Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Forum

« · 1098036 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Övrigt
Hakan Olsen:

kanske skulle hänvisa honom till mitt inlägg. dessa fyra killar jobbar bredvid hockeyn, tänk vad de skulle kunna uträtta om de fick spela hockey på heltid.
Kommentera

Bonäs norra:

Annars kanske dessa tre herrar skulle vara något att spetsa till anfallet med.
jag tror att de hellre skulle spela i Mora än i Troja, för här skulle de få göra det dom älskar på heltid.

NR: Namn: Pos. Games goals ass TP +/-

15 Håkansson, Daniel LW 26 7 20 27 6
23 Edblom, Pär CE 26 13 12 25 12
18 Mårs, Olof LW 25 12 13 25 7

att stärka defensiven skulle nog denna gubbe stå till tjänst med med. skjuter mycket och gärna, kanske inte det bästa skottet men dock snittar han 2 skott per match.
8 Striz, David RD 24 0 5 5 3

Simons ring Troja och slanta upp nu :))
Kommentera

Barbapappa:

För att det inte skall gå allt för lång tid bör någon ny spelare komma in rätt snart, helst omgående. Harald verkar vara inne på samma linje, dvs något nyförvärv behövs då MIK har en allt för liten trupp (se MIKs hemsida) som ger problem vid skador.
Kommentera

sold:

mycket bra bilder, bra skärpa.

keep up the good work.
Kommentera

Äntligen har vi uppdaterat mikmusik med bla bilder från leksands matchen.Ursäkta dröjsmålet.
Kommentera

Bonäs norra:

absolut hade det gjort det, en defensivt duktig back tror jag är vad som behövs.
vi har målskyttar och poängmatare.
om defensiven fungerar så är mycket vunnet.

släpper man inte in något mål, så kan man inte förlora någon match.
Kommentera

Hakan Olsen:
Jag tror att en stabil back till hade gjort stor skillnad.
Kommentera

MIK 7-1:
Jo det är klart att en haltande tabell inte ger en rättvis bild, men det gäller att vinna dessa matcher som fattas. Inget är gratis, AS-lagen är genomgående bättre i år.

Jag hoppas och önskar naturligtvis att det skall gå bra, men ibland blir jag tveksam och frustrationen kommer fram då spelkvaliteteten är allt för ojämn. Det behövs mera stabilitet bakåt och energi framåt.
Kommentera

MIK 7-1:

jo, man kan även vara där tillräckligt. för om hockeyn styr ens liv är man illa ute.

"Men" jag hade varit där om jag kunnat, men omständigheterna tillåter inte.

familjesjäl. inget jag vill gå in på men i mitt fall så kan en gång till vara för mycket.

men jag hänger dock med jävligt bra ändå. tv, radio, repriser.
Kommentera

Barbapappa: Ok, jag ska vara lite tydligare...
Man kan aldrig vara där tillräckligt!

Det är den åsikten som gör att vi har ett dåligt publiksnitt.
Det var kanske inte så du menade, men det var så jag tolkade det.

Ja, vems fel var det nu att vi hade 8-0 i utvisningsminuter i 3:e perioden?
Du kan nog lägga till nån faktor...
5. var det publiken?
6. var det tränarnas?
7. var det klubbledningens?
8. eller var det den dåliga utdelningen på skotten.

Det beror nog på vem man frågar vad svaret blir,
men förmodligen ligger nog sanningen närmast en kombination av flera.
Frågan är om man vill hitta en syndabock eller om man vill ta till sig det positiva av händelsen.
Det var mycket som var bra i den matchen som helhet.
Om man vill, hittar man alltid saker att hacka på.
Kommentera

MIK 7-1:

Barbapappa: "jag har varit där tillräckligt!"
Mycket dumt har runnit ur dig, men det där tok priset!

vad menade du mik 7-1 med att det tog priset???????

med mitt uttalande menade att jag varit där tillräckligt med gånger för att kunna skaffa mej en uppfattning. utöver det kan jag tillägga att jag även sett ett par matcher hemma också.

