Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Lockouten är slut

« · 558003 · » Till forumet

Sv: Lockouten är slut
Dino: ...sen får vi inte glömma...vi har CALLE på blå!!
Kommentera

MoraJake: Mora har ju faktiskt två världsmålvakter! Å Leksand har en allsvensk och en junior.....*L*
Kommentera

Db_04: vi har en resa genom superstars till Åland för att se Mästare cupen2.100 pers en hel long helg....det blir skoj...häng med
Kommentera

MoraJake: jake....jag kan hjälpa dig med översättnigen om det behövs
Kommentera

MoraJake: det låter som FLEMMING bruker säga när han tränade LIF....WELCOME TO HELL
Kommentera

MoraJake: Världsmålvakt är nog lite å ta i antar jag i alla fall ?
Kommentera

LEKSING1977: låter farligt de faktisk
Kommentera

zeb: dom har 2 målvakter men ingen världsmålvakt som vi !
Kommentera

Anders i Budum: ett annat tips....läcksand kan vara en fälla...tänk på detta....JAKE
Kommentera

zeb: Nehe? jag som trodde dom hade 2.....varav 1 kommer att bli utlånad direkt den nya blir klar.
Kommentera

Db_04: lEKSAND har då ingen målvakt alls för tillfället (ler)
Kommentera

MoraJake: Ett tipps...Läcksand stavas Leksand...:)
Kommentera

MoraJake: Låter toppen!
Kommentera

MoraJake: Världsmålvakt , den va bra :)
Kommentera

Anders i Budum: Nej Vi vinner guld vi har världsmålvakt nu :)
Kommentera

Db_04:
Visst är det så men bara i dagsläget med de människor som lever med och verkar i och runt klubbarna. I framtiden vet man dock aldrig vad som händer om det skulle gå knackigt för båda. Det kanske en dag blir så att man väljer att samarbeta p g a att det är enda möjligheten att klara av konkurensen. Man ser mer och mer hur tillverkande företag börjar samarbeta för att t ex klara sig mot kineserna m fl. Det är ju faktiskt så att hockeyn och de flesta idrotter blir mer och mer komersiell med vinstintresse. Detta är naturligtvis inget jag själv förespråkar i högre grad än i dag men se bara på NHL och deras system med draften mm.
Kommentera

MoraJake: Klart vi blir vassa..frågan är, kan nån bli vassare?
Kommentera

Anders i Budum: Tror du vi blir vassa i år?
Kommentera

LEKSING1977:

Nu jämför du ju äpplen och päron! Leksand har enligt mig v'ärvat bättre än Mora men det skall ju avgöras på isen i slutändan och det är bara att de vilka som har " värvat bäst "

Jimmie tror jag kan bli bra men wallenberg är jag mera skeptisk till eftersom han inte lyckats tidigare.
Kommentera

LEKSING1977: Det är en svår fråga ....de är kul å se utlänska spelare som gör elitserien bättre....men samtidigt så blir juniorerna sämre då
Kommentera

Dino:det här är ett vanlig snack lilla Dino.inget med sandlådan att göra.du verkar vara upprörd över allt!att ha för många utläningar är nåt som vi Leksingar diskuterar ofta.vi är oroliga över våra junior verksamheten.
men du kan skriva nån lista över vad vi ska och ej ska prata om
Kommentera

Anders i Budum: frågan är ej om nån allsvenska spelare!Jimmy Ericsson,Wallenberg håller ES klassen.
Real madrid har ej vunnit nåt med sina utlänningar som kostar milljarder!!!
Kommentera

AH: Ja vet att Leksand & Mora har ett riktigt bra samarbete när det gäller junior vm....men att man skulle skriva samarbetsavtal mellan klubbarna är otänkbart.....
Kommentera

Anders i Budum: Jag hoppas då på ett snabbt införande av att varje lag får max ha 5 utlänska spelare....för svensk hockey är det bättre...
Kommentera

LEKSING1977: Den där utlänningsdebatten har vi lagt bakom oss också. Mora har fem finnar, en kanadick och två slovaker. Leksand har oxå 8 utlänningar i sin trupp. Hur känns det? Ta och lämna sandlådan har jag ju sagt!!
Kommentera

AH: Jag är av samma åsikt som Dino i denna fråga. Jag citerar

" Jag är av den åsikten att det inte spelar någon roll om vi får mkt utlänningar i laget. Det enda som spelar roll är dräkten de spelar i. Sen är det ju så att man hellre vill ha spelare av klass, än medelmåttor från allsvenskan"

