Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Forum

« · 1115070 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Övrigt
Ungefär precis så känner jag, Stigsson:
Jag har bara inte tillräckligt många ord lediga i mitt huvud för att säga det just nu.
Kommentera

Hakan Olsen: Förlåt mitt kraftfulla utfall men jag har genom åren blivit så less på sådana som sågar eller hyllar ett lag endast med utgångspunkt av vad som står på tröjan. Vi har själva kännt detta då vi spelade i ES med båda fans och journalister som bestämt hävdade att vi inget hade där att göra bara på grund av att vi var vi. Likväl skulle jag tänka mig att om ett lag som under lång tid varit topplag i ES (ex Färjestad) om dom nu t ex skulle få en tuff period och kanske bli ett mittenlag i AS så skulle man ändå hävda att man "borde" slå (ex. Almtuna) oavsett om Almtuna för stunden har ett bättre lag.

Ett av idrottens grundtänk som vi ALDRIG från frångå i Sverige är att det lag oavsett var man kommer ifrån, hur rik man är eller hur stor publik man har förtjänar sin plats om man under en lång säsong spelar in fler poäng än ett annat lag med bättre grundförutsättningar. Sen om Almtuna kommer räcka fram i år eller inte låter jag vara osagt och det får väl den närmast månaden utvisa.
Kommentera

Hakan Olsen:
Jag tror att vi kommer se Almtuna i KS. Om det gör det som tredje eller playoff-lag låter jag vara osagt.
Kommentera

Hakan Olsen:

Motivera varför Mora skulle ha större chans än Almtuna att nå ES. Almtuna har skakat Leksand och AIK samt Malmö så nog finns det gott om potantial i det där laget och mer där till.

Självklart har Mora på papperet ett bättre lag men det är inte det som avgör alltid. Vi leksingar vet..
Kommentera

Stigsson:
Låt mig förklara eftersom du reagerar så kraftfullt Stigsson. Helt klart att de spelat ihop poängen, och jag är mycket imponerad av 1:a femman (Kraft. Paulsson m.fl.; som jag även nämnde efter MIKs första match i Uppsala), men det kommer inte att räcka i långa loppet. Mot MIK senast var det i princip spel mot ett mål, men MIKs spelare hade, som igår, väldigt svårt att få in pucken. Jag vet eftersom jag var på matchen i Gränbyhallen. Jag tror inte att de har kapacitet att höja sig ett snäpp till, men det har fömodligen/förhoppningsvis MIK med Ross och kanske något till nyförvärv (eller kommer Ross att betalas från Supporterliraren?). Men den satsning som det kommer att bli framöver i Uppsala med nya ishall etc. kommer att medföra att det blir större möjlighet för hockeyn i Sveriges 4:e största stad, skämmigt vore det annars. Kanske blir det spel i högsta serien så småning om.
Kommentera

Stigsson:
Jag var rätt säker på inget mål under de sista extra-5...
Kommentera

Kapp, Metal Guru: Kanske inte efter 60 min men väl efter 65 min så var jag övertygad om att MIF skulle ta straffläggningen. Dom är som sagt grymma på den delen av spelet.
Kommentera

Kapp:
En sak har Malmö gjort bra under säsongen.
Och det är att vinna på straffar, om man nu kommer dit.

Därför trodde jag tyvärr på förlust, när 60min slutade 1-1...

Kommentera

Stigsson:
Jaj trodde faktiskt det skulle bli oavgjort.
Men att Mora skulle vinna i sudden.
Kommentera

Stigsson:

Måste säga att jag är mäkta imponerad av Almtunas säsong. En jobbar kompis som mer eller mindre är på vaje match i Gränbyhallen säger att detta laget var på förhand ett lag som skulle hamna i de nedre regionerna av serien. Dock tror jag inte dom räcker till i en eventuell kvalserie men det är väl ytterligare ett bevis på att Serierna blir mer ovissa. Leksand är absolut favoriter från AS att gå opp men jag tror inte det räcker även om dom får in Petrovicky och Annti Jussi Niemi i laget...

Tänk er an kvalserie mellan

Leksand, AIK, SSK Mora, Brynäs och Almtuna ..

Nästan gångavstånd till alla matcher :)

Räknar bort DIF då dom brukar klarar sig på nåt underligt sätt varje år.
Kommentera

Hakan Olsen: Det var det dummaste jag har hört på länge. Om man är ett av tre lag som under hela serien tar mest poäng har man förtjänat sin plats i KS oavsett vad det står på tröjan.
Kommentera

Metal Guru:

Vågar inte.
Kommentera

mattias - 74:
Säg det gärna högt även i Leksandsboken... ;0)
Kommentera

Metal Guru:

Jag tycker Almtuna borde ligga 1:a eftersom dom är från Uppsala.
Kommentera

Hakan Olsen:
Om Almtuna tar tredjeplatsen betyder det by default att de hör hemma i KS.
Kommentera

Hakan Olsen:Sluta sniffa i träskon. Varför har Ais inget där att göra?Dom är ju
bättre än mora.
Kommentera

Hakan Olsen: Det var väl bra med en back,för en av dom vi har är en katastrof,eller också är man sjuk Allt går mycket sakta det var det värsta jag sett på länge,
Kommentera

Metal Guru:

