Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Matchstart: Leksand- Mora

« · 649602 · » Till forumet


Sv: Matchstart: Leksand- Mora
mattias - 74: Lite märkligt är det ju att O.Steen kommer undan helt utan åtgärd, när han svingar ett "Bandyslag" rätt i huvudet på Kultanen efter avblåsning!! Förmodligen hade det inte gått obemärkt förbi om det hade varit en Leksing som drabbats. Men han hade väl legat ner och åmat sig lite också och det är jag glad att inte Kultanen gjorde, det är bättre gry än så i moraspelarna!! Óch hur kan han bara ta ut Beaudion för slashing på målvakten när han får fyra leksingar över sig sen?? Hade det varit tvärtom så hade det garanterat blivit en av var......Konspirationen fortsätter! Värre än nånsin, för nu inser förbundet att Mora är på väg mot slutspel.....Och det får ju bara inte hända!
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
insu: Jag tycker inte att det är nåt matchstraff! Möjligen en tvåa, men va fan man får väl tacklas, eller?
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Dino:
Nja, att kalla det för tackling är väl ändå snällt. Vi moringar som satt hemma framför teven var eniga: "jävlar också, det där ska han ha matchstraff för".
Däremot fanns det en del andra märkliga domslut under matchen, till exempel klubban i ansiktet på en moraspelare i första perioden - hade domaren tagit en berättigad utvisning för den hade vi fått spela fem mot tre i nästan två minuter. (Jo, den var förmodligen inte avsiktlig, men om man kör upp klubban i ansiktet på en motståndare ska man likväl visas ut.)
Men sådär kan man sitta och älta. Det var inte domarna som avgjorde matchen, det var leksingarnas större vilja. Jag har sagt det förut och säger det igen: motivation slår oftast klass.
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Dino:

Möjligen en tvåa, men va fan man får väl tacklas, eller?

Är du allvarlig??

Finns ingen regel där tackling mot huvudet samt att du hoppar in i Situationen som skall rendera i 2 minuter... Tackling mot huvudet är 5 minuter oavsett om det är medvetet eller ej...

SOLKLART matchstraff!!!
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
mattias - 74:

Instämmer.
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
insu:

Skönt att en leksing och en moring kommer överens det har inte hänt sedan ja vem fan vet :)
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
mattias - 74:

Låt det inte bli en vana ;-)
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
mattias - 74: Nej, upp med huvudet istället för att titta ner på fötterna.... Men det hände väl Österby i GBG oxå, kanske nåt som ni borde tänka på......Kommer aldrig att acceptera den femman!! Men Andersson verkade nöjd, han ingår ju i konspirationen. Och hur f*n kan han döma bort vårt 0-1?? Det finns inte en TV-bild i världen som kan visa att det var hög klubba!! Det finns ju hur mycket som helst att ösa ur märker jag nu när jag tänker efter. Trist att domarna avgör, men rätt vad det är så avgör dom väl till vår fördel, men det lär ta några år innan de inser att konspirationen inte hjälper.
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
mattias - 74: han hoppade dessutom ....så de var meningen...
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Dino:
...och definitionen av hög klubba vid målskytte är..?
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
insu: Men vi hade fått en annan match om Andersson inte felaktigt dömt bort 0-1....... Men visst Leksand behöver väl varje poäng de kan få. Jag tittar numera bara uppåt i tabellen, tar sikte på MoDo och FBK härnäst.....
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Dino: felaktigt? det är inte baseboll ni spelare om du hade missat de
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Dino:

Alla tyckte det var hög klubba utom du?? Konstigt??

Lätt att skylla på domaren när ni var sämre på allt i nästan hela matchen..

Ta en förlust som en MAN istället....
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
insu: Leksand var heta moraspelarna verkar lite mätta det går inte att spela på 70% , Sen är man kort med folk mycket skador , Men Leksand var bra skall sägas bättre än jag trodde det är bara att komma igen
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Metal Guru:

Över ribban och igår var klubban minst 10 - 15 cm över ribban om man kollar noga...
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
mattias - 74: Över ribban i målområdet ja, men ute på plan gäller axeln. Och kollar man noga (eller inte speciellt noga förresten) så ser man ju att Simons inte står i målområdet.......
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Dino: Målgården....
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Metal Guru: Den är just det: Ribban i målgården och axeln ute på banan.....
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Dino:

Klubban var väl innaför målgården och då skall målet dömas bort.. Det var ju inga större protester....
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
mattias - 74: Nej det är den TV- bilden jag vill se som visar att klubban var i målgården, han är ju långt ute i slottet.....
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Dino:

Jaja Domaren och de andra tyckte då att det var hög klubba men du kan ju kanske be simons lämna in en protest :)
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora

Dino:

Enligt regel 471 "Underkännande av mål" så spelar det ingen roll om klubban träffar pucken i målområdet eller i slottet, går pucken efter touch direkt i mål så är det alltid ribban som gäller.

