Metal Guru: Jag kan bara svara för MODO och, beräknat på A-truppen enligt hemsidan ser det ut på följande sätt:
1 av 2 målvakter är fostrad i MODO. Zajkowski har MODO som moderklubb.
7 av 8 backar är fostrad i MODO. 2 har MODO som moderklubb, resterande fem har gått via juniolagen, men har klubbar som Kramfors, Sollefteå och Höga Kusten Hockey som moderklubbar. Den ende som inte är fostrad i MODO är Adam Andersson.
12 av 17 forwards är fostrad i MODO. Endast 2 har MODO som moderklubb men de resterande 10 har spelat med juniorlaget. Hit räknas också Miloslav Horava som gjorde 3 säsonger i J20 för MODO, trots att han har Kladno som moderklubb.
Totalt har alltså 20 av 27 spelare i MODO gått vägen via juniorlagen eller har MODO som moderklubb.
Gidde & Knogen:
Det är nog lite svårt att spika 'lokala upptagningsområdet' för samtliga ES-klubbar - gränsen är väl lite flytande kan jag tänka.
Vad sägs om att definiera som från samma distrikt ELLER i klubben som J18-J20-spelare?
Knogen:
Har någon nån ork att göra en lista på hur många spelare i varje ES-lag som har lokal anknytning?
Som motvikt till den gällande normen "antal utländska spelare", menar jag.
För sent, Chief:
Kakorna är historia. Och vad Hästbacken anbelangar, så är det varje pensionärstants blöta dröm att få besegra den multipelt.
Det ska nu bli mitt måndagsförmiddagsnöje.
Jag har några blå över, men de behöver du väl inte denna säsong?
Stigsson:
Aah, då kan jag fortsätta att leva inkognito ett tag till, trots att ni krympt hemlighetsmakeriet kring M.Guru rejält nu.
Synd på kakorna.
Det blir tjugo gånger upp och ner för Hästbacken för att hålla jämvikt i kaloriintaget. Med ryggsäck.
Mer intressant är väl hur det ser ut i många andra lag vars fans ropar 'främlingslegion' varhelst de går.