Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora Cupen

« · 746749 · » Till forumet

Sv: Mora Cupen
Det här är ju lugnt eftersom man ska ha en halvdålig försäsong enligt idioten på Aftonbladet, Tomas Ros!
Det ser betydligt värre ut för Leksand då dom vinner enligt idioten Tomas Ros!
Det spelar och andra sidan ingen roll eftersom båda lagen är från Dalarna och automatiskt är skräp enligt jubelidioten Tomas Ros!!

Imorgon kommer jag "hem" till Mora för att hälsa på och bevittna matchen mot Brynäs!
Vad kostar biljettjäveln nuförtiden?
Kommentera

Db_04: Ja, vart var dom? Jag saknade dem. Även Skogs, och Määttä var inte heller med. Men det är inget att skylla på.

Hål i klubborna och vinda ögon, kan väl få beskriva matchen.

Idag var det inte roligt att titta på MIK, på gränsen till pinsamt faktiskt :(

Ett glädjeämne är iaf att Lasse är stabil i målet. Där har vi en grym målvakt om ett par år.
Kommentera

RQT: mjo problemet är väll bara att han är sistaårs junis nu.... och tar ni inte upp han nästa år då drar han nog
Kommentera

Db_04: Han kommer tas upp, det törs jag sätta en krona på. Har inte Harri blivit imponerad av hans spel denna försäsong, då blir den mannen aldrig imponerad :P

Hmm, någon som vet vart Granis tog vägen föresten? Han försvann efter 1:a perioden?
Kommentera

RQT: Axelskadad enligt morahockey.se
Kommentera

rbn: vem fixade de?

Kommentera

Db_04: Har inte en aning, men han fick en rejäl höfttackling av Österby (Tror jag) i mitten på första. Möjligen så var det den, för han försvann efter första. Löjligt att leksingen åkte ut för den. Dessa tråkiga regeltolkningar alltså.
Kommentera

rbn: Aj fan!! :( Inte bra, har nyss haft en axelskada själv. 1 månad rehab, nu har det gått 2 och är fortfarande inte bra. Får hoppas på det bästa.
Kommentera

rbn:

Österby har ju massa skit för sig, minns förra säsongen då han knätacklade en moring i leksand och alla jublade men jag skämdes som en hund när man såg att han satasade för fullt! Borde va dödsstraff på knätacklingar. kan förstöra karriären!
Kommentera

Jaha, och nu kan man naturligtvis inte somna,
och jag som ska upp och jobba.

Varför i hela häll vete toppar man inte laget mot allsvenska Leksand!!???

Säg att någon har borrat hål i Gustav Vasa,
eller att det åtminstone är snöstorm över Siljan.

65selander: Är i Hammerfest, men det tar vi över internmail.
Kommentera

MIK 7-1: Vettetusan om det hade hjälpt. Hela laget såg lojt ut. Förutom Lasse Johansson då.
Kommentera

RQT:

Underskattning kanske =)
Kommentera

mattias - 74: Mja, kanske. Såg så taffligt ut.
Kommentera

RQT:Vad hände ? Har du en analys ? Var det inte samma lag som igår ?
Juniorerna fick mycket speltid och jag tyckte Danielsson skötte sig bra.
Kommentera

horcoff: Ja, vad ska man säga? Mora hade hål i klubborna och ögonen var vinda. Lasse var stabil i målet. Någonting fattades. En skitkväll har det varit, och nu kanske både Bergkvist och Granström skadade, det är nog det värsta. Granis är viktig! :/
Kommentera

RQT: De borde väl ha toppat i en sån här match. Leksand var duktiga att hålla tätt framför mål.
Kommentera

Nu har jag varit över till Norge och sett 3 Mora mål på video iallafall, Marcus Ericson två första..Sandberg 6-5 och matchavgörande.
Kommentera

mattias - 74: Leskandsklacken visade prov på mognad igen.....Suck!
Kommentera

Dino:

Som vanligt så vet jag inte vilka detta är men jag antar att det inte är några från superstars medlemmar! Antagligen några övereförfriskade småbarn som vill spela tuffa!

MIna sympatier har de inte i alla fall!

Citerar tidningen !!

Lif-klacken kastade
facklor på bilar
ISHOCKEY: Leksandsklacken vann kampen i hallen om vem som lät mest. En sak grumlar dock glädjen för leksingarna. Några ur klacken ska enligt vad DD erfar ha kastat facklor på bilar på väg till ishallen. Bland annat ska Moras klubbdirektör, Jan Simons bil ha träffats.

