Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

MIK - LHF

« · 812089 · » Till forumet

Sv: MIK - LHF
Lärking kom tillbaka, allt är förlåtet
Kommentera

Forever MIK: *ASG* Lahti, kom tillbaka, allt är förlåtet!
Kommentera

sold:
Ja.......årets Pajjas, jösses Peter Andersson vad du släpar hit för J*vla skit!!
Kommentera

Hur fan kan en sån in i helvetes jävla sopa till domare få döma på svensk is? Nu är det väl dags för cheferna inom svensk hockey att agera mot dessa utlänska pajaser. FY FAN!
Kommentera

Anders i Budum:
ta den utvisningen av Simons med mindre än fyra kvar är, jag vet fan inte vad jag skall skriva.
I förlängningen är plötsligt allt tillåtet.
Hade hockey kväll någon komentar om matchen??
Kommentera

Forever MIK: Jag han inte hem till Hockey kväll! Sa kolla webben sen!
Kommentera

Det var tametusan det värsta jag sett i randigt. Maken till pajas! Noll koll, blåser för allt eller inget. Snacka om att påverka matchen.
Kommentera

Anders i Budum:
Han inte jag heller, dommarjä-- fel. Sena får inte Toukko sälja sig så billigt på blålinjen, det som föregick 3-3
Kommentera

Och tv-sporten förnekar sig inte. Allt som visas från FMM-Arena. Luleås sista mål.
Kommentera

Step:
Vad hade du väntat dig? Att du skulle få se Brendls båda? Glöm och dröm
Kommentera

Step: Av alla jävla dåliga domare man sett genom åren, så var ju detta rekord! Fy fan, varför ska vi ALLTID råka ut för dessa förbannade internationella utbytesdomarna? Den typ av slashing som Skogs åkte ut för i inledningen av matchen förekommer ju i varje byte..... Varför inte fortsätta på den nivån då? Han måste ju ha missat minst trettio liknande slashingar bara i första perioden!
Är det så att man får göra vad man vill med Bastiansen? Nerdragen, dragen i tröjan, slashad, hakad, you name it!
Nej, fy fan ska det vara så här är det ingen större idé att gå på n´å mer hockey!! Eller vad man ska kalla det? Jag tyckte också att linjemannen visade stor pondus när han, efter ett litet samtal med Jan Sandström, flyttade ut tekningen i neutral zon.......
Det verkar inte som det får skys några medel för att få bort "den fula ankungen" från elitserien! Nej nu blir det ett mejl till Christer Englund och Peter Andersson, det måste bli ett stopp på den här förbannade idiotin med utländska pajasar som kommer hit!! Och varför ser man aldrig dessa Div.1 - domare döma t.ex LHC- HV? Nej de får döma den match som är den viktigaste i hela omgången!

FY FAN!!
Kommentera

Dino: kasta inte skit på div 1 :)
Kommentera

Dino:
Sluta upp mer konspirationsteorierna.
Kommentera

Dino: Men samtliga utvisningar ni fick med er var givetvis befogade eller?
Kommentera

GävleLasse:
Nja, till och med kommentatorerna fattade ingenting emellanåt, åt båda hållen.
Kommentera

Metal Guru: Såg du matchbilderna på hockeykväll? Hulkkonens "interference"... nu pratar vi låg domarnivå *skratt*
Kommentera

Step: de visade lite mer på H-kväll. ni som var på plats vad tyckte ni?
Tänkte åka uppöver frammåt torsdagen eller är det självplågeri
att gå ner till smidjegrav på torsdag??
Kommentera

Gävlelasse: Nej du, läs mitt inlägg. Pajasen blåste helt oberäknerligt. Åt båda håll, eller åt inget! Tog än för det ena än för det andra.....men plötsligt för ingenting, och för allt. Eller tvärtom, eller....ja du förstår, eller kanske inte. Det gjorde ingen annan i hallen heller.
Kommentera

Metal Guru: Konspirationsteorierna släpper jag ALDRIG!
Kommentera

GävleLasse: Nej det har jag aldrig sagt!
Kommentera

Step: Hoppas att nån i tränartrion verkligen säger vad de tycker! Jag kan inleda en skramling till böterna!
Kommentera

Step: "Nej du, läs mitt inlägg. Pajasen blåste helt oberäknerligt. Åt båda håll, eller åt inget! "

Så inget lag blev alltså mer lidande än ngt annat, om jag förstått det hela rätt?
Kommentera

Step: Hur i helvete kan man släppa in en sån jävla pajas som denna tysk som dömde?????Förstår inte hur herr Andersson och co tänker?
Omgångens vikitigaste match och så måste de ta hit en sopa som inte kan döma hockey överhuvudtaget!
Inte undra på att de inte vill ha honom i den tyska ligan.
Är man så kass som denna man var så skall min inte döma ishockey på denna nivå!!!!!
Inte ens div.1 hade varit något för denne PAJAS!
Simons utvisning i slutet av 3:e perioden var en KLOCKREN AXEL MOT AXEL TACKLING och inte nån Checking to the head!
Detta sedan vi kollat på reprisen i datorn som sköter mediakuben ett antal gånger!!!
Jag förstår Simons reaktion mot domaren när han åkte ut men det var lite onödigt att håna honom för det - NEJ inte alls.SKITDOMARE!!!!!!!!
Sen att han hade så stor skillnad på nivå i matchen gjorde inte saken bättre!
En utvisning som drabbade Mora var när en Luleåspelare hakade en moraspelare (tror det var Skogs) - han föll och råkade träffa UTSIDAN AV SKRIDSKON så att denne råkade ramla - vips så fick Skogs 2 min för en tripping eller hakning trots att det var luleåspelaren orsakade honoms fall!

