Ser man bara på resultattrenden efter att vi var på gävlebesök senast så borde vi vara favoriter med 60/40. Det blir dock säkert en målsnål match där vi får ta hand om taktpinnen och där Boork kommenderat tät defensiv och att försöka utnyttja ert starka poerplay.
Jag har en känsla av att Vehanens lugna stil kommer att passa bra mot brynäs eftersom det blir relativt få skott och kontringar. Sperrle håller jag som etta då matchbilden är omvänd. Samtidigt så är känslan att Sperrle är mer het just nu än Vehanen. Hur som helst så har vi två bra målvakter och jag respekterar det val som Harri gör.
AH: Instämmer. Sista veckan har det varit en märklig och helt omotiverad anti-Vehanen-stämning på den här sajten. Herregud, Vehanen har hållit nollan i två matcher men också gjort ett par mer mänskliga matcher medan även Sperrle har varvat bra insatser med inte fullt så bra. Mot Södertälje var han riktigt bra men får också ta på sig målet (plus att han strax innan gjorde en lika tokig utrusning som också höll på att resultera i baklängesmål). Att vi har två bra målvakter tror jag kan bli riktigt betydelsefullt framåt våren. Förra säsongen hade vi ju ingenting bakom Leinonen. Just nu verkar - precis som du skriver - Sperrle något hetare. Men det är målfoto.
OK, nu har jag satsat 200kr på Mora-vinst hos expekt.com Jag gjorde det inför bortamatchen också, men då förlorade jag en vacker summa pga av en osannolik upphämtning av Brynäs i tredje perioden. Tycker fortfarande att Mora verkar ha lätt för just Brynäs, inte minst med tanke på försäsongens vinster.
Intressant att Gefle Dagblad noterar att Mora är i en liten formsvacka men man nämner inget om att Brynäs har exakt samma rad på de senaste matcherna. Snacka att vinkla informationen dit man vill ha den.
Notera att... ... Mora är inne i en liten formsvacka som omfattar fyra förluster på de fem senaste matcherna.
Go_Bananas: Siffrorna är omkastade där det blev förluster borta mot Frölunda och Linköping. Enda segern kom hemma mot Linköping. Man kanske har lika bra reportrar på GD som på AB och Expressen. Researchen brukar ju vara obefintlig i vissa fall.
MODO Hockey - Djurgårdens IF 1-0 HV 71 - Timrå IK 0 - 0 Frölunda HC - Färjestads BK 2 - 0 Mora IK - Brynäs IF 1 - 1 Linköpings HC - Leksands IF 1 - 0 Luleå HF - Södertälje SK 1 - 0
Ser väl helt o.k ut (just nu!), om man studerar övriga resultat i bottenstriden. Ett mål till hos oss vore dock mumma för Guru.