Anders i Budum:
Jag tror också på Djurgården - eller man kanske ska säga: "Tror INTE på..." - av samma anledning som du. Att ha många riktigt unga spelare i laget är inget att luta sig mot då det blåser hårt. Tyvärr, junisivrare.
Malmö tror jag på som numreo duo. De tar alldeles för få treor, och även om de förbättrar sig där kommer det inte räcka till i slutändan.
Intressant med Stockholm/Götebog/Malmö i bottenstriden. Även om Göteborg är - just nu - inne i en väl så positiv trend.
Taget från magnus Nyströms hockeylista under rubriken utvisade.
"Jonathan Granström
Jag vill inte sparka på den som ligger. Och är det någon jag hejar på är det Jonathan. För denne forward (!) har på 73 matcher med Mora i elitserien fortfarande inte gjort ett enda mål."
Finns det någon forward i ES historia som spelat flera matcher utan att göra mål?
Db_04:
Steve Kariya i Förlunda är 168/72 och har gjort 12+6,
Anders Söderberg i Skellefteå är 169/72 och har gjort 7+18.
De ser ut att klara sig bra i ES.
Wesslan är betydligt massivare än dessa lilliputtar, han är 171/73 6+9.
Jämförelesvis har vi också här storlek och poäng på Allsvenska Leksandsbekantingarna Magnus Hedlund (71/175, 4+9) och Niko Mikkola (173/77, 7+14), samt Rögles poängspruta Pär Arlbrandt (172/81, 17+28).
Ola:
Har du checkat dessa gossars pass?
Samtliga har passerat gränsen mellan Rumänien och Bulgarien, och på den stämpeln står inte aktuellt datum utan aktuell vikt ned till hektogram.
Det har något att göra med utbredningen av anabola sterioider i kraftsporten där nere, och genom denna förändring i passen ser man hur deras vikt förändras.
Införandet kom 2003 efter ett krav från WADA, och accepterades av de båda ländernas regeringar efter att de riskerade att uteslutas från OS.
Men frågan är hur domarna kan ha så olika syn på samma situation? Att en del friar medan andra fäller måste väl kunna anses lite konstigt med tanke på att dom säger att dom är överens hur det ska dömas!
Hockey ska vara tufft och fysiskt, men jag har fortfarande svårt för den nya nivån, det blir lite som fia utan knuff! Jag tycker att det är skitkul att se Tuokko proppa, men jag är lite rädd att den här nivån eller vad man ska kalla det tar död på spelet! Att vissa spelare blir utvisade för diving talar för att det här med att ramla på beställning som inom fotbollen är ett faktum i hockeyn för att stanna, och det är bedrövligt att vissa försöker filma sig till utvisningar!