Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

J-20

« · 771882 · » Till forumet

Sv: J-20
Stigsson: Det tar emot ,, men grattis .
Kommentera

Alisandali, mattias - 74: Tack för det, vårat J20 lag går faktiskt ganska bra för tillfället. Hoppas att det håller i sig.
Kommentera

Leksand fick en utvisning för "CH-PL", vad kan det betyda?

Kommentera

Stigsson: Felaktigt spelarbyte.
Kommentera

Stigsson: CH-PL = Change of Players Felaktigt spelarbyte
Kommentera

Alisandali: Tungt att råka ut för vid ställningen 0-1 och 2 minuter kvar av matchen.
Kommentera

Stigsson:

Har aldrig varit med om att nåt lag blivit utvisad för det förut. Innebandy är det mer vanligt men hockey trodde jag inte ens det fanns en regel för det!
Kommentera

Stigsson:

575 – FÖRSEELSE MOT PROCEDUREN VID SPELARBYTEN – Infringement of change of players procedure

När ett lag försöker göra spelarbyte efter att den tillåtna tiden utgått, skall domaren skicka tillbaka spelaren/spelarna till bänken och tilldela laget en VARNING.
Någon vidare överträdelse mot denna regel vid någon tidpunkt under resten av matchen skall resultera i ett:
- Lagstraff
Kommentera

Man ska inte ge juniorerna för mycket beröm. Dom svarade genast med att förlora mot bottenlaget Almtuna :-(

Kommentera

Juniorerna hade roligt ikväll också. 8-1 mot Leksand på bortais :-)

Kommentera

Stigsson:
Utan Hult dessutom......men det finns ju en Vikare som lyfter laget.-)
Kommentera

Viktiga matcher kommer snart för juniorerna. Med ca 2/3 av serien spelad ligger laget på en tredjeplats med sju poäng ner till Luleå under strecket.
17-18/11 väntar dubbelmöte i FMMA mot just detta Luleå.
Poängövertag där och då ser det mycket ljust ut för att få spela i J20 Superelit top 8 efter nyår.

Kommentera

Det börjar dra ihop sig till avgöranden i de bägge J20 serierna. Fyra bästa lagen i norra och södra kommer spela i vad som kallas J20 Superelit Top8 efter jul.

I södra serien är det redan klart att det blir Linköping, HV71, Djurgården och Frölunda som avancerar till denna serie.

I norra serien så är det däremot inte riktigt klart än. Brynäs är som enda lag klara för spel i top8. Om de andra platserna så är det fortfarande sju lag som har en teoretisk chans. Timrå är väl så gott som klara med 44p och 4 matcher kvar att spela. Övriga är Mora 41p (5 matcher kvar), Västerås 35p (6), Luleå 31p (4), Modo 30p (6), Leksand 29p (5) och Björklöven 27 (6).

Kommentera

Ska vi hoppas på att juniorerna är klara för J20 Superelit Top8 efter helgen. Tre viktiga bortamatcher väntar, Modo på fredag och söndag samt Björklöven på lördag.
Kan vi få med oss 4 poäng från dessa tre matcher så bör det vara klart.

Kommentera

Stigsson:
Går inte vidare för våra junisar i helgen, torsk ida igen mot löven nu med 8-0.
Kommentera

Läget för juniorerna ser fortfarande ganska ljust ut trots helgens något svaga matcher. Modo och Björklöven har fortfarande en teoretisk chans att gå om oss i tabellen men då måste dom vinna allt som återstår. Leksand och Luleå försvann från diskussionen om att gå vidare till Top8 i alla fall, alltid något att glädjas åt.

Brynäs är klara för Top8, övriga tre platser står mellan Timrå 44p och 3 matcher kvar, Mora 44p (2), Västerås 43p (3), Modo 36p (3) och Björklöven 33p (4).

Kommentera

Stigsson:
Våra duktiga junisar ville inte vara sämre ida....vinst 3-1 hemma mot TIK.
Då ska väl en plats i Topp8 vara säkrad om ja inte räknat fel.
Kommentera

Tubest: Rätt uppfattat.

Lagen till J20 Superelit Top8 är: HV71, Linköping, Frölunda, Djurgården, Brynäs, Västerås, Timrå och Mora.

Lottning bör väl komma inom kort och serien startar efter JVM. Lag 1-4 i denna serie är direkt klara för kvartsfinaler medans lag 5-8 får spela förkval mot fyra lag i fortsättningsserierna om de övriga kvartsfinalplatserna.
Kommentera

Våra juniorer tvålade i alla fall dit HV på bortaplan, 2-3 till Mora efter mål av Martin Johansson och Jonas Kapla x 2.
Kommentera

Fyra poäng på turnen söderut får väl sägas vara godkänt. Idag förlust mot Frölunda efter förlängning med 4-3. Mål av Joachim Larsson och Jonas Ekegren x 2.

