Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

HV i Kvarten!!!

« · 692420 · » Till forumet


Sv: HV i Kvarten!!!

Anders i Budum:

2-1-målet var en felstuds i sargen, som gav ett plötsligt numerärt övertag framför Sperrle, när Mora tänkte starta ett anfall.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Metal Guru: Det är bara så att målvakterna i Mora inte håller så bra klass,någon av dem skulle väl ha visat lite klass,Det går inte att bjuda på så många grodor (mål) om man ska kunna hålla jämna steg med ett så bra lag som HV,Men MIK har gjort det bra iallafall det får man inte glömma och nästa år kan det bli riktigt bra.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
zeb: Och sen tycker jag att man ska värva Backlund från Leksand till Mora,Tror inte Leksand klarar av spela elitserien nästa år ( åker ner)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
zeb: VÄRVA BACKLUND???????????
ÄN´T DU KLOK PÖJK!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
zeb: tror inte han skulle vilja gå te mora
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
zeb:

Ge mig ett enda argument varför Backlund skall välja mora ist för en annan klubb om inte Leksand går opp??
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74:
Nära hem?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
insu:

Allvarligt tror jag inte han vill sälja sig så billigt att han går till mora. Tror han vet vad som gäller :-)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Annars har ni helt rätt i att målvakterna inte riktigt hållit måttet. Om man får lov att byta målvakt mitt under match varannan gång så håller det inte.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mattias - 74:
Allvarligt tror jag inte att MIK är så intresserat. Backlund är en helt okej målis - men inte mer.
Sedan ska vi komma ihåg att många spelare har gått från Leksand till Mora och vice versa under åren, så det är inga konstigheter i sig.
Stig Nordin, Kacke Larsson, PO Brasar, Roland Bond, Anders Lönn etc - listan kan göras lång.
Och om jag känner vännerna i den här gästboken rätt misstänker jag att långa listan snart kommer att ligga här ;-)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
insu:
Martin Jansson (tur & retur).
Fler kommer...
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
insu: han är då betydligt bättre än båda era
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Kom igen nu MORA sopa skiten ur hv71 och idioten jämtin
FORZA MORA
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

insu: Hur kan du tro att någon ska komma med ett svar på en sådan utmaning?

Listan över spelare som spelat på bägge sidor siljan under "modern tid" (efter införandet av elitserien 75/76):
Jonas Finn-Olsson, Patrik Allvin, Christer Olsson, Johan Rosén, Roland Bond, Per-Olov Brasar, Per-Olav Lundgren, Johhny Hansson, Ivan Hansen, Ove Olsson, Peter Åslin, Tomas Ring, Örjan Nilsson, Mattias Andersson, Emil Skoglund, Åke Liljebjörn, Henrik Smångs, Torgny Löwgren, Lars Karlsson, Anders Lönn, Daniel Sperrle, Car-Erik Larsson, Mats Lusth, Martin Jansson, Rastislav Pavlikovsky, Marcus Eriksson, Bengt Höglund och Joakim Backlund.

Jag har givetvis glömt någon som ni gärna får hjälpa mig att minnas. Sen kan vi väl gemensamt försöka komma på dom som gjorde detta före säsongen 75/76. Folke Gustavsson..... 

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Metal Guru: Vad hade hänt om Sperrle räddat med plocken? Då hade han förmodligen åkt ut 2 min för felaktig utrustning..
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson:

Du glömde brorsan Rosén: Roger.

Sigge Bröms är väl den mest kände från tiden innan elitserien. Spelande tränare var han i MIK, sedan bara tränare om jag förstått saken rätt.

Sedan måste jag leta i minnet efter fler gubbar att damma av.

Jag är förstås väldigt glad över att så få orsingar spelat i LIF. Den enda jag kommer på, och som aldrig spelat i MIK är Dag Olsson. Men han hade kontrakt skrivet med MIK när han fick ett antagningsbesked från idrottshögskolan i Gävle. Kontraktet revs och Dag spelade i stället för Strömsbro. Sedan hamnade han i Leksand, och kom till slut till Tunabro.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Tilläggas om Sigge Bröms ska väl göras att han var en av ingredienserna i storsatsningen GAIS. Det första laget från Göteborg i högsta serien. 57/58 spelade GAIS sin första säsong i dåvarande division 1. En sejour som bara blev ett år, trots att man hade landslagsmän som Sigge Bröms, Nisse "Dubbelnisse" Nilsson och Rickard Fagerlund i laget.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson:

Sen glömde du Österby och Hedlund. Båda med Magnus i förnamnet.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Knogen: Jag missade också Fredrik Jonsson sedemera Fredrik Ytfeldt som tillsammans med Torgny Löwgren blev utlånad för fyra matcher till MIK 97/98.

Snyggt av dig att plocka dom båda Magnusarna från årets trupp men du missade en till ur dagens Leksand, Calle Steen.

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson:
Lars Karlsson i Leksand är väl inte samma Lars Karlsson som spelade i Mora?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Ola: Jo det är det. 3 matcher för Leksand 96/97 när han under stora delar av året spelade för Falun. Sedan blev han Moras förste keeper 98/99.

Se länk.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Stigsson: Jan Öhman spelade för båda klubbarna 00-01 3 matcher för Mora och 2 för Leksand....Han tillhörde Borlänge med tack vare brist på backar så lånades han in .
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Nr29: Sant, den killen minns jag inte alls.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Nr29: Borlänge kanske har nån att låna ut nu också med tanke på den backbrist som vi verkar få i morgondagens kvartsfinal. Snacka om fel läge att sätta in en magepedemi.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!

