Taget från magnus Nyströms hockeylista under rubriken utvisade.
"Jonathan Granström
Jag vill inte sparka på den som ligger. Och är det någon jag hejar på är det Jonathan. För denne forward (!) har på 73 matcher med Mora i elitserien fortfarande inte gjort ett enda mål."
Finns det någon forward i ES historia som spelat flera matcher utan att göra mål?
Anders i Budum:
Jag tror också på Djurgården - eller man kanske ska säga: "Tror INTE på..." - av samma anledning som du. Att ha många riktigt unga spelare i laget är inget att luta sig mot då det blåser hårt. Tyvärr, junisivrare.
Malmö tror jag på som numreo duo. De tar alldeles för få treor, och även om de förbättrar sig där kommer det inte räcka till i slutändan.
Intressant med Stockholm/Götebog/Malmö i bottenstriden. Även om Göteborg är - just nu - inne i en väl så positiv trend.
OK, Thomas W:
Det finns alldeles för många domare som håller en alldeles för låg nivå. Säg att vi kickar på stående fot de 75% av domarna som vi talar om.
Fine.
Så. Hur genomför vi nu torsdagens omgång, när det nu går sex matcher samtidigt. Låt höra, jag är idel öra.
Och låt oss nu reda ut det här problemet innan vi fortsätter att såga män i randigt vid anklarna.
Gidde:
Jurgårn ska ha all credit för nitt nyuppfunna ungdomsarbete. Dock ska vi ha i gott minne att
1) deras upptagningsområde är jämförelsevis väl befolkat, samt
2) i och med AIK's degenerering blev de ensamma herre på täppan i Sthlm.