Kommentera

Stigsson: Ja det är godkänt. Frågan är: Räcker det?
Kommentera

Anders i Budum: Än så länge ser det väl ljust ut. Femma med 10 omgångar kvar och de sex bästa är direktkvalificerade för kvartsfinal om jag kommer ihåg rätt.
Kommentera

Stigsson: Va? Femma? Vi är ju näst sist?
Kommentera

Anders i Budum: Ett tips. Kolla rubriken ;-)
Kommentera

65selander: Min idiot!! ;) Så är det när man e blind.. Sorry!
Kommentera

Västerås fick sig en omgång igår kväll. Moraseger med 6-3 efter bland annat 2+1 för Jonas Kapla.

Efter fem av fjorton omgångar så hänger vi fortfarande på en fin femteplats.

1. Djurgården +11 14p
2. Frölunda +3 10p
3. Brynäs +9 9p
4. Linköping +3 9p
5. Mora -5 8p
6. HV71 -1 4p
----------
7. Timrå -4 4p
8. Västerås -16 1p

Kommentera

Stigsson: Onsdag är sista dagen för nya spelare ,hoppas att man får se något nytt,Man kan väl aldrig mena att laget ska räcka till som det ser ut idag.Jag väntar"!!!! på något riktigt bra
Kommentera

zeb: J20 får nog nöja sig med dom spelare dom har :-)
Kommentera

Stigsson: Tror du
Kommentera

zeb:
Ja, det tror faktiskt jag också.
Kommentera

Metal Guru: Fyra poäng på två matcher igen i helgen. På lördagen kämpades skansen ner med 2-0 (mål av Kapla och Ors) och på söndagen blev det stryk av Linköping efter förlängning med 2-3 (mål av Leo Qwarnström och Lucas Sandström).

Vi är fortfarande femma men avståndet växer ner till strecket, 8 poängs lucka ner till Timrå nu med sju matcher kvar att spela. Jag är imponerad av juniorerna som jag trodde skulle få svårt i SuperElit Top 8.
Kommentera

Tung helg för J20 med förluster både lördag (DIF) och söndag (LHC).

Fortfarande 5 poäng ner till Timrå i alla fall med 5 matcher kvar att spela.

Kommentera

Stigsson:

Igår pajjade Borlänges målis i en match mot Tranås i kvalet till AS.
Vad jag har fått veta så är våran Lasse Johansson uppsatt som back-up målis där.
Vore ju ren katastrof för vårt j-20 att bli av med honom nu i detta läge.
Kommentera

Tubest:

Vad spelar det för roll, spelar han kval till allsvenskan så får han värdefull rutin och förhoppningsvis är han andre målis efter pitkämäki nästa säsong.
Kommentera

Seabiscuit:
Vårt J-20 lag kan vara med och spela om sm-medaljer, då vill inte jag låna ut målisen.
Kommentera

Tubest:

iofs. har du en pinne i det.
Kommentera

Förlust mot Västerås igår och tabelläget hårdnar betydligt.
Fortfarande har vi 5p lucka ner till Timrå med fyra matcher kvar, hoppas att dom håller detta.

Kommentera

Stigsson:
Förlust hemma mot Frölunda efter sudden, trots ledning med 5-2 i mitten på 3:e perren.
Ser även ut som om domarna hade en svettig afton.

Overtime Period
64.27 5 - 6 PP1 Frölunda 16. ELLER, Lars
(24. GUSTAFSSON, Anton
43. HJALMARSSON, Simon)
64.13 2 min Mora 49. SANDSTRÖM, Lucas SLASH
64.13 2 min Frölunda 27. CARLSSON, Patrik ROUGH
64.13 2 min Mora 6. CEDERGREN, Patrick SLASH
63.21 2 min Mora 7. ERIKSSON, Johan KNEE
60.51 2 min Frölunda 33. ELIASSON, Simon INTRF
60.51 10 min Frölunda 33. ELIASSON, Simon ABUSE
Third Period (35 min, total 2h 7 min)
55.33 2 min Frölunda 24. GUSTAFSSON, Anton INTRF
54.44 2 min Frölunda 18. ANDERSSON, Theo HOOK
54.27 5 - 5 PP1 Frölunda 27. CARLSSON, Patrik
(14. ANDERSSON, Joakim)
53.38 2 min Mora 70. DANIELSSON, Anders ROUGH
52.56 5 - 4 EQ Frölunda 27. CARLSSON, Patrik
(8. BÖDKER, Mikkel
14. ANDERSSON, Joakim)
52.41 5 - 3 PP1 Frölunda 43. HJALMARSSON, Simon
(16. ELLER, Lars)
51.28 2 min Mora 20. SANDBERG, Philip INTRF
50.57 20 min Frölunda 30. SVENSSON, Jonathan GA-MI
50.57 5 - 2 EQ Mora 49. SANDSTRÖM, Lucas
(11. KAPLA, Jonas
32. HULT, André)
47.37 2 min Mora 14. EKHOLM, Mattias HO-ST
47.37 2 min Frölunda 6. HELLGREN, Jens ROUGH
47.07 4 - 2 PP1 Mora 33. EKEGREN, Jonas
(23. JEMTH, Joel)
45.08 2 min Frölunda 19. BACK, Daniel HOLD
45.08 10 min Frölunda 19. BACK, Daniel ABUSE
41.09 2 min Mora 9. LUNDIN, Tim HOOK
Second Period (31 min, total 1h 15 min)
38.53 2 min Mora 10. PHILIPS, Nicholas HOOK
38.26 3 - 2 PP1 Mora 49. SANDSTRÖM, Lucas
(23. JEMTH, Joel
11. KAPLA, Jonas)
37.05 2 min Frölunda 43. HJALMARSSON, Simon HOOK
33.09 2 min Frölunda 24. GUSTAFSSON, Anton TRIP
30.08 2 min Mora 7. ERIKSSON, Johan TRIP
29.25 2 - 2 SH1 Frölunda 43. HJALMARSSON, Simon
(16. ELLER, Lars)
28.14 2 min Frölunda 33. ELIASSON, Simon HOOK
26.51 2 - 1 PP2 Mora 70. DANIELSSON, Anders
(9. LUNDIN, Tim
32. HULT, André)
26.15 2 min Frölunda 9. WENNERLÖF, Niclas P-OUT
25.14 2 min Frölunda 19. BACK, Daniel TRIP
23.52 2 min Frölunda 33. ELIASSON, Simon INTRF
First Period (27 min, total 27 min)
12.45 2 min Mora 77. JOHANSSON, Martin HOLD
12.15 1 - 1 EQ Mora 9. LUNDIN, Tim
(23. JEMTH, Joel
33. EKEGREN, Jonas)
11.21 0 - 1 SH1 Frölunda 24. GUSTAFSSON, Anton
(27. CARLSSON, Patrik)
10.06 2 min Frölunda 43. HJALMARSSON, Simon TRIP
07.04 2 min Frölunda 16. ELLER, Lars HOOK
02.34 2 min Frölunda 8. BÖDKER, Mikkel HOOK
00.20 2 min Mora 14. EKHOLM, Mattias P-OUT
00.00 GK in Frölunda 32. HANSSON, Pontus
00.00 GK in Mora 1. JOHANSSON, Lars
Kommentera

