Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Lite allt möjligt, tråd!

« · 753451 · » Till forumet

Sv: Lite allt möjligt, tråd!
Apropå kvällspressen ;)

Detta är jag extremt skeptisk till. 5-1 till Skellefteå.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,892374,00.html

Detta är jag däremot inte så skeptisk till. 2 st Mora-backar på Aftonbladets tio-itopp-lista.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,892378,00.html
Kommentera

RQT, Mattias m.fl:
Oavsett vad jag tycker om Leksand (och om Leksand tycker jag inte) så skulle det kunna hända vilken klubb som helst i Sverige. Det är bara att se sig omkring. Alla vettiga supportrar (och därmed har jag exkluderat borderliners som Chark) tar självklart avstånd från sådana dumheter.
Visst vore det kul om den här typen av beteende spillde över lite på Superstars, men knappast rättvist.
Kommentera

Verkar som om Leksands klackledare vill ha lite tuppfäktning =)

Men håller med honom !!
Kommentera

mattias - 74:

Och så länken!!
Kommentera

bah, mattias - 74:
den där var gammal - mer intressant är kommentarerna.

Kommentera

Verkar som ett antal ishockeylag här i landet missuppfattat och tagit uttrycket "brödgäng" som något positivt... Se länk.
Kommentera

Mike Skinner:
Påminner om den gamla ramsan man körde i barndomen...
"Leksands brö, ät och dö"
Kommentera

Puppe:
Med lite kreativitet kan man säkert knåpa ihop en ramsa av det här fenomenet också...
Kommentera

Hehe, såg för övrigt en skoj grej precis. Finns en medlem här på HS som heter VI_SKA_TILLBAKA, klubbtillhörighet: Leksands IF, blev medlem 2004-nånting... Kul att hans namn fortfarande är aktuellt. :)
Kommentera

Är det någon som ska köra DREAMTEAM?

Bra att vara Mora-supporter, eftersom våra spelare ju är så "prisvärda" (=underskattade). Kanske något för Simons att testa, han borde ju kunna sno ihop ett snyggt team för 6Miljoner.
"Pitki" har spelat bra, men det kändes inte rätt att ta någon av Moras målvakter med tanke på 19 mål bakåt hittills, jmfr BIF/TIK med 9 / 6mål insläppta. På samma sätt inget mening att ta någon Timrå-forward eftersom deras matcher varit ganska målfattiga.

Jag har tagit ut dessa lag till start.

LAG "EMMIKÅÅÅ"
Kristan, Robert BIF Målvakt 1 100 000
Bruun, Antti MIK Back 650 000
Blatak, Miroslav MIK Back 1 150 000
Brendl, Pavel MIK Forward 1 450 000
Mattsson, Jesper FBK Forward 650 000
Horava, Miloslav MODO Forward 925 000

LAG "FÄRNÄS SK"
Backlund, Johan TIK Målvakt 1 550 000
Sundqvist, Jörgen BIF Back 550 000
Skrbek, Pavel LHF Back 1 150 000
Mattsson, Jesper FBK Forward 650 000
Brendl, Pavel MIK Forward 1 450 000
Bastiansen, Anders MIK Forward 575 000
Kommentera

Ankan i sin live chatt i aftonbladet:

"MIK säger: Varför tippar ni experter att Mora Ik skall komma sist år efter år?Är det någon önskan om att Mora IK skall åka ur?Man börjar att undra....

Anders Parmström säger: MIK. Jag har inte tippat att de ska komma sist, varken i år eller förra säsongen. Det finns absolut ingen önskan att Dalarnas stolthet ska ramla ur. Får man skriva så för Leksingarna förresten...?"

Ja,vad säget alla leksingar nu......
Kommentera

sold:

haha jag bryr mig inte, ni får väl bli kallade stolthet denna säsongen =) hehe
Kommentera

Vi har väl varit det de sista säsongerna eller???
Kommentera

sold:

som vanligt skojar jag !!
Kommentera

Glömde : )
Kommentera

Bara jag som hörde tjejen från Leksand som ringde in och vann någon tävling på Megapol ikväll?

-"Jaha, Leksand. Synd att ni har ett så dåligt hockeylag bara."
-"Äsch, det finns ju ett lag lite längre norrut som är bra."

Inga exakta citat, men så gott som. Tyckte det var lite småroligt hur som helst. :-)
Kommentera

Marco Tuokko skadad på träningen och gipsad. Se morahockey*
Kommentera

horcoff:
fan.. en olycka kommer sällan ensam :'(
Kommentera

horcoff: Fortsätt gärna "allt möjligt" snacket i den "lite allt möjligt"-tråd som redan finns. Tack.
Kommentera

Postat av horcoff 8/11 22.26, överflyttat till rätt tråd

Frisk/Asker-Trondheim 12-1, det går bra för Magnus Sandberg och Marcus Eriksson i Norge.

Kommentera

Postat av horcoff 9/11 00.50, överflyttat till rätt tråd

Mera Moraduo.

