Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

MIK - LHF

« · 811474 · » Till forumet

MIK - LHF
Kvällens utlänning:
HD Martin Reichert, Tyskland
LM Fredrik Carlman, Solna
LM Tony Carlsson, Västerås
Ännu en utländsk domare i FMM Arena!
Återstår och se hur han beter sig på isen ; )
Kommentera

Sv: MIK - LHF
sold:
Utlännings-domarna kvoteras väl beroende på hur främlinglegionskvoten ser ut hos hemmalaget..?
Kommentera

sold:

Förmodligen virrigt och inkonsekvent, så brukar det vara när dom utländska domarna kommer på besök.

Samt att dom oftast hittar ännu flera utvisningar än dom svenska...

Det kanske inte är så bra för er?

PP:
4 Luleå HF 36 36 217 392:14 16,59 5
10 Mora IK 35 30 201 359:36 14,93 9

BP:
4 Mora IK 35 30 200 341:30 85,00 4
12 Luleå HF 36 46 205 328:17 77,56 5

Det positiva är ju att Luleå är sämst av alla i BP, så ni kanske kan förbättra er PP-statistik?

Lycka till!
Kommentera

Tänkte spendera några kronor på 4-2 till MIK. Är det fel?
Kommentera

Anders i Budum: 6-1......!!
Kommentera

Dino: tror det blir väldigt jämn match.... 3-2 till MIK.
Kommentera

Dino: Äh, fan nu har jag tippat. 5-3 och 4-2. Hoppas det går in!
Kommentera

Luleå är inget lätt lag att möta
Kommentera

Db_04:
Såg på expressens löpsedel att Mora tar gärna tillbaks sin stjärna!
Vilken undrade jag och gick in och tjuvläste sportdelen och såg att man kunna tänka sig att ta tillbaka Kalle Kerman!!!!!
Han satt på läktaren senast då Luleå spelade och kommer troligtvis att göra så även ikvällens match mot Mora.
Vad tycker ni?Vill vi ha tillbaks Kerman eller inte?
Kan han tillföra laget något?
Jag kan ge ett enkelt svar på det:
JA,vi vill ha tillbaks honom om han skriver ett minst 2 års kontrakt exkl. denna säsong!
JA,han kan tillföra MIK mycket tror jag.Han skott var ju ett av de mest fruktade förra säsongen och tror om han hamnar i samma femma igen så kommer den lille att blomma ut även i år!
Tänk er en femma med Kerman,Brendl och Bastiansen!
Kommentera

sold: 2 bössor i samma lina :) låter hårt
Kommentera

Db_04: Ed ir fint ed ; )
Kommentera

sold: Hur ska du ha det samma femma som förra säsongen eller med Brendl?
Kommentera

Stigsson: Tror jag tar med Brendl faktikst - En power femma
Kommentera

Db_04: Alla lag är lätta att möta innan man spelat.
Kommentera

sold: Nä, kommer Kerman ska han då inte spela med Brendl och Bastiansen. Han ska vara där han hör hemma, d.v.s mellan Boggen och Eric Johansson. Då smäller det!
Kommentera

Anders i Budum: Ja, om vi ska ha Kerman tillbaka,
finns det ett kjedja där han bevisligen funkar.
Kommentera

Rättelse, MIK 7-1:
...bevisligen funkade.
Kommentera

Metal Guru:
Ni kan räkna med ett par kommentarer om dommarjäveln efter matchen!
Kommentera

sold:
Då ska jag logga ut redan nu, då..?
Kommentera

Lärking kom tillbaka, allt är förlåtet
Kommentera

Forever MIK: *ASG* Lahti, kom tillbaka, allt är förlåtet!
Kommentera

sold:
Ja.......årets Pajjas, jösses Peter Andersson vad du släpar hit för J*vla skit!!
Kommentera

Hur fan kan en sån in i helvetes jävla sopa till domare få döma på svensk is? Nu är det väl dags för cheferna inom svensk hockey att agera mot dessa utlänska pajaser. FY FAN!
Kommentera

Anders i Budum:
ta den utvisningen av Simons med mindre än fyra kvar är, jag vet fan inte vad jag skall skriva.
I förlängningen är plötsligt allt tillåtet.
Hade hockey kväll någon komentar om matchen??
Kommentera

Forever MIK: Jag han inte hem till Hockey kväll! Sa kolla webben sen!
Kommentera

Det var tametusan det värsta jag sett i randigt. Maken till pajas! Noll koll, blåser för allt eller inget. Snacka om att påverka matchen.
Kommentera

Anders i Budum:
Han inte jag heller, dommarjä-- fel. Sena får inte Toukko sälja sig så billigt på blålinjen, det som föregick 3-3
Kommentera

Och tv-sporten förnekar sig inte. Allt som visas från FMM-Arena. Luleås sista mål.
Kommentera

Step:
Vad hade du väntat dig? Att du skulle få se Brendls båda? Glöm och dröm
Kommentera

