marshall: Visst kan man förlora mot det lag som ligger sist. Ikväll var det ni som var det sämre laget. Bara att inse. Pinsam är du själv som inte tar en förlust.
Jahaja.... Sammanfattning: Efter 2-0 var MIK mentalt knäckta, LIF kontrollerade faktiskt matchen därefter rätt bra. Tyvärr bara att inse, Leksand var mer taggade ikväll. Vi får visa dem var skåpet ska stå vid nästa match!
norrland: Skål, jag tar mig en.... bafucin ikväll. ...eller förresten, en whisky för medecinskt bruk kanske inte vore så dumt. Bara en liter... hrm, "liten" menar jag så klart. :-)
Tack och godnatt! Host, hark och snörvel...
P.S Djurgården kommer att få betala för denna förlust.
Ikväll märktes verkligen att vi saknade spelare som har ett stort rött Mora-hjärta... Bogg, Jansson, Skogs och Granström har alla växt upp med Mora och hade gett sina revben för att vinna denna matchen...
Dagens resultat gör lördagens match än viktigare, dom lila kaffebönorna släppte 3 pinnar till skansen. Hur många pinnar behövs det för att vara på säker mark tror ni? 50 eller mer?
Anders i Budum: Nog var LIF hetare idag......de vann helt rättvist. Du kan inte skylla på domarn i dag. Han hittade några knepiga tvåor men de var åt båda håll så det är inget att säga om.
Inget snack, Leksand var det klart bättre laget i de två sista perioderna och segern var helt rättvis. Utvisningarna i slutet av första och början av andra perioden kan säkert ha avgjort men de kan vi inte skylla på domaren - matchstraffet och tvåminutaren för puck-över-sarg var helt odiskutabla. Motivation slår oftast klass och ikväll var hemmalaget mer motiverat än MIK. Vi har gått poänglösa från två av de senaste elva matcherna och det tycker jag är med beröm godkänt. På lördag blir det förhoppningsvis andra bullar.