Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Marian Hossa

« · 470427 Till forumet

Marian Hossa
Sportspegeln 20:30 imorrn söndag - TV2:
Marian Hossa Punktmarkerad. Ladda videon.
Kommentera

Sv: Marian Hossa
Metal Guru: Hade jag varit Mora supporter skulle jag vara allvarligt oroad om konflikten blåses av. Där har ni 85& av laget när han är på spelhumör.
Kommentera

250kg kärlek: Fast Mora vann ju en hel del även utan Marian Hossa. Visst är han bra, men 85 % är nog att ta i...
Kommentera

Billy: Ok. 84% då.... :-)
Kommentera

Huge: Det kan jag gå med på ;)

Hur ser det ut för Mora egentligen? Har ni fullt lag om NHL-lockouten tar slut eller måste Simons plocka in några nya spelare?
Kommentera

250kg kärlek:

85% var väldigt överdrivet. Hossa har varit ganska blek i flera matcher. Dock har han visat vilken avslutare av världsklass han är. Jag kommer nog sakna Horcoff minst lika mycket om inte mer. Vilken lirare! Lilja kommer också svida att ev. tappa. Hur många skott har han slängt sig och täckt undan egentligen?
Kommentera

Billy: Det finns ett antal lirare att plocka hem som är utlånade till allsvenskan för tillfället. Westerling i Uppsala, Skogs i Halmstad och Pierre Johnsson i Troja. Missade jag någon?
Kommentera

henrikj:
Off topic!
Utav dessa lirare du nämde anser jag att bara EN har något i MORA IK och göra & det är Skogs! Pierre slarvar för mycket, Wesslan har ingen möjlighet i det fysiska tyvärr.

Sen Marian Hossa är överskattad, antingen gör han en tok bra match eller en botten, finns det inget mittimellan för grabben?
Kommentera

J0cke: Hur vill du beskriva dagens match?
Kommentera

...från Hossas sida.
Kommentera

250kg kärlek: Missa Moras bästa minutrar de 10 första, pga dålig planering från en polares sida. Timrå var bättre, samtidigt som Mora hade en dålig dag, inget gick med oss. Fast å andra sidan så mötte vi/Mora ett av seriens bästa lag, men hade de spelat som i början så hade de vunnit av det jag hörde av mina bänkgrannar. Lite smågrinig vissa stunder. Under de 60 min så var timrå det bästa laget.

Sen kan man undra vad höll Rönnmark på med? Missa solklara utvisningar åt båda håll, men tog de mest tveksamma :S Sen hur fri ska man vara för att få straff om någon hackar upp en ?
Kommentera

J0cke: Det kanske beror på vad man blir upphackad till: sylta, köttfärs eller sjömansbiff.....
Kommentera

J0cke: Tyckte det var en bra match mellan två lag som ville spela anfallshockey. Timrå var inte vakna i början, men fick igång spelet och fick med sig, med lite tur, enbart ett uddamålsunderläge efter första perioden. Timrås 2-1-mål i numerärt överläge var hur snyggt som helst.

I andra perioden dominerar Timrå, men i tredje försöker laget spela av matchen, vilket man var bra på i fjol men inte lyckats med lika bra i år (och där har vi matchen mot Luleå som lysande exempel). Det klarade man av med en viss portion tur.

Hur som helst får vi i Timrå vara glada för tre poäng mot ett duktigt kämpande Mora som inte hade marginalerna på sin sida, kanske. Däremot fick man bra hjälp av domarn, Ulf Rönnmark.

Ser man på om NHL-konflikten löser sig eller inte, spelar det inte så stor roll för Mora. Man har ett tillräckligt bra lag för att gå till slutspel, vad än folk som inte har sett laget säger.
Kommentera

Härlig intervju med Marian Hossa (sent in) i SVT-sporten.
Och imorrn blir det Shawn Horcoff.
Kommentera

...på hockeykväll måste jag tillägga.
Kommentera

European player of the Month
The winner of November 2004 is Marian Hossa of Mora IK and HK Dukla Trencin.
Kommentera

« · 470427