Stigsson:

Bättre i en kvartsfinal än i en kvalserie. 

Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Metal Guru:

Det stora hoppet för oss kanske är att de sjuka Moraspelarna hunnit med att smitta ner ett dussin av HV:s spelare tills imorgon, och resten av dem tills på tisdag:-)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Anders i Budum: Glöm detta nu.DÖMT ÄR DÖMT!!!
Går inte att ändra.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Taget från hockeyligan.se:
-Kultanen är nu feberfri och reste ner till Jönköping under fredagen för att förena sig med truppen. Hur det blir med Smrek är ovisst.. Han kunde inte vara med på fredagens träning.
- Mikael Simons, crosscheckad av Andreas Jämtin, har en näsa som är dubbelt så stor som normalt men Mikael har lämnat klartecken för spel.
- Kraften och energin har vi fortfarande, säger Pär Djoos. Frågan är om vi kan ladda om mentalt ? Vi har i alla fall tagit varandra i hand på att vi ska krama ur precis allt i lördagsmatchen.

Bara att hoppas att Smrek kan spela ikväll!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Dagens Pajasar:(Nu blir Step överlycklig)
HD Christer Lärking
LD Mikael Ljungqvist
LD Fredrik Carlman
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
sold: Lärking...suck..
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Spelar ingen roll vilka som dömer, idag ska MIK ta sin andra seger i detta kvartsfinal spel. Om det mot all förmodan är så att HV vinner så har föreningen gjort en bra säsong.
Tanka glasen och ladda innan nersläpp nu.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
mora1:Taget från hockeyligan.se:

-Mora kommer med nästan fullt manskap till eftermiddagens måste-vinna-match.

- Det är bara Eric Beaudoin som inte spelar, meddelar Moratränaren Pär Djoos som också avslöjar att Daniel Sperrle vaktar kassen.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
sold:

Vadå pajaser de gör sitt jobb? Och de är alltid bra alla matcher. :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Kvällen laguppställning:
1.
Smrek-Lupaschuck
Kerman-Simons-Tuokko
2.
Kultanen-Skogs
Jansson-Bogg-Johansson
3.
Johnsson-Bergström
Bergqvist-Bastiansen-Elomo
4.
Sandberg-Nolander
Nilsson-Granström-Eriksson
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
sold: ser ut som att sesongen är slut för er del hv leder med 5-1
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Falahk: Vem kunde ha trott att det skulle bli så här med Lärking som dommare?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Goal: Vi ska väl int skylla på domherren. Men visst blev det ett matchavgörande mål efter en felaktig utvisning. Hoppas Lärking får assisten till det målet. MIK har hur som helst gjort en sjukt bra säsong, jag är stolt :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Goal: Alltid dommarens fel när mora förlorar eller???

var inte mycke gnäll när ni vann med 7 - 1
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Det värsta (nästan) med Martins utvisning är att vi nu kommer tvingas stå ut med alla Lärkinghatare ska älta detta i några dagar.

Den som påstår att vi förlorar idag på grund av domaren är bara en pinsamt dålig förlorare. Visst var det en absurd utvisning, men tyvärr är det klasskillnad mellan lagen idag.

Det som avgjorde den här kvartsfinalserien var att vi förlorade de två första matcherna i sudden - två matcher vi faktiskt precis lika gärna kunde ha vunnit.

MIK har gjort en fantastisk säsong och ännu en gång trotsat tyngdlagen. Nu laddar vi för nästa år - då ska vi ta oss ytterligare ett steg upp!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Någon som vet något om J20-matchen?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Patrik24:
Klart det är domarens fel. Med en rättvis domare hade vi vunnit den här matchen med tre-fyra mål ;-)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
insu: haha säger du det så ;)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Patrik24: Skyller inte på dommaren.
Tack Mora för en underbar säsong! Kommer aldrig att glömma den glädje jag och min fru upplevde den kväll ni spelade kvartsifinal nr 3! Vi satt där hemma, hon och jag, och skrek ut vår glädje för varje mål! Underbart, och den kvällen finns för evigt i våra hjärtan! Tack Mora. Vad som än händer inför nästa säsong, finns ni alltid i våra hjärtan. Lycka till 2006/2007!
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
insu:

J20-matchen slutade desvärre i löven-favör, 7-2.

Ungdomskonsulenten, som jag fick lov att ringa eftersom swehockey inte fungerade som den skulle, var full av beundran för Lasse Johansson i Mora-kassen. Idag fick de i alla fall hål på honom, och sedan rann siffrorna iväg.
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Knogen:
Asch då. Svarta lördagen idag...
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
insu: En målis blir kvar,sen ska dom värva en helt ny förstafemma....Dom får ju 15 miljoner från hockeyn,jämfört med 6 milj denna säsong
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Steff: från hockeyn? förbundet eller?
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Nr29: Förbundet,så nu vet ni vad ni har att vänta i läxand........*Ler*
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Steff: va tvungen å kolla när ni skrev ´´hockeyn´´ :)
Kommentera

Sv: HV i Kvarten!!!
Nr29: ok,men ingen risk ni får dom pengarna...=)
Kommentera

« · 692420 · »