Antar att du syftar till 3:e perioden.
Skillnaden där var 8-0 i utvisningsminuter.
Vi fick spela med en man mindre först i 51s, sedan 3-5 i 2min och slutligen med en man mindre i 23s. Grabbarna gjorde ett kanonjobb och höll undan Borås över 3 minuter, tycker inte man ska förringa dem det.

vems fel är det att mora hade 8 - 0 i utvisningsminuter?

1. var det domaren?
2. var det motståndarnas?
3. bara en slump?
4. eller var det så att det var moraspelarnas?

men jag håller med, starkt att nästan reda ut det.
Kommentera

MIK 7-1: Ok, blandade ihop våra poäng med Malmös i någon av mina fenomenala uträkningar, men om ni förstår min slutpoäng så hakar ni inte upp er för mycket över det. Å andra sidan är det inte heller omöjligt att det blir så, 20 omgångar kvar att spela.
Kommentera

Håkan Olsen: MIK-Borås; skott i 2:a 16-3, skott i 3:e 5-15.
Antar att du syftar till 3:e perioden.
Skillnaden där var 8-0 i utvisningsminuter.
Vi fick spela med en man mindre först i 51s, sedan 3-5 i 2min och slutligen med en man mindre i 23s. Grabbarna gjorde ett kanonjobb och höll undan Borås över 3 minuter, tycker inte man ska förringa dem det.
För den delen trycktes ditt "blåbärslag" till rejält, total MIK dominans i andra.

zeb: "Laget är inte bättre än vad man visade ikväll tyvär"
Hm... vad menar du egentligen med det?
Räknar man målchanser hade vi lika gärna kunnat vunnit med två-siffrigt.
Eller menar du att vi är bara lite bättre än Borås, vilket inte tabellen visar?

Barbapappa: "jag har varit där tillräckligt!"
Mycket dumt har runnit ur dig, men det där tok priset!

zeb, Barbapappa och Håkan Olsen:
Vad visar tabellen egentligen och vad försöker ni bevisa med den?
Tidigare försökte ni måla fan på hallväggen och på någotvis skylla den dåliga 8:e placeringen på klubbledningen.
Nu när den haltande tabellen börjar jämna ut sig försöker ni med samma sak.
Jag gav er ett bra tips då och gör det igen, i en haltande tabell kan man titta på målskillnaden och se hur den kommer att se ut när den har jämnat ut sig.

Jag ser det som att vi nu ligger på en 5:e plats. Vi har betydligt bättre målskillnad mot Troja och på en hel säsong brukar sånt göra skillnad.
Hur dåligt är det då att ligga två poäng sämre än Malmö?
Nu kan man välja att antingen titta uppåt eller nedåt.
Jag väljer att titta uppåt för vårat lag består av 9 spelare som är 21 år eller yngre plus 1-3 juniorer för utfyllnad.
Med istid tror jag de bara blir bättre och bättre. Dessutom så har de visat att de är rätt virke att bygga på.

Då har vi en match mindre spelad än både AIK och Växjö. Det kan betyda 3 poäng mindre än dessa, när serien har jämnat ut sig, och kontakt!
Nu har vi Växjö närmast så det kan då betyda samma poäng som de när vi har lika många matcher spelade. Vi har då bättre målskillnad och går om.
Malmö har nu lika många matcher spelade som vi och det kan betyda att de då tar 3:e platsen, vi får 4:e och Växjö 5:e.
Med två poäng till 3:an är vi med.

Frågan är bara vad man själv vill bevisa, om man vill bevisa hur dålig man är eller hur bra man är.
Nu säger ni förstårs helt oförtående... "en tabell ljuger aldrig"...
men en haltande tabell gör just det... ljuger.

