Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Inför MIK- LHC

« · 459874 Till forumet

Inför MIK- LHC
Ser fram emot matchen med stort intresse. Hoppas grabbarna tar en ny skalp.
Tippar 4-2!
Kommentera

Sv: Inför MIK- LHC
Loken: Toppmatch mellan seriens just nu två formstarkaste lag.
Kommentera

Stigsson: Ja, hoppas Mora är det formstarkaste efter drabbningen.
Kommentera

Loken:
Linköping måste ta tre poäng för att FORTSÄTTA vara lika formstarka som Mora. Gäller vare sig man räknar på 5 eller 10 omgångar tillbaks.
Kommentera

Stigsson:

Och vi vet ju alla hur det slutar ;)
Kommentera

mattias - 74: Klart vi vet...moraseger med 3 mål mot ett...
Kommentera

Såg förresten att Nilsson kritiserade Hossa lite för att vara nonchalant... men har inte hossa redan gjort mer mål än nilsson i ES?!
Kommentera

wille: Det har jag missat?! Vart står det?
Kommentera

wille: Du behöver inte besvara den frågan, det var jag som slarvläste :)
Kommentera

Nalia: ok...läs bättre nästa gång då...;)
Kommentera

Metal Guru: Du får gärna fortsätta att älta dina formtabeller, men personligen struntar jag rätt blankt i dem. De ger en indikation på hur lagen är formmässigt, javisst, men jag ser inte någon särskild prestige i att ligga i topp där. Det gäller att ha den jämnaste (dvs bästa) formen sett till hela säsongen, och den tabellen är den som är intressant... ;)

Men jag är glad att det går så pass bra för Mora, inte minst för att Gnällert m.fl. får sig en rejäl knäpp på nosen. Dessutom spelar man i mitt tycke mer positiv ishockey än exempelvis Malmö, Södertälje och Luleå.

Nåväl, angående morgondagens match har jag som LHC:are faktiskt inga stora förväntningar. Det är nog svårt att spela borta mot Mora, ett bra lag i en kokande "gryta"... dessutom ett Mora i form. ;) LHC får tillbaka både Kristian Huselius och Thomas Johansson efter sjukdom/skada. Mikael Håkanson är skadad. Vem som står i kassen sägs avgöras i morgon, torsdag.

Tips: 2-3, efter förlängning.
Kommentera

« · 459874