Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

IKO-MIK

« · 372674 Till forumet

IKO-MIK
Underläge med 5-2 efter två perioder - det luktar onekligen torsk.

Men det är ingen ko på isen om vi skulle förlora. Kammen har vuxit rejält efter de två inledande storsegrarna, men vi ska komma ihåg att vi möter segrarna i den bästa (södra) allsvenska serien på bortaplan. Så jag bedömer detta som MIKs svåraste match i superallsvenskan.

Gör nu en bra sistaperiod och knip i bästa fall med er en poäng eller ett par! Ingen bajengenomklappning, tack.

(Mina barn tycker för övrigt inte att jag är klok - medan de ser på jippoturneringen Nackas Minne på teve sitter jag klistrad framför swehockeys online-rapporering på datorn.)
Kommentera

Sv: IKO-MIK
Jag....äh...

Jag är alldeles för kritisk och negativ just nu.......nöjer mig med att konstatera att det här inte var bra....alls !
Kommentera

Knogen:

5-4 nu. 57.25. Lückner gjorde en Boork, tog ut Höglund i powerplay med fyra minuter kvar. Än finns chansen!
Kommentera

Ett ljus imörkret är att jag förutspådde att Sampa skulle sätta två baljor vilket han gjorde...
Kommentera

En tröst i bedrövelsen ( och det är väl iofs tveksamt om det kan kallas tröst ) är att jag hade varit ganska förbaskad även om jag varit IKO- supporter. Enligt Lückner backade IKO hem i sista, och det var anledningen till MIK´s offensiv. MIK gjorde precis på samma sätt när vi mötte IKO hemma i november. En 4- 0- ledning inför sista höll på att bli 4- 4 innan slutsignalen gått. Synd att inte IKO´s defensiva taktik i sista straffade sig ikväll, men vi skulle tagit hand om detta tidigare. Vi har inte råd att ge bort segrar som vi gjorde ikväll. Enligt både Westerling och Lückner hade vi skänkt bort flera mål.

Nu har jag varit kritisk så det räcker, men någon måste ju vara det också.
Kommentera

Vi kommer igen och tar nya tag på Lördag....Sundsvall får sota för det här.....GO MORA GO
Kommentera

Nyss hemkommen från Oskarshamn och är väl så där lagom pigg ;)
Tänkte gå igenom lite tankar och berättelser för er som inte var där...

1a och 2a perioden är näst intill katastrofala... 1-0 och 2-0 kommer till av rent slarv i försvarszonen... 3-1 pucken får Bengan ta på sig när han släpper in en puck från blålinjen med helt fri sikt... 4-2 och 5-2 är även det försvarsmissar, man verkade mest vara intresserad av att bara kolla på pucken och Oskarshamns spelarna fick göra som de ville och trampa in mitt framför Höglund utan något motstånd alls och då blir det svårt att hålla tätt!

Den tredje perioden är helt klart godkänd och det är väl det enda positiva grabbarna kan ta med sig till på lördag. Oskarshamn slog ifrån sig, Mora försökte och efter 13 min spel fick vi också 3-5, då började Oskarshamn darra... 4-5 i spel 6 mot 4... sedan får vi också chansen att spela 6 mot 5 med en tekning i offensiv zon men den tappar man ut så Ross får lov att dra på sig en utvisning och där är matchen förlorad! Hade man spelat så som man gjort i de 2 första matcherna hade vi lätt slagit Oskarshamn men tuppkammen verkade ha växt lite för mycket tydligen...

Ska vi tänka positivt så kanske denna förlust var bra? Eller ordet bra är kanske fel att utrycka men det lär va en väckarklocka...! Vi möter så pass bra lag i serien där man måste jobba 60 min i varje match... inte 20 som idag...

Nej nu tar vi nya tag tills på lördag... då ska Sundsvall få sota för detta!
Och alla ner till hallen och stötta grabbarna nu!

Till sist... Oskarshamns supportrar måste vara de mest patetiska i hela Allsvenskan... hoppas vi slipper åka ner dit något mer och höra det där j*la bankandet på trumman *suck*

Ha en bra dag!
Kommentera

Kenny:
Enligt min mening var nog (innan seriestart) denna match + skellefteåmatcherna de svåraste på papperet. Som det verkar är oik svåra att ha att göra med, speciellt när dom får ledningen, och det är nog svårt att spela på samma sätt som man gjort i de andra två matcherna mot denna typ av lag. Vad jag har sett brukar bajen spela på ett liknande sätt som ser trögt, tungt och defensivt ut men är ack så effektivt. Nu lyckades mik gå i från till 3-1 och samtidigt fortsätta trampa på utan att göra några misstag. Jag tror mik kommer att styra spelet mot de flesta lagen i denna serie utom mot oik, nästa bajenmatch och faktiskt AIK som verkar ha hittat ett superdefensivt spel (se skellefteåmatchen). Får inte mik både ledningen och fart i sitt spel i dessa matcher måste man ha tur för att vinna.

Hur som helst var man nära poäng trots slarvigt spel och grabbarna vet nog nu om att chansen att vinna matcherna i denna serie ökar drastiskt om man lyckas minimera misstagen. Grundspelet och spelarnivån i övrigt räcker definitivt för att slåss om topplaceringarna.
Kommentera

Som jag skrev i ett annat inlägg så blev det förlust för MIK. Nu blev det väl inte ner som en pannkaka men ner blev det i alla fall. Stark avslutning dock.
Kommentera

Kenny: Jag kan inte förstå varför man inte byter ut bengt när han verkade vara så darrig,Det är inte första gången han verkar lite sömnig
Kommentera

Jo men samtidigt ska inte Bengt få allt ansvar för målen, IKOs spelare fick ju ostört gå in på mål, inte konstigt man blir darrig då!
Vi ska även komma ihåg att han gjorde en del jätteräddningar efter att Mora precis reducerat till 3-5... Nej nu glömmer vi denna match och siktar på Sundsvalls matchen... där ska vi bara ha 3 poäng!
Kommentera

« · 372674