Hur många av de spelare som Real Madrid har är spanjorer?
Kommentera

AH: håller med faktist!!!men som hos oss,frågan är att om våra duktiga juniorer,Ritola,Bröms.....ska få spela och utveklas i A laget ell blir det som alla år....många utlännigar som få spela
Kommentera

LEKSING1977:
Jag tycker så här:
För mig är det viktigast att ha spelare som är fostrade i Mora med omnejd kvar i laget och det tycker jag att vi har. Var man sedan plockar spetskompetensen är inte så viktigt bara det blir bra. Att det i år ser ut att bli många finnar är ju inte så konstigt eftersom vi har en finsk tränare. Om detta sedan är bra för svensk hockey i stort vill jag låta vara osagt men för oss, liksom för er, gäller det att etablera sig och vi har i dagsläget inte samma förutsättningar som storlagen.
Kommentera

AH: hoppas vi är klara med arena bygget innan JRVM!!!
Kommentera

mattias - 74:
Ett utsökt samarbete gällande Junior VM nästa år är ju redan i gång. Vi låter ju er t o m ta finalen eftersom ni har en större hall.
Kommentera

AH: själv tycker jag att lill strimma var den bästa mora har haft...sen möjligheterna att horcoff kommer tillbaks är väldigt små.
vad tycker du om att ni har 8 finnar i laget!
Kommentera

LEKSING1977:

Det finns väl minst 10 olika bud i frågan om vem som är den bäste som spelat i MIK men en av dom bästa och viktigaste är han definitivt. Om han sedan skulle göra en lika bra säsong igen om han kommer tillbaka är ju svårt att säga eftersom det är andra förutsättningar. Kraven kommer definitivt att vara skyhöga.

Tyvärr blev det uppsala i stället för östnor i förra inlägget.
Kommentera

Db_04:
Vad jag förstår så vill man (fastighetsbolaget) lösa de lån man har genom ett lån med bättre ränta. Alltså inte låna mer utan få en lägre driftkostnad.
Kommentera

Tången: nix lilla tången
hejdå
Kommentera

LEKSING1977: NIX!
Kommentera

mattias - 74: jag tror själv om ligan blir stängt,då kan båda lagen ta en mellan säsong och bara utvekla sina juiorer i lugn o ro....byta sina spelare...men forst om en ny klubbdirektor ta över i mora
Kommentera

LEKSING1977:

Att Leksand och mora skall samarbeta är väl mer en utopi tror jag! vore ju typ samma om aik och Djurgtåden skulle samarbeta i fotboll!
Kommentera

Tången: tror du ej på ett sammarbete mella leksand o mora i framtiden?
Kommentera

Anders i Budum: jag erkänner att jag gick med på det här att kasta skit på varandra...vi kan växa du,jag och tången och ej kalla allt för humour.
varsågood,vi kan diskutera allt annat
Kommentera

LEKSING1977: Det är inte hat det handlar om från min sida, det kallas humor!
Kommentera

LEKSING1977: Kan inte moderatorn göra nåt så vi slipper denna urlöljliga diskussion? Väx upp och diskutera det som är vesäntligt i stället, så som nyförvärv, rykten, etc.
Kommentera

Tången: det låter som evight hat....jag hörde värre..i alla år fanns det moringar som åker skogsvägen för att undvika åka genom leksand...jag tycker synd om er ni som hatar LIF.ni kan lägga mer kraft på att stödja erat mora istället
Kommentera

Slinger: En sak är säker: Jag skulle aldrig ta på mig en leksandströja, hellre tar jag på mig Palme-mordet!
Kommentera

Tången:

Så pass!
Kommentera

Slinger:Nja, att vara leksing måste ju göra ont, det är väl därför dom skriker högst!
Kommentera

LEKSING1977:

Som sagt träning och erfarenhet ger resultat i längden!
Kommentera

LEKSING1977:

Det beror på om jag jobbar eller inte! Jag tror att alla är medvetna om att det tar några år innan man kan slåss om en riktigt framskuten placering i ES och i slutspelet.
Kommentera

Slinger: du vet att drakerna kommer aldrig i närheten av superstars... vad gäller tifo arbete och stödet
Kommentera

Tången:

Du menar som bäbisar som låter lika överallt på jorden och att det bara är präglingen som avgör, är det därför leksingarna skriker så högt, för att komma i håg vilket lag dom håller på :-)
Kommentera

Tången: om du tror det själv!
Kommentera

« · 558003 · »