Frölunda har återtagit ledningen mot SSK. Och Malmö ligger under mot Linköping med 1-3. Det innebär i alla fall att vi garanterat inte blir sist i elitserien! Men Brynäs-Modo 3-1 är illa som fan. 11-4 skott i andra perioden.
Vad har hänt med Mora efter nyår? Lika bra som dom var innan nyår, lika dåliga är dom nu. Bara slarv och onödigt tillkrånglat spel. En period kvar men det blir otroligt svårt att vända det här.
lex: Lös medlemskap åt mig också... Brynäs har Södertälje och Malmö de två närmaste matcherna. Jag behöver väl inte säga hur tabellen skulle kunna se ut om två omgångar. Brrrrr.
insu: Som det ser ut nu är ju enda chansen till slutspel att våra konkurrenter hela tiden också får stryk. Jag är faktiskt inte det minsta besviken på MIK ...utan resultaten nu är precis som jag i september trodde det nog skulle se ut..Att vi ligger på slutspelsplats i världens f.n bästa hockeyliga är ju inte klokt egentligen.
insu: Rent statitiskt borde MIK vända detta. Jag kan inte se att vi nånsin tidigare denna säsong förlorat när vi legat under med 6-1 en bit in på tredje.
Sååå otroligt viktigt och lägligt uppehållet kommer nu!!! Krama nu ur det sista och försök att fixa 1 pinne i alla fall.... Ååh vad jag hatar sömnlösa nätter!
Kenny: Jag vekligen tror att Mora är i en liten liten svacka just nu. Men det vikigaste är ändå att Mora supporterna kör på. Släpp nu inte upp Leksand i serien.