Misstagen blir färre med rutin och viljan finns.
Kommentera

Sv: Västerås - Mora
Stigsson:
Synd bara att vi tog några onödiga utvisningar i slutet som gjorde att VIK kunde kvittera. Annars starkt att kunna vända matchen trots 2 måls underläge.
Kommentera

Sv: Västerås - Mora
Stigsson:

kul att lasse fick chansen, det var ett tag sedan.
Kommentera

Västerås - Mora
Lasse tog alla VIK-straffar och vi fick med oss två poäng från Rocklunda. VIKTIGT!
Kommentera

Steff:

jag har varit där tillräckligt!
Kommentera

Ola:

skit samma, om det är så jävla okej att ge salt på kvarn åt lokal konkurrenterna så då fortsätter vi så då...
Kommentera

Barbapappa:

Vad är det som är så fel med att säga att man gärna hade haft samma uppslutning som Leksand har?
Kommentera

Barbapappa: När såg du en A-Lagsmatch sist????
Kommentera

insu:

Vår ordförande sa att vi borde vara mer lik leksingarna. vad är det som är så jävla ödmjukt med det, han sågar sina egna och hyllar ärkerivalernas. det kallar jag ren jävla dumhet, ödmjukhet är nåt helt annat.
Kommentera

mattias - 74:

Det beror väl lite på vilken division Leksand spelar i. Om både Leksand och Mora spelar i ES, så tror jag inte Leksand förlorar på det.
Kommentera

Metal Guru:

JVM för några år sedan var alltså inte ett samarbete. Det kanske var ett motarbete..?

Tydligen har dom ingen koll
Kommentera

Ola:

Åhman är väl knappast ensam om som leksing att inte vilja se Mora i elitserien ?
Kommentera

Ola:
MIK är så populära i Leksand att laget drar flera tusen åskådare till deras hemmarink till och med när matchen spelas i Mora - säg det lag som slår det!

Barbapappa:
Vad är det som är så katastrofalt med ett sådant uttalande? Det finns naturligtvis saker att lära av Leksand - liksom de har en del att lära av oss. För mig är det bara ett tecken på ödmjukhet, vilket är precis vad som saknas i Leksand.
Kommentera

Ola:

eller övriga Sverige.

skulle vilja se dif´s eller aik´s ordförande sitta kvar på sina poster vid liknande uttalanden. dom hade fan blivit lynchade av de egna klubbarna och av fansen. och av media.
Kommentera

Barbapappa:
Men om våran styrelseordförande inte nämnt lokalkonkurrenten, så skulle ju han vara som leksingarna. :-)
Kommentera

Ola:

det är väll klart att han inte nämner lokalkonkurrenten såna dumheter är det bara moras styrelse ordförande som gör.

moraiterna borde vara mer som leksingarna. bah
Kommentera

Metal Guru:
Det borde han ju gjort. För Mora är ju det lag som drar mest folk i Leksand. Laget alla vill se.
Kommentera

Ola:
Tänk om han råkat föreslå Mora...
Kommentera

Paddan:
Han kände väl att han var tvungen att nämna ytterligare lag än bara Leksand, och tog några på måfå.
Kommentera

Ola: Intressant att man räknar AIK som ett publikdragande lag med tanke på publiksiffrorna.

Hemmaplan, genomsnitt
2561

Bortaplan, genomsnitt
2397
Kommentera

mattias - 74:

"– Vi är i upplevelseindustrin och det är bara i Sverige som man kan hålla publikdragande lag som Leksand, Malmö och AIK utanför högsta serien, säger Håkan Åman, vd för Leksands IF."

Det är synd att ska kläcka ur sig något så korkat, och börja prata om vilka lag han vill se i elitserien? För förslaget ju annars bra.
Kommentera

Metal Guru:

ha ha ha ha, 5 - 0 till dej:))
Kommentera

mattias - 74:
"Leksand och Mora samarbetar – för första gången."

JVM för några år sedan var alltså inte ett samarbete. Det kanske var ett motarbete..?

Kommentera

Barbapappa:
"05/06 krävdes 79 poäng för att få en direktplats i kvalserien.
06/07 krävdes 97 poäng för att få en direktplats i kvalserien.
07/08 krävdes 90 poäng för att få en direktplats i kvalserien.

lägg där till att det är högre kvallite på allsvenskan i år."

Vilket torde leda till att toppen blir jämnare, och fler lag delar på de poäng som finns - som i sin tur leder till att sistaplatsen kommer besättas av ett lag med betydligt färre poäng än 90.