Step: Av alla jävla dåliga domare man sett genom åren, så var ju detta rekord! Fy fan, varför ska vi ALLTID råka ut för dessa förbannade internationella utbytesdomarna? Den typ av slashing som Skogs åkte ut för i inledningen av matchen förekommer ju i varje byte..... Varför inte fortsätta på den nivån då? Han måste ju ha missat minst trettio liknande slashingar bara i första perioden!
Är det så att man får göra vad man vill med Bastiansen? Nerdragen, dragen i tröjan, slashad, hakad, you name it!
Nej, fy fan ska det vara så här är det ingen större idé att gå på n´å mer hockey!! Eller vad man ska kalla det? Jag tyckte också att linjemannen visade stor pondus när han, efter ett litet samtal med Jan Sandström, flyttade ut tekningen i neutral zon.......
Det verkar inte som det får skys några medel för att få bort "den fula ankungen" från elitserien! Nej nu blir det ett mejl till Christer Englund och Peter Andersson, det måste bli ett stopp på den här förbannade idiotin med utländska pajasar som kommer hit!! Och varför ser man aldrig dessa Div.1 - domare döma t.ex LHC- HV? Nej de får döma den match som är den viktigaste i hela omgången!

FY FAN!!
Kommentera

Dino: kasta inte skit på div 1 :)
Kommentera

Dino:
Sluta upp mer konspirationsteorierna.
Kommentera

Dino: Men samtliga utvisningar ni fick med er var givetvis befogade eller?
Kommentera

GävleLasse:
Nja, till och med kommentatorerna fattade ingenting emellanåt, åt båda hållen.
Kommentera

Metal Guru: Såg du matchbilderna på hockeykväll? Hulkkonens "interference"... nu pratar vi låg domarnivå *skratt*
Kommentera

Step: de visade lite mer på H-kväll. ni som var på plats vad tyckte ni?
Tänkte åka uppöver frammåt torsdagen eller är det självplågeri
att gå ner till smidjegrav på torsdag??
Kommentera

Gävlelasse: Nej du, läs mitt inlägg. Pajasen blåste helt oberäknerligt. Åt båda håll, eller åt inget! Tog än för det ena än för det andra.....men plötsligt för ingenting, och för allt. Eller tvärtom, eller....ja du förstår, eller kanske inte. Det gjorde ingen annan i hallen heller.
Kommentera

Metal Guru: Konspirationsteorierna släpper jag ALDRIG!
Kommentera

GävleLasse: Nej det har jag aldrig sagt!
Kommentera

Step: Hoppas att nån i tränartrion verkligen säger vad de tycker! Jag kan inleda en skramling till böterna!
Kommentera

Step: "Nej du, läs mitt inlägg. Pajasen blåste helt oberäknerligt. Åt båda håll, eller åt inget! "

Så inget lag blev alltså mer lidande än ngt annat, om jag förstått det hela rätt?
Kommentera

Step: Hur i helvete kan man släppa in en sån jävla pajas som denna tysk som dömde?????Förstår inte hur herr Andersson och co tänker?
Omgångens vikitigaste match och så måste de ta hit en sopa som inte kan döma hockey överhuvudtaget!
Inte undra på att de inte vill ha honom i den tyska ligan.
Är man så kass som denna man var så skall min inte döma ishockey på denna nivå!!!!!
Inte ens div.1 hade varit något för denne PAJAS!
Simons utvisning i slutet av 3:e perioden var en KLOCKREN AXEL MOT AXEL TACKLING och inte nån Checking to the head!
Detta sedan vi kollat på reprisen i datorn som sköter mediakuben ett antal gånger!!!
Jag förstår Simons reaktion mot domaren när han åkte ut men det var lite onödigt att håna honom för det - NEJ inte alls.SKITDOMARE!!!!!!!!
Sen att han hade så stor skillnad på nivå i matchen gjorde inte saken bättre!
En utvisning som drabbade Mora var när en Luleåspelare hakade en moraspelare (tror det var Skogs) - han föll och råkade träffa UTSIDAN AV SKRIDSKON så att denne råkade ramla - vips så fick Skogs 2 min för en tripping eller hakning trots att det var luleåspelaren orsakade honoms fall!

Är det någon som har Peter Anderssons emailadress???
Kommentera

sold:

Nej, men hans mobilnummer ;-)
Kommentera

Gidde: Har hittat hans email : )
Kommentera

sold:

Här är den, finns på Swehockeys sida:

[email protected]
Kommentera

sold:

Jag med ;-)
Kommentera

sold: Det roliga i den här domardebatten är ju att utbytesstudenterna alltid brukar döma två matcher innan dom flyr landet, detta innebär ju att några andra stackare kommer få njuta av tysken i omg 40. :-)
Kommentera

Huge: Ja egentligen så blev det nog så att ingen i slutändan var mera förorättad än någon annan men stor humor det var det. Och jag som gick dit efter en veckas halsont och han sitta på läktaren i ca 5 minuter så hade jag tappat rösten.
Kommentera

Stigsson: Ja, utan att öht ha sett karln i aktion så kan man kanske ändå säga att den generella nivå på många utländska domare är rätt skral.
Det har man inte minst fått erfara i de olika turneringarna i EHT.
Det finns väl några undantag men dom verkar hittills inte ha hittat till Sverige.
Kommentera

Stigsson: Vet det,tycker synd om dom som råkar ut för denna pajas!!!
Kommentera

« · 811474 · »