Knogen: Det är väl Timrå som vi ska se som största hotet mot slutspelsplatsen nu. Vi har 6 pinnar och 15 plusmål, vilket gör att TIK måste vinna två och ta poäng i ytterligare en av de fyra återstående (Frölunda, Modo, Luleå och Brynäs), förutsatt att vi inte tar några fler poäng. Ser ganska bra ut, men, men... innan feta Fredrik och hesa damen har sjungit duett så...
Tubest: En Highland Park 12 år, inte heller helt fel..... Men hockeykväll, vilken besvikelse, inte ett ord om Moras lekstuga med HV. Inte ett ord om att Mora tar ett kliv mot slutspel, ingenting.. Mobbingen forsätter.
Step: Äsch. Wikegård har hyllat MIK gång efter annan på Hockeykväll, så jag har svårt att instämma i att vi är särskilt mobbade i det programmet. Personligen tycker jag det räcker gott med det avslutande tipset: "Mora och Brynäs tar slutspelsplatserna - och de fyra topplagen kommer att uppleva sitt jobbigaste slutspel någonsin."
Eftersom vi brukar klaga på att topplagen spelar under sin förmåga mot alla slutspelskonkurrenter utom MIK, så måste vi ändå vara lite ödmjuka och konstatera att just kvällens match kanske inte var HVs bästa den här säsongen...
GävleLasse: Många gnäller på HV och Frölunda men dom har ju varvat sämre matcher i år. Skall man vara ett superlag så skall man kunna hålla skärpan mot skitlagena Mora och Brynäs :-)
Metal Guru: Aftonbladet skriver så här: Moras jätteknall – 6–0 mot HV
Serieledarna HV blev en munsbit för slutspelshungriga Mora. Ett formsvagt och tamt HV inledde matchen väl så bra som Mora, men Daniel Sperrle i Moramålet höll tätt, och i mittperioden lossnade det för gästerna. Mora behövde inte förta sig, men visade hygglig klass medan HV var otroligt fantasilösa. I tredje perioden var HV faktiskt löjligt dåliga. Inget fungerade, ingen var bra och ingen verkade ens vilja vara med. Utan att förringa Moras insats var detta mer dåligt av HV än bra av masarna. Nu luktar det slutspel för Mora.
Metal Guru: Inget segerröka då, med andra ord? Nåväl, huvudsaken är ju att du har det imaginära spelkvittot kvar. Eller det kanske räcker om man säger att det var en rosafärgad lapp med svart bläck på...
ohh, vilken härlig seger! Harri satte äntligen in Jonathan i förstakedjan och petade Simons som åkt runt på en skridsko senaste matcherna... Har velat det i 10 omgångar nu, men inte vågat säga det för att folk verkar försvara honom så hårt och inte klarar av att kritisera honom när han inte är så bra.
Missförstå mig inte nu, jag tycker att han lätt platsar i laget, men om han fortsätter med det mediokra spelet han haft sen juluppehållet, så vill jag inte se honom som center i förstafemman och som en av de med mest speltid.
Hoppas nu Jonathan tar chansen med mera speltid(om han får chansen igen) så som Bäckström gjort i Brynäs! Han är ju grym på att teka redan!=D
Kommer inte sakna Aatvars särskilt mycket heller OM han försvinner, han är ju inte direkt purung och inte den som verkar ha mest hjärta, det är iofs bara en känsla men han verkar inte vara den som offrar sig och sliter arslet av sig i varenda byte som t.ex. Toukko och Jansson.
Är det förresten någon som vet om det var någon som skadade sig? De sa på hockeykväll att vi bara hade 4 backar i slutet av matchen, trots att vi hade 7 st med oss dit enligt swehockey!?
Nu har jag sett målen en gång till. Vi har fått den inte helt dåliga vanan att göra snygga mål den här säsongen.:P Våran finne(som är så dålig) Teemu Elomo gör underbara framspelningar, han är smart den där killen och hans kedja med de två 100 kilos centrarna är riktigt bra både framåt och bakåt. Är väl våran bästa kedja senaste tiden...
Efter kvällens prestation har jag försökt lyfta mig tillräckligt från alkoholdimman för att säga grattis och önska er lycka till. Timrå sitter i hjärtat och därmed kan jag inte lyckönska er utan en viss saknad och bitterhet själv, men jag gör så gott jag kan. :)
Regler: - Posta inget personligt (hälsningar osv), det sköts bättre via direktmeddelande, email eller liknande. - När du skapar en tråd, sätt en beskrivande rubrik. - Läs igenom ditt inlägg/din tråd en eller två extra gånger innan du postar för att rätta eventuella stavfel och för att se till att du uttrycker dig som du har tänkt dig. - Var trevlig, behandla andra så som du själv vill bli behandlad.