Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora - AIK

« · 183836 Till forumet

Mora - AIK
Hur många kommer upp från Stockholm / Uppsala på onsdag?
Vore trevligt med en samling innan matchen på någon krog!?
Kommentera

Sv: Mora - AIK
Keyen:

Vad jag vet så kommer de flesta från Leksand på Onsdag för att hålla på era motståndare =)

Jag skalli alla fall dit *S*

Heja Aik :-)
Kommentera

bajenmattias:

Bra att heta "bajenmattias" och hålla på AIK.. Måste ha ett oerhört stort hjärta för ditt lag.. *skaka på skallen*
Kommentera

MrAce82: Nu är det ju så att bajenmattias egentligen håller på Leksand. Trodde att de rumsrena Leksandsfansen inte höll på med att åka till andra arenor och hålla på andra lag. Åtminstone när de själva gått ut med att de inte håller på med sånt. Hur som helst tjänar klubben pengar på honom via biljettintäkterna. Så du är varmt välkommen bajenmattias.
Kommentera

Keyen: Tyvärr blir det inte total uppslutning ifrån 08-området pga utlandssemestrar och andra förhinder, men en del 08:or åker upp.
Kommentera

Mora-Markus:

Jag håller på Leksand i vått och torrt när det gäller Ishockey och Bajen i Fotboll!!!!

Många med mig gör faktiskt det...

Är det några problem?

Vad jag vet har inte Leksand ett fotbollslag och jag tänker i min enfald hålla på Brage trots jag bor i Borlänge....

Jag har hållt på Bajen sedan jag var 10 år....

Många av er i Mora har säkert Hammarby som favoritlag i Fotboll med om jag får gissa!!

Tomas Brolin och Jan Owe Waldner är 2 bevis på att de finns flera som jag och då måste ju de var sjuka i huvudet också!!

Skärp er !!!
Kommentera

Mora-Markus:

Tror du inte att de andra leksingarna och en del av er som håller på Mora har andra lag man får hålla på!!!

Jag håller på Kvarnsveden i Div 2 dalarna Är det förbjudet eller?

Jag åker på vilka arenor jag vill!!!

Jag är en trogen Leksing i själen och har säkert sett mer ishockey än vad du nånsin kommer att göra...

Ni kommer alltid att vara lillebror i dalarna när det gäåller ishockey
Kommentera

bajenmattias:

det låter bra att hålla på kvarnsveden men att du inte håller på Borlänge hockey??
Kommentera

Bårlänge:

Jag har säsongs kort på Borlänges matcher när inte Leksand spelar samtidigt så går jag på BHF!!!

Nästa fråga!!?? *S*

Fattar inte varför ala blir så förvånade att man håller på Bajen i fotboll!!!

Kolla zcootach på HS får du se!!!
Kommentera

bajenmattias:

Tror inte att det var att du håll på Bajen i fotboll som skapade reaktionerna, utan att du väljer att åka och kolla på en match och hålla på ett lag som du inte håller på egentligen. Bara för att du hatar det ena laget. Eller du kanske höll på gnaget i våras med, sorry i så fall.. Och självklart får du om du vill hålla på femtioelva lag, skiter jag fullständigt i.
Kommentera

bajenmattias:
Efter att ha levt i supporterkretsarna i sthlm sedan 80-talet känner jag ett stort antal äkta Bajare från den innersta kärnan, och jag vet därför mycket väl vad de tycker om sådana som dig. Speciellt när du i kvalserien mot Bajen kommer till Hovet i Leksandshalsduk och de känner igen dig från SöS. Om du hade haft det minsta Hammarbyhjärta så hade du aldrig haft en tanke på att hålla på AIK i matchen mot Mora. Dra in hakan och sätt dig in i hur rivaliteten mellan Stockholmsklubbarna fungerar.
Svara inte på det här inläget utan håll dig härifrån så vi kan diskutera MIK på det här forumet.
Kommentera

MrAce82:

Självklart ska jag fixa fram tider :) Ska ta fram det direkt när jag vaknar imorgon =) runt 12-13 *hehe*!

Självklart ska vi ha en supporterträff innan matchen... Ta med álla ni känner.... det är nu Mora verkligen behöver stödet!
Kommentera

Keyen:

Bra eller så kan du juh börja leta fram tider när jag ringer och väcker dej så där vid kl 10-11 innan du följer med och käkar frukost på helmers ;) PERFEKT planering :))
Kommentera

MrAce82:

Hm... tänker då inte gå ner på stan kan jag säga! Min bil är trasig =( *grr*
Kommentera

Keyen: Är det någon som vet hur biljettförsäljningen för sittplats har utvecklats de senaste två veckorna?

