Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

MIK - LHF

« · 812251 Till forumet

Sv: MIK - LHF
sold: Vem vet, han kanske är i Läkerol Arena på Lördag;~)
Kommentera

horcoff: Imorrn ska Tysken förstöra matchen FBK-DIF,sen får vi hoppas han drar vidare.
Kommentera

Huge: Det var väl på slutet då det verkade som pajasen hade lagt in en tia eller två på luleseger. Oförklarlig utvisning på #78, bortdömd straff/utvisning etc. Han var en katastrof!
Kommentera

Bissett19: Stackars Hockeyvänner!
Kommentera

sold: För deras skull så hoppas jag att de byter ut denna pajasdomare!
(Mitt 600:e inlägg)
Kommentera

sold: "Detta sedan vi kollat på reprisen i datorn som sköter mediakuben ett antal gånger!!!"

Wow! Efter att ha kört bilderna "ett antal gånger" lyckas du komma fram till att det inte ska vara utvisning. Då kommer vi till enmiljonkronorsfrågan: Hur många repriser får domaren se innan han tar sitt beslut?

Fundera noga på den frågan innan du svarar, du får bara en chans att vinna miljonen. Om du vill kan du använda en livlina och skicka ett internmess till Metal Guru och fråga om han vill hjälpa dig med svaret!
Kommentera

LL: Gårdagens tysk såg nog inte ens situationerna en gång eftersom han konstant var en zon efter spelet. :-)
Kommentera

Stigsson: ja, men det är en annan femma :-) (kan väl passa på att säga att jag inte påstår att domaren var bra, det kan jag ju inte veta eftersom jag inte såg matchen)
Kommentera

LL: Vi kollade detta eftersom vi ville vara säkra på att han inte gjorde något efter själva tacklingen som skulle rendera i en utvisning!
Så var inte fallet och det var en domartabbe utan dess like!
I mina ögon så var det denna utvisning som gjorde att Mora missade 3 pinnar!
Kommentera

sold:

Du glömde svara på frågan, så nu vann du ingen miljon...

;-)
Kommentera

Gidde: Skit också ; )
Kommentera

sold: min poäng var att argument av typen "jag såg tydligt när jag kollade reprisen att..." inte riktigt funkar. Domarna ser garanterat också missar när de kollar på repriser, men det får de ju inte använda sig av. Domaren har en enda chans att fatta sitt beslut och blir det fel så blir det. Ja, utom vid de situationer där de får ta målkameran till hjälp förstås.

Om domaren sedan var bra eller inte har jag som tidigare påpekat ingen uppfattning om.
Kommentera

LL:

Jag kan ju säga att jag såg direkt att det var en klockren tackling, utan minsta tillstymmelse till utvisning. Ändå stod jag högst uppe på ståplats. Jag blev följdaktligen fullkomligt vansinnig när domaren blåste för "checking to the head". Detta utan att behöva en enda repris. Det tror jag inte den där sorgliga ursäkten till domare hade behövt heller.

Det som däremot upprörde mig mer var att publikreaktionerna uteblev nästan helt. Ofattbart! Så mycket har jag lärt mig genom åren att jag vet att man kan påverka en domare.
Kommentera

Stigsson:
Blir FBK-DIF som får nöjet att se pajjasen ikväll :-)
Kommentera

Tubest: Pajas är ordet, broder! :)
Kommentera

..verkar som pajasen håller på Djurgården idag...
Kommentera

Anders i Budum: nu börjar det lukta korruption färjestad - dif 0-2!!
Kommentera

Bonäs norra: Korruption? Du menar konspiration. Den har pågått några år nu. Har du inte sett öronsnäckan i vänster öra på pajasen??
Kommentera

Anders i Budum: kospiratörerna är korrumperade
Kommentera

« · 812251