Kommentera

Stigsson: 10 av tolv Askermål i PP och ett i BP...... Det verkar ha varit en del utvisningar för Trondheim.......
Kommentera

citat Stigsson: "Fortsätt gärna "allt möjligt" snacket i den "lite allt möjligt"-tråd som redan finns. Tack." slut citat

Oh, fan... (Knogen) det finns nitiska moderatorer även på den här sidan! :)
Kommentera

nyz: Jag slår då inte på dom som gör fel utan försöker guida rätt istället. :-)
Kommentera

Stigsson: Jo, förvisso... Det är inte lätt att vara ödmjuk, när man är perfekt som jag. :)
Kommentera

nyz:

Ålrajt, jag citerar mig själv från våran batalj på Leksandsboken:

"Att ha tråddisciplin (vilket jag själv är dålig på ska erkännas), och snällt påtala att man är i fel tråd är en sak."

;-)
Kommentera

nyz:
Blanda inte in Stigsson bland de nitiska moderatorerna på den här sidan. Han är den gode. Jag är den onde.
Kommentera

Metal Guru:
Stigsson den gode?
Här håller han hela gatan under tuckt och förmaning och går under namnet "Stigsson den förskräcklige"
Kommentera

Forever MIK:

Alla moringar är av ondo ;)
Kommentera

Forever MIK:
Jämförelsevis är han "Stigsson den godhjärtade".
Kommentera

Metal Guru:
Då är jag överlycklig över att jag inte bor granne med dig "The evel Metal Guru"
Kommentera

Forever MIK:
Jag kanske bor granne med dig på andra sidan, men har inte ännu gett mig till känna...
Kommentera

Metal Guru:
Säg inte att du är den gamle tanten på närmare 80 bast.
Kommentera

Forever MIK:
79, unge man, 79!
Kommentera

Metal Guru: Är Metal verkligen egentligen Svea, så som jag har undrat!
Kommentera

Stigsson:
Svea? Jag som trodde att det var Ida. Säg inte att jag är omringade av evel people
Kommentera

Forever MIK och Stigsson:
Ska ni inte komma över på en kopp kaffe, nu när vi krupit ut ur garderoben allesamman? Det är väl Tantens Dag idag, om jag inte missminner mig.
Jag har sju sorters kakor, i nybakat skick, som bara väntar på att konsumeras.
Kommentera

horcoff: Ja det blir bara hårdare och hårdare inget lag vill åka ner i kvalserien,det kommer att bli väldigt tufft
Kommentera

zeb: Mora har att arbeta med att bli enat lag och få tillbaka självförtroendet samtidigt som pressen ökar från lagen bakifrån, känns lite oroligt. Sedan vill inte ledningen ta in nya spelare för att skapa oro i laget ? Simons sa tidigare att det skulle ge dåliga signaler till juniorerna ??
men de får ju ingen chans ändå. Nu kan inga juniorer rädda laget, men jag har tyckt hela tiden att när de ombytta skulle få komma ut lufta sig åt minstonde, det lär väl ge dåliga signaler till juniorerna som aldrig får chansen(förutom Hult 2?). Byte av tränare tror jag inte ett dugg på, men att Rindell kunde vara lite hårdare på de som inte presterar bra för tillfället.
Kommentera

horcoff: Det skulle behövas lite ny energi i laget,Inga juniorer kan lyfta laget Men det måste spelas in yngre killar i laget för framtiden så här går det inte att hålla på varje år byta15 spelare, nästa år är det lika igen då behöver man en ny tränare också,hoppas man börjar tänka till lite om man vill vara kvar i ES
Kommentera

zeb: Blandannat skulle det redan från början tillkommit en spets istället för Jardine. Vi får se vad som händer om det blir någon ny spelare, skulle nästan tro det.
Brendl hamnade i 4:dje linan och fick inte så mycket speltid vad jag kunde se, däremot var Blatak ute mycket i Karjala cup.
Kommentera

Metal Guru: Svea, Ida, Margit, Kajsa. Forever MIK är ju omringad av gamla damer så vi vet inte riktigt till vilket hus vi ska gå för att få det där kaffet än.
Kommentera

Stigsson:
Aah, då kan jag fortsätta att leva inkognito ett tag till, trots att ni krympt hemlighetsmakeriet kring M.Guru rejält nu.

Synd på kakorna.
Det blir tjugo gånger upp och ner för Hästbacken för att hålla jämvikt i kaloriintaget. Med ryggsäck.

Kommentera

Metal Guru: Du, angående de där kakorna, om du får min adress och skickar dem till mig slipper ju du springa. Och jag får kakor. Alla blir nöjda. Deal?
Kommentera

För sent, Chief:
Kakorna är historia. Och vad Hästbacken anbelangar, så är det varje pensionärstants blöta dröm att få besegra den multipelt. 
Det ska nu bli mitt måndagsförmiddagsnöje.

Jag har några blå över, men de behöver du väl inte denna säsong?

Kommentera

Daniel Wessner såga var klar för er, då får ni en tuff jävel som även kan göra poäng :-)
Kommentera

Någon som vet om det går att se matchen Timrå-FBK på Webb-TV. Sänds på Canal+ på vanliga TV`n och alla de matcherna brukar ju gå Webb-Tv.
Kommentera

horcoff: Kvällens match sänds inte på webben.

LÄnk:

Kommentera

horcoff: Svar; Ja. Den ligger allra längst ner för den som skulle vara intresserad..man får bästa svaren av sig själv.
Kommentera

« · 753451 · »