Nu är Almtuna på tredje plats. Vore väldigt snopet om de tar tredje platsen. Nästa match har de Mariestad hemma. De har inte där att göra, men har gjort en kanonsäsong. Synd att MIK inte kunde sätta chanserna, och straffarna var inte i den högre skolan.
Kommentera

Sv: Supporterliraren
Metal Guru:

HAHA moget :)
Kommentera

mattias - 74:
Bättre det än en fis i ett fislag....
Kommentera

Metal Guru:

Kul med en gris i ett grislag :)
Kommentera

Slinger:
Nu är det officiellt.
Kommentera

skönt med Ross igen ,hoppas han producerar lika bra nu. Trevligt trevligt!
Kommentera

Barbapappa: Dt ska vara Ross Lupa!
Kommentera

kjelleman:

ha ha, ja det är sant, men att han e o meriterad betyder inte att han e dålig. och i gregers sällskap så kanske han blir en stjärna.
Kommentera

Barbapappa: Ja precis kolla bara på Greger... :)
Kommentera

Metal Guru: Härligt härligt :)
Kommentera

kjelleman:

du, vad hade viksten för meriter innan den här säsongen?
vad hade eklund för meriter?

Om han kommer så har mora bra koll på den killen, det är inget snack om det.

titta på malmös meriterade spelare så förstår du att meriter betyder inte ett skit.
hockey är en färskvara, meriter är före detta händelser.
Kommentera

kjelleman:
Rykte om en rätt meriterat spelare på ingång, presenteras i periodpaus mellan andra/tredje ikväll. Hämtas just nu på Karlstad flygplats.

Plötsligt rätt mycket kött på benen på mik.se, gå dit för senaste info.

Kommentera

Hoppas då verkligen att dom inte värvar Casper Santanen! blir less då, vill se något tyngre lite mer meriter
Kommentera

Ola:

Toni Söderholm lämnar Frölunda, Han e numera klar för IFK Helsingfors.
Kommentera

Hakan Olsen:
Transferfönstret stänger 31 januari. Så alla eventuella nyförvärv måste vara klara då.
Kommentera

zeb:

Hur ser det ut på marknaden? Är det möjligt att med hjälp av insamlingen få in någon bra spelare under våren? Har någon koll på det?
Kommentera

Anders i Budum: Ja det bör väl komma något, truppen är för tunn. Men vem vet hur dom tänker,Ska man ha nån chans i en kvalserie så måste man förstärka helt klart
Kommentera

Anders i Budum:

Det ryktades om nån finne på Eliteprospects till er..
Kommentera

Finns det inte en enda en som hört om det ryktas om nån värvning? Fan vi måste ha förstärkning. NU!
Kommentera

zeb:
Det undrar jag också1
Kommentera

zeb:

kanske är svårt att välja bland alla som finns på marknaden;)

misstänker att det kan ta en vecka till inan det händer något.
eklunds skada ställde nog till det lite i planeringarna.

om det var en forward som stod högst på önskelistan tidigare så borde det ju vara en back i nuläget.
Kommentera

zeb:
I pipelinen.

Hoppas bara att det inte är den Ryska, som har varit avstängd för att Ukraina stjäl innehållet.

Kommentera

Kapp: Men VAR är nyförvärven?
Kommentera

mattias - 74:
Herbst 1918
Kommentera

mattias - 74:

Synd att man missar veckans matcher med MIK nu, får nöja sig med webradion:-) Blir intressant att se hur matcherna mot MIF och drantar slutar.....själv tror ja minst 4 poäng i dessa två.

Ikväll får man se vad Marcus Nilson och Johan Åkerman går för när Dinamo Riga tar emot Lokomotiv hemma i Arena Riga.
Resultaten kan följas på www.allhockey.ru
Kommentera

he he, saxat från hockeysverige.se

Vinsten innebär att Mora nu är en poäng före fyran Växjö och femman Almtuna i tabellen – dock så har Almtuna två matcher mindre spelade.

påläst kille som skrev den artickeln.
Kommentera

mattias - 74:

om jag inte är helt bakom flötet så var det i slutet på 06/07.
men jag kan ha fel.
Kommentera

zeb:
Jag tar tillbaka allt jag skrev om att inteta chansen.
Fö nu är vi pltsligt på kvalplats.
HEJA MIK!!!!!!
Kommentera

Sven123:

Når gjorde Simons 2 mål i en match sist ??
Kommentera

Hakan Olsen:

Verkligen skönt slut på matchen. Kändes ju helt onödigt att släppa matchen efter den starka andra perioden. Hoppas det håller på onsdag också.
Kommentera

Metal Guru:

Malmö fortsätter och överraska...
Kommentera

zeb:
Detta var sköööönt! Änterligen är det positiva vibbar. Jag var väldigt orolig i början av tredje, då energin i laget var rätt låg och släppte upp Malmö för lätt. Men det ordnade sig. MIK var helt enkelt bättre, Kempe, Kristan och Greger visade vägen. Det kan bli riktigt skoj framöver, men det behövs några förstärkningar för att jag skall bli nöjd.

Jag är även imponerad av insamlingen till supporterliraren. Förhoppningsvis är det andra än styrelsen som får bestämma om spelare, även om de har bidragit med mest pengar.
Kommentera

Opuff:
Intressant. Det vore skoj om Ross kom tillbaka. Han är en spelare med energi.
Kommentera

« · 1115070 · »