Vågar man hoppas på en publiksiffra mellan 1500-2000, eller skall man vara nöjd med 1200?
Kommentera

Mora-Markus:

Alla sittplats är slutsålda.. ca 950 st..

Tok laddad, ses på Lilla Björn kl 16:30 !
Kommentera

MrAce82: Hur mycket förköp ligger ute på ståplats då eller säljs inte sådana?
Kommentera

Stigsson:

Vet inte riktigt hur det är med ståplats.. Tvivlar på att det säljs i förköp.. Någon som vågar sej på att tippa en publiksiffra ? :)
Jag säger 1674, och hoppas att Mora folket har insett att vi har ett lag i Super Allsvenskan..
Kommentera

MrAce82: VAD HÅLLER MORA PÅ MED?
Satt och kolla på laguppställningen Mora -AIK idag! jag blev helt förskräckt när jag läste den. AIK ställde upp med 7 juniorer som spelade, medans Mora ställde upp med endast 2! och dessa två satt på bänken! .Jag tycker det är dags för vårt kära mik att tänka till lite nu. Säsongen 00-01 tog moras j-18 lag SM-GULD och J-20 laget SM-BRONS! Det är ju egentligen helt fantastiskt! Men ur dagens MIK finns EN ( 1 ) spelare med från dessa lag och det är Tomas Skogs och han satt på bänken och spelade inte en sekund. Jag vet inte vad andra tycker men jag tycker att det är ett stort fiasko att inte MIK tagit hand om dessa talanger bättre. ta t ex spelare som Johan hallvars, Daniel Fernholm, Patrik Döl, Jonas Lennartsson, Fredrik Hallström, Johan Berggren, Christofer Eriksson, Jonas Westerling, Mischa Joukov, Micke Olsson, Johan Carlsson, Anders Tynell och Jim Sandvik..det är inga dåliga spelare jag räknar upp, dessa har år efter år haft hårda fighter med Mattias Beck, Fredrik Hynning,Yared Hagos,Jonas Liwing och Peter Kumpalainen m fl! alla dessa spelade för AIK idag! Nej nu är det dags för MIK att fundera till vart framtiden finns någonstans. Vi hade en framtid, men på någotvis finns inte dessa spelare kvar i klubben. Är det någon som kan svara på varför det har blivit så här?????/ en undrande
Kommentera

vad kostar biljetter till era hemmamatcher i sa?? ska ju upp å kolla den 26 när BIk kommer på besök....
Kommentera

BennyGuldpuck: Ja det ligger lite i vad du säger, och andra sidan har väl inte MIK haft ett så bra seniorlag som man har i år på väldigt länge. Förut suckade man ju alltid och hoppades på att MIK skulle få lite rutinerade och räviga spelare istället för orutinerade juniorer som inte riktigt räckte fram till en kvalserie. Men jag tror att du har rätt i att man måste släppa fram juniorerna lite mer. Nästa säsong bör Liam Lindström få spela, även om han kanske inte är bättre i början på säsongen än vad en mer rutinerad spelare är. På sikt blommar han ut och då blir han en väldig tillgång för laget.

Det verkar som alla "moringar" är i ett chocktillstånd efter gårdagens match. Ni har väl samma tankar som mig. Räcker inte MIK till i år trots att vi har så bra spelare på papperet? Är norra serien så mycket bättre än södra? Får MIK rikta in sig på en 6:e plats i fortsättningen? Kommer surmasarna stanna hemma resten av superallsvenskan?

Det står att läsa i media att MIK verkade trötta, vilket för mig låter väldigt konstigt, med tanke på att man vilat i flera veckor. Nej jag tror mer på vad Hägerbäck sa, nämligen att spelarna kom fel i banan på något sätt. Personligen tycker jag att MIK borde ha någon slags reservtaktik, när ingenting fungerar. En enkel "Dump and chase"- taktik med inövade mönster borde inte vara så svårt att träna in, när det vanliga spelet låser sig.

Det enda som gjorde ett riktigt bra jobb igår var publiken. En elogè till alla som tog sig ner Smidjegrav igår. Hela 2204 stycken, en fantastisk siffra. Synd bara att matchen och resultatet inte nådde några större höjder. Nu får vi ta nya tag mot Oskarshamn borta. IKO blir en mycket svår och tuff nöt att knäcka.
Kommentera

« · 183836