Är det någon som har Peter Anderssons emailadress???
Kommentera

sold:

Nej, men hans mobilnummer ;-)
Kommentera

Gidde: Har hittat hans email : )
Kommentera

sold:

Här är den, finns på Swehockeys sida:

[email protected]
Kommentera

sold:

Jag med ;-)
Kommentera

sold: Det roliga i den här domardebatten är ju att utbytesstudenterna alltid brukar döma två matcher innan dom flyr landet, detta innebär ju att några andra stackare kommer få njuta av tysken i omg 40. :-)
Kommentera

Huge: Ja egentligen så blev det nog så att ingen i slutändan var mera förorättad än någon annan men stor humor det var det. Och jag som gick dit efter en veckas halsont och han sitta på läktaren i ca 5 minuter så hade jag tappat rösten.
Kommentera

Stigsson: Ja, utan att öht ha sett karln i aktion så kan man kanske ändå säga att den generella nivå på många utländska domare är rätt skral.
Det har man inte minst fått erfara i de olika turneringarna i EHT.
Det finns väl några undantag men dom verkar hittills inte ha hittat till Sverige.
Kommentera

Stigsson: Vet det,tycker synd om dom som råkar ut för denna pajas!!!
Kommentera

sold: Vem vet, han kanske är i Läkerol Arena på Lördag;~)
Kommentera

horcoff: Imorrn ska Tysken förstöra matchen FBK-DIF,sen får vi hoppas han drar vidare.
Kommentera

Huge: Det var väl på slutet då det verkade som pajasen hade lagt in en tia eller två på luleseger. Oförklarlig utvisning på #78, bortdömd straff/utvisning etc. Han var en katastrof!
Kommentera

Bissett19: Stackars Hockeyvänner!
Kommentera

sold: För deras skull så hoppas jag att de byter ut denna pajasdomare!
(Mitt 600:e inlägg)
Kommentera

sold: "Detta sedan vi kollat på reprisen i datorn som sköter mediakuben ett antal gånger!!!"

Wow! Efter att ha kört bilderna "ett antal gånger" lyckas du komma fram till att det inte ska vara utvisning. Då kommer vi till enmiljonkronorsfrågan: Hur många repriser får domaren se innan han tar sitt beslut?

Fundera noga på den frågan innan du svarar, du får bara en chans att vinna miljonen. Om du vill kan du använda en livlina och skicka ett internmess till Metal Guru och fråga om han vill hjälpa dig med svaret!
Kommentera

LL: Gårdagens tysk såg nog inte ens situationerna en gång eftersom han konstant var en zon efter spelet. :-)
Kommentera

Stigsson: ja, men det är en annan femma :-) (kan väl passa på att säga att jag inte påstår att domaren var bra, det kan jag ju inte veta eftersom jag inte såg matchen)
Kommentera

LL: Vi kollade detta eftersom vi ville vara säkra på att han inte gjorde något efter själva tacklingen som skulle rendera i en utvisning!
Så var inte fallet och det var en domartabbe utan dess like!
I mina ögon så var det denna utvisning som gjorde att Mora missade 3 pinnar!
Kommentera

sold:

Du glömde svara på frågan, så nu vann du ingen miljon...

;-)
Kommentera

Gidde: Skit också ; )
Kommentera

sold: min poäng var att argument av typen "jag såg tydligt när jag kollade reprisen att..." inte riktigt funkar. Domarna ser garanterat också missar när de kollar på repriser, men det får de ju inte använda sig av. Domaren har en enda chans att fatta sitt beslut och blir det fel så blir det. Ja, utom vid de situationer där de får ta målkameran till hjälp förstås.

Om domaren sedan var bra eller inte har jag som tidigare påpekat ingen uppfattning om.
Kommentera

LL:

Jag kan ju säga att jag såg direkt att det var en klockren tackling, utan minsta tillstymmelse till utvisning. Ändå stod jag högst uppe på ståplats. Jag blev följdaktligen fullkomligt vansinnig när domaren blåste för "checking to the head". Detta utan att behöva en enda repris. Det tror jag inte den där sorgliga ursäkten till domare hade behövt heller.

Det som däremot upprörde mig mer var att publikreaktionerna uteblev nästan helt. Ofattbart! Så mycket har jag lärt mig genom åren att jag vet att man kan påverka en domare.
Kommentera

Stigsson:
Blir FBK-DIF som får nöjet att se pajjasen ikväll :-)
Kommentera

Tubest: Pajas är ordet, broder! :)
Kommentera

..verkar som pajasen håller på Djurgården idag...
Kommentera

Anders i Budum: nu börjar det lukta korruption färjestad - dif 0-2!!
Kommentera

Bonäs norra: Korruption? Du menar konspiration. Den har pågått några år nu. Har du inte sett öronsnäckan i vänster öra på pajasen??
Kommentera

Anders i Budum: kospiratörerna är korrumperade
Kommentera

« · 812089 · »