Nu blev det iaf bekräftat att det var ett korrekt mål.. Konstig regel tycker jag med..
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

sold:

Dags att skriva om den regeln kanske, väldigt motsägelsefull.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
eltifoso: Kan någon kolla om denna regel finns.Är mycket tveksam till det eftersom returen även den kan vara ett stenhårt slagskott!!!!!!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
eltifoso: Det målet blev precis när jag skrev inlägget.

Mattias: Har hört om den där regeln förr, så den kan nog stämma.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Portello: Tungt på sista målet, hade han räddat den pucken hade han åkt ut för att han spelade utan hjälm.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Portello:

Senaste målet var han skitförbannad på Vinnerborg eftersom dom sköt av masken på honom och dom slog in returen,, Calle Johannson hävdar dock att det finns en regel som säger att du får slå in returen efter att nån skjutit bort masekn på målvakten.. Låter inte riktigt va ??
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson: Verkar som att Sperrle inte är riktigt på tå idag.Två av målen har inte sett otagbara ut.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson:

Självklart men du och gurun nalia m.fl skriver juiaf vettiga inlägg till skillnad från andra :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson: Snyggt mål där av Andreas
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: Du vet hur det är. Du retar dig ibland också på vissa personer i er GB bara för att dom har Morasympatier. ;-)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson:

0 - 1 Calle :) poweplaymål dessutom!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson:

Man tackar och bugar. Tur man är leksing. Retar många :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

RQT: Han får visst vara här och sprida sina åsikter och tankar. Vore inte ett forum väldigt trist om alla bara höll med varandra och dunkade varandra i ryggen. Han må ha en sjuk syn på hockey och hur det ska spelas men kommer alltid att vara välkommen hit.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: Vad gör du på MIKs forum egentligen. Du har ju aldrig något vettigt att komma med...
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Db_04: Smyg Moring där
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: sånna siffror blir det inte.... OM hv71 vinner blir det nog med uddamål
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Fan kan inte matchen börja snart!!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
SIVASN:

Det står 3 - 1 efter ikväll.. Hv vinner med 6 - 2
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: Nä du de står 2-2 ikväll!!!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
SIVASN:

Har du hängt med i matchserien så vet du att hv leder med 2 - 1 i matcher...
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: Faan ja som börja intala mig att det va sant :(
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
SIVASN:

Tryckfelsnisse :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74: Där står det även att Mora leder med 2-1 i matcher har jag missat nåt tro?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson:

Även enligt denna som är färsk :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Missa inte att vi har samling på Bowlaget i Uppsala i kväll där vi kollar matchen, se länk för mer info.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Vi får verkligen hoppas att "dandyn" står. En klok och säker målis! Jag orkar inte med en match nu med rerurer rätt ut i banan, Inte med två backar sjuka.
Kommentera

« · 692420 · »