Tubest: Kasst att tappa en match så totalt sista 10 minuterna. Glädjande är dock att Värsterås har två torsk i helgen så dom har vi nästan säkert bakom oss, 5p lucka med två matcher kvar. Dom vi ska vara rädda för är Timrå som är 6p bakom men har hela fyra matcher kvar att spela. Ikväll möter dom Linköping till att börja med.
Kommentera

Stigsson:
Ja, det får bara inte hända....inte ens på jun nivå.....blackout är ordet.
Kommentera

Tubest: Och allt tugg jag har stått för att det gäller att hålla sjätteplatsen har varit helt felaktigt. Lag 1-4 går direkt till kvartsfinal och lag 5-8 får kvala mot de bästa i fortsättningserierna.
Därför är det i stort sett klart redan nu att vi kommer spela förkval till SM-slutspelet borta 6/3 och hemma 9/3 och ev. 10/3 mot Södertälje, Malmö, Rögle, Modo, Skellefteå eller Luleå.
Kommentera

Stigsson:
Förlust i den avslutande matchen mot Brynäs med 3-1 borta.
Trots det så är det ju klart för kval till Sm-slutspelet. Vi möter Malmö borta den 6/3.....retur 9/3 och ev 3:e match den 10/3 hemma det oxå då.
Kommentera

Tubest: Tung förlust för juniorerna idag, 3-5 mot Malmö på bortaplan. Mora var på väg att ta igen ett stort underläge i sista perioden men kom inte längre än till 3-4 och sen kunde Malmö göra 3-5 i tom bur med 8 sek kvar.
Retur i Mora på fredag som måste vinnas annars är säsongen slut.
Kommentera

Stigsson:

Blev även förlust i kvällens match med 0-4 mot MIF vilket innebär att det nu är färdigspelat för våra juniorer.
Det var en match som präglades av utvisningar i massor.
Kommentera

MIK fortsätter värva talanger till J20-laget. Känns som att vi fortsätter bygga långsiktigt, det uppskattar jag!
Kommentera

Mike Skinner: jo de är väll smart å göra så... speciellt nu när ni riskerar att tappa en del killar...skulle va skoj å se vilka som skrivit på för J20 laget
Kommentera

Mike Skinner: den är bra den får vara med! :)
Kommentera

Db_04:
18+18 känns väl rätt stabilt för en 18 åring i Div 2? Det brukar ju iofs vara skillnad på divisionerna beroende på var i landet de spelar. Vet någon något om just Fagersta?
Kommentera

Mike Skinner: Just tittat på Granströms och Kaplas mål från Spengler Cup.
Snacka om en lycklig Jonas Kapla. Är inte han något för A-laget att pröva på i år? Kan tyvärr inte lägga ut det, får bara upp D: disk osv...och ingen rätt adress för jag har inte kvar det på favoriter.
Kommentera

horcoff:
Har faktiskt inte sett mycket av Kapla, men han har ju varit bra i J20. Såklart vore det kul att plocka upp fler juniorer, men jag är tveksam till det här J20-Elitseriehoppet....
Kommentera

« · 771882 · »