"2 - om en anfallande spelare varit i kontakt med pucken med klubban över ribban"

Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Poffa: Nån som vet varför Tribuntsovs klev av igår?
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Dino:

Axelskada som spökar.. !!
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
mattias - 74: Innanför målgården?!?
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
eltifoso:

Klubban var i luften i målområdet vad jag tyckte.. vad är det för konstigt med det ??
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Dino: Det spelar egentligen ingen roll om han så stått vid blå och slagit in den. Träffas pucken med klubban högre än ribban är målet felaktigt!
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
nyz: Jag är faktist på drantarna spår, jag tyckte målet var ogiltigt.
Men Moras insats var ju "sämsta matchen för i år" fall jag får citera ett antal tränare. Dom sköt ju knappt och när dom väl kom till skott så gick dom rakt i magen.
Sen, Nilssons matchstraff? En 2+10 hade jag accepterat med knappast en 5 minutare.
Aja grattis Leksand till 11e platsen.
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
nyz: Nädu,ute på planen gäller axlarna.......
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora

Steff:

Nej! I samband med mål är det ribban, oavsett om du touchar pucken nära mål eller uppe vid blålinjen.

Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
mattias - 74: Spelar väl ingen roll om du slår in pucken innanför målområdet,du får slå in pucken innanför målområdet så länge inte det är hög klubba
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Steff: spelar nog mindre roll nu för ni lär knappast få tillbaks målet nu
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
mattias - 74: Du måste ha bra syn du som ser det=)...Svårbedömt i tv tycker jag....
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
mattias - 74: Jag tar en förlust...Ni var klart bättre,Grattis förresten=)...Moras sämsta match för säsongen........Vi vinner imorrn så är allt glömt=)
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Steff: domarn verka då säker på sin sak :) ja tyckte de såg solklart ut i tv...
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Db_04: nä det får vi inte=)........Ni har ju så få trepoängare=)
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Steff: de stämmer.... men men skulle va skoj om vi kunde få de å lossna så får brynäs göra ssk sälskap i KS
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Db_04: Klart du tyckte som läxing,Vi satt 8 st å tittade,blandat med vilket lag man håller på......å alla tyckte det var svår bedömt i tv,vet inte om ni har speciella tvapparater som läxingar=)
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Steff: vi kanske har de :)
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Db_04, Steff:

Det är nog inte själva televisionsapparaten det hänger på. Snarare är det väl de glasögon man sätter på sig. En del har ju en tendens att sätta på sig cyklop :-)
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Knogen: Skicka cyklop=)ni läxingar måste ju ha det så taskigt ni ligger till=)
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Själv blev jag rätt nöjd med att få se Läcksands cheerleader visa pattarna i TV.
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
belair: Haha känns off topic men va snackar du om?
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
mok:

I slutet av matchen zoomade de in läcksandsklacken och i mitten stod deras "cheerleader", ( jo, han vill titulera sig så) och visade tuttarna.
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
belair: Haha mysig kvällsunderhållning :)
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
mok:

Yep, helnöjd !

Skiter i att vi torskade, de där tuttarna fick mig att glömma hockeyn.
För att inte tala om den sexiga magen !

Tycker vi kan skaffa en sån cheerleader i Mora också, skulle lätt betala dubbelt för mitt säsongskort nästa år i så fall !
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
belair: Jasså du gillade det så mycket! Synd man missade detta läget då :)
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
mok:
bildröret i min fet-tv dog -med en svag, men distinkt rökpuff- då man zoomade, och tv-kameran fann sitt mål.
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
Metal Guru: Du menar alla tänder inte lika glatt på inzoomade kroppsdelar :)
Kommentera

Sv: Matchstart: Leksand- Mora
mok:
nej, tv:n gjorde väl i princip tvärtom.
Kommentera

« · 649602 · »