Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

MIK - BIF 27/3

« · 1018049 Till forumet

Sv: MIK - BIF 27/3
Dino: Det är ta mej fan bara vi som lyckas tappa poäng i en match som vi vinner skotten med 50 - 14 ! Hockeyguden hjälp oss tamejfan!!
Kommentera

Tången:
Lite överjävligt också, att en viss spelare som i våran tröja brände så gott som alla frilägen, nödvändigt ska näta i en sådan situation, i en annan matchtröja och mot oss.
Vad heter han nu? Bre.......... äh va fan.
Kommentera

Dino:
Bra bloggat,orkar inte skriva en tiondel av det du skriver,bara en liten matchreflektion,fortsätt blogga det verkar även roa drantar ;)
Kommentera

Tången: 50-15 det är skillnad det ;)
Kommentera

Dino: Visst var Widings påhopp fult men det är precis av samma kaliber man brukar kunna få se Tuokko göra, slag mot huvudet bakifrån. Men det är väl inte samma regler när det är en moring som står för fulheterna.
Kommentera

GävleLasse:

Alltså skärp dig. Okej att Tuokko har en tendens att ha armarna lite högt, men han tacklar iallafall i lägen där man ska tackla.

Om nu Bastiansen sköt efter signal som Widing tyckte att han gjorde, då är det väl rätt självklart att karln åker ut om han smäller på? Det är ju avblåst, liksom.

Du får gärna visa mig ett exempel på när Tuokko smäller någon som står på öppen is helt oförberedd i ryggen efter avblåsning.
Kommentera

GävleLasse:
Jag lovar dig att i gårdagens match gällde samma regler för Tuokko som för Widing.
Kommentera

Mike Skinner: Det händer titt som tätt att finnen gör fula efterslängar efter avblåsning. Men jag förstår att du tar på dig rollen som någon slags advokat för nu gällde det ju en Moring å såpna gör ju aldrig fula saker. Ta av dig cyklopet nu och kom in i matchen.
Kommentera

GävleLasse:
Gör dig inte fånig nu. Vi brukar acceptera vad domaren dömer, oavsett åt vilket håll som 'tjänar' på vad som döms.

Vad är problemet med att Widing fick matchstraff?
Kommentera

GävleLasse:
Ta av dig cyklopet nu och kom in i matchen.
Bra sagt, så ta och gör det.
Det påhoppet och på det sättet borde rendera i ett par matcher på läktaren. Skulle även kunna tänka mig en mindre sinnesundersökning med tanke på ansiktsuttrycket efter överfallet.
Kommentera

GävleLasse: som jag uppfattade det av tv-sändningen så gjorde domarna bedömningen att Widing gjorde sig skyldig till en crosschecking mot huvudet och då är det såvitt jag förstår atuomatiskt fem minuter som gäller.

Däremot tycker jag att det var lite märkligt att ingen MIK-spelare fick sätta sig på botbänken. Bastiansen (?) delade ju ut ett par ganska rejäla svingar mot Widing efter tacklingen.
Kommentera

LL: Poängen är ju att domarens bedömning var felaktig, och det kan man lätt konstatera i efterhand när man sett repriserna.
Widing trycker till Bastiansen över dennes axel/skuldra med sin vänstra underarm. Ngn klubba är öht aldrig i kontakt med Bastiansen och definitivt inte med hans huvud.
Maxstraffet ska vara 2 + 10 min för charging.
Domaren lyckades iaf få hälften rätt iom att tog för charging.
Men ngn checking to the head var det definitivt aldrig frågan om.
Martin Jansson sa ju dessutom själv i pausen att straffet var mkt hårt, om hans ord nu är värda ngt....
Kommentera

Metal Guru: "Vad är problemet med att Widing fick matchstraff?"

Jag tycker att 2+10 hade räckt för den förseelsen. Crosscheckingen tar inte mot huvudet utan mot axeln. Sen skulle Basti ut för att han gav igen.
Kommentera

GävleLasse:
Vad är det för trams du håller på med om jag får fråga? Vad har Tuokko med Widings frispel att göra?

Det är inte många som försvarar det sätt Tuokko spelade på förut, även om du verkar tro det. Han kunde göra riktiga idiotsaker, javisst. Jag har själv varit mycket kritisk till just den sidan av Tuokko. Han har dock lugnat sig betydligt på den fronten den här säsongen. Men du har kanske en annan uppfattning? Sedan vet jag inte om jag har dålig syn, men att han håller på med efterslängar efter avblåsning tycker jag inte är något signum som stämmer in på honom.

Jag förstår faktiskt inte vitsen med ditt inlägg. Att börja dravla om vad som hänt förut, på bästa sandlådemanér, är väl bara ett tvättäkta exempel på vad psykologerna kallar för projicering.

Vi har erkänt att Tuokko gjort dumheter förut (även om jag fortfarande inte förstår varför karln figurerar i Widing-debatten). Ta nu detta som en vuxen människa utan en massa barnsliga omsvep. Det var nämligen inte mycket att tjafsa om. Lika lite som Beadouins matchstraff nere i Gävle senast.
Kommentera

GävleLasse:
"Jag tycker att 2+10 hade räckt för den förseelsen."

Jag håller inte alls med dig. Basti får en rejäl tryckare i ryggen när han står helt oförberedd. Sådant tror jag till och med du kan erkänna kan vara ruskigt farliga. Självklart matchstraff i mina ögon.
Kommentera

Knogen: I princip håller jag med dig men frågan är väl hur pass rejäl tryckaren var och hur pass oförberedd Bastiansen själv verkligen var?
Han har precis skjutit efter avblåsning och står nån meter framför Markström, omringad av brynäsare. Alla spelare vet i det läget att det kommer en reaktion av ngt slag från motståndarna, så jag tror inte att Bastiansen var helt oförberedd.
Som jag ser det så är det väl inte helt utestlutet att han överdriver och förstärker sin egen reaktion en aning.
Kommentera

GävleLasse:
Agerar advokat? Jag vet inte, känns lite som vitsen med att ha en gästbok eller ett debattforum som HS ju är försvinner lite om man inte ska kunna svara på ett påstående.

Jag har verkligen inte hävdat att Moraspelare aldrig gör fula saker. Däremot ser jag ingen likhet med det Tuokko gör och det Widing gjorde. Och som många redan nämnt, jag försvarar inte dumheterna han gör heller.

Men man läser ju det man vill läsa.
Kommentera

GävleLasse, Huge: Vad klagar ni på? Att få 7 minuters boxplay mot oss är en ren jävla vinstlott. Finns inget bättre sätt att freda sitt mål mot påhälsning än att se till att ha en man på utvisningsbänken. ;-)
Kommentera

GävleLasse, Huge: Gubben var ju fram och snackade...
Klart att en biffare inte kan göra fel...

Äh, sluta larva er nu och var glada att ni inte åkte på stryk.
Kommentera

« · 1018049