Enkel matematik.

Kommentera

zeb:

och det skulle vara väldigt illa om J-20 ramlade ner från J-20 super elit till J-20 elit. det skulle försämra vår rekryterings källa avsevärt.även där skulle det behövas förstärkning.

så jag anser att ett par av A-Lagets juniorer borde spela där och så kan A-laget ta in ett par finnar eller nåt.
Kommentera

Steff:

det är svårt att ta en direktplats till kvalen.

05/06 krävdes 79 poäng för att få en direktplats i kvalserien.
06/07 krävdes 97 poäng för att få en direktplats i kvalserien.
07/08 krävdes 90 poäng för att få en direktplats i kvalserien.

lägg där till att det är högre kvallite på allsvenskan i år.

som det ser ut nu om vi räknar mattematiskt så kommer Mora att hamna på 78 poäng.
Det räcker inte på långa vägar till en direktplats.
Kommentera

zeb:

jag är inne på samma linje som dej, laget är inte bättre än så här. och just nu så tror jag inte vi är bättre som klubb heller. det vi ser i tabellen är sant, den ljuger aldrig.
vi kan ju inte slå oss för bröstet och säga att vi är bättre än nuvarande placering.
det vore samma sak som att säga att vi fortfarande är ett elitserielag.

det är dags att inse fakta, vi är allsvenska mora igen!
och den stora frågan är väll om vi ska acceptera det, eller kräva bättring av klubben!!!
Kommentera

Steff:

Leksand och Mora samarbetar – för att skapa större kvalserie

Leksand och Mora samarbetar – för första gången.

Nu vill dalalagen utöka elitserien till 14 lag och skapa en ny och större kvalserie

Se länk
Kommentera

Steff: räcker inte med en bra dag massa nyförvärv!!!! vilka ska kliva åt sidan då?? vad som händer i klubben vet inte du heller
Kommentera

Hakan Olsen: Laget är inte bättre än vad man visade ikväll tyvär,Det är väl bara att försöka förstå det ,nån kvalserie blir det inte, kanske nästa år om nån försöker förändra lite i klubben
Kommentera

Barbapappa:

Ja, int ä de bra. 5-15 i skott i andra perioden och på hemmaplan. Blåbärslagen måste tryckas till hemma, spelet gå rverkligen på kryckor. Är det några värvningar på gång eller är det slut i "pungen".

Leksand vann til slut på ett misstag av en Mariestandsback, synd nog.
Kommentera

I princip hela laget ÄR redan utbytt, Barbapappa:

Jag ser det positiva i poängtappet - vi lyckades faktiskt avgöra under förlängning. Och 2-2 +SD är klart bättre än både Malmö och Växjös resultat i kväll. Och fan vet om det inte är snäppet bättre än 2-2 i Mariestad-Leksand med fem minuter kvar.

Kommentera

TubeST:
Molra fortsätter på inslagen bana. man kan ta mej fan inte föra en match. vi behöver mer rutinerat manskap om detta ska gå vägen. och nu är det fan dags att storstäda klubben för det här suger........
Kommentera

maztro:

Nog ska det bli vinst ikväll, laget har skärpt till sig de sista 2 matcherna så ja är segerviss.
Beger mig oxå mot arenan strax.
Kommentera

mattias - 74: Är man schizo för man hatar lexan? Lexan räknas inte som landsbygd mer som avlopp. =D
Ska snart ner till arenan hoppas verkligen vi tar borås idag men efter mariestads matchen e ingenting säkert...
Kommentera

Barbapappa:

Jaså på det viset, jag visste att du var schizo :)
Kommentera

mattias - 74:

ha ha ha, you wish :)) Men, för mej är det självklart att både mora och leksand ska till ks i år.
bara mora tar en av es platserna så är jag nöjd. skulle sedan leksand missa sin chans blir jag bara dubbelt glad:))
Kommentera

Barbapappa:

Det gläder mig att du inte hatar Leksand :)
Kommentera

« · 1098036 · »