Trist är ordet sa bull. Stäng av dom på livstid
Kommentera

mattias - 74: Det är väl samma folk som tycker om att elda Moraflagger. Suck, suck och suck. Idioter finns det gott om.
Kommentera

RQT:

Förmodligen är det samma människor men man vet inte, finns idioter överallt i vår herres hage som min mor brukar säga :)
Kommentera

Dino: Så jävla dåligt,tur vi slipper dem fansen i några år framöver.
Kommentera

Slinger: 100:- sittplats & 70 stå tror jag det var
Kommentera

Jag får ta på mig gårdagens förlust. Jag gjorde det stora misstaget att ha en MIK-tröja på mig. Borde lärt mig avalla gånger, men tydligen inte. Mora vinner aldrig när jag har en Moratröja på mig, en halsduk brukar dock gå bra. Igår var den sista gången. Jag ber alla Morafans omursäkt, det ska inte upprepas.

Kan hända att jag är lite vidskeplig :)
Kommentera

Db_04: Brendl och Eric J stog över, det var planerat sedan länge. Skogs rehabilitetar fortfarande efter operationen för några veckor sedan.
Kommentera

RQT:

Enligt Domare Andersson så var det en MIK spelare som fick hjärnsläpp igår och började veva, hehe
Kommentera

mattias - 74: Visar hur bra han hängde med i situationen. Han missade tydligen den solklara armbåge mot huvudet som utdelades av Mikkola långt efter avblåsning.
Kommentera

Stigsson:

mm tydligen så har fler sett den =)
Kommentera

mattias - 74: Skulle nog gissa att det bara var Andersson som inte såg den .-)
Kommentera

Stigsson:

Så här sa Andersson i Dagens AB!

- Det hade gått 25 sekunder och jag hade en avvaktande utvisning på ena laget på armen och sen innan jag hann blåsa blev det en avvaktande utvisning på andra laget. Då var det nån i Mora som fick spel och de började fightas, säger Andersson.
Kommentera

Under Brynäs-HV matchen kom Rindell ut i Mora hörnan och han var jätteförkyl och snorade, fattas bara att laget får nån epedemi till premiären.
Sa tiil honom; Håll er på isen nu i kväll mot Leksand, då pekade han på utvisningsbåsen sa att det skulle jag fråga Sjöberg om. 25 sekunder gick det bra iaf.
Kommentera

mattias - 74: Jo jag läste det tidigare, knepigt att en rutinerad domare som han inte vet att han ska ha lite extra koll efter avblåsning i ett derby med väldokumenterat agressiva första minutrar. Han har ju uppenbart släppt koncentartionen på situationen efter det att han blåst av.
Kommentera

mattias - 74:
Vad som hände med de där utvisningarna som han avvaktade kan man undra. För några tvåminutare delades inte ut då.
Kommentera

Ola: Det var märkligt för speakern annonserade ju iallafall ut en tvåa vardera på Toukko och Wallenberg... Men de finns inte med på swehockey.se heller... Fattar ingenting.
Kommentera

Stigsson:
Tre blinda möss;-)
Kommentera

De får bli en resa till Mora igen, även om de är tröttkörda nu. Leksand ligger under med 2-0 och det känns skönt så att de inte blir allt för kacksiga. Tuokko och Slovak lär väl vara avstängda idag ,,eller ?
Kommentera

horcoff:

36.18 0 - 3 SH1 HV 71 17. FALK, Andreas
Kommentera

horcoff: nej de är dom inte..... Mikkola ochWallenberg lirar då
Kommentera

horcoff: Det ska väl hända nåt väldigt speciellt för att man ska bli avstängd under träningsmatcher. Jag tror då aldrig att jag har hört talas om det.
Kommentera

Stigsson:De va bra, funderade om det kunde va så på själva Cupen.
Hoppas bara att det inte är så allvarligt med Bergqvist och Granström för bägge två behövs i högsta grad.
Kommentera

Jaha......då tar vi på tröjan och drar mot FMM då.
Hoppas BIF får sota för bedrövelsen igår.
Kommentera

5-5 blir det idag. Jag stannar hemma idag, jag verkar föra otur med mig på matcher mot Brynäs.
Kommentera

Varför spelar inte Harry bästa laget mot en så viktig motståndare som Leksand? Jag menar, att spela ihop den ordinarie truppen måste väl vara viktigare just nu med tanke på att serien börjar om bara 2 veckor, än att satsa på oprövade juniorer?
Kommentera

Anders i Budum: så viktig? du såg leksand i fjol, dom hade bäst vinstsnitt i hela serien under försäsongen (om inte bäst så top 3 iaf) men när det väl gällde gick det inte alls.... Jag tror nog Harri har någon tanke med att spela med dom han gjorde.... Lasse avlastade Mikko en match och skötte sig galant i målet....(tycker fortfarande att Mikko bör få lämna )  det är väll så att dom där oprövade juniorerna förblir oprövade om dom inte får chansen ....

och dom som ej var med i går som inte var skadade var väll Eric J & Brendl bara? .. (om dom nu inte är skadade dom med) ..

Kommentera

Db_04: Ingen matchchatt idag?
Kommentera

Db_04: Tero Mättää vilade oxå....
Kommentera

Dino: Brendl , Tero och Eric ....de va väll inte första matchen dom stog över??? är det nå skador som spölar tro ?
Kommentera

Db_04: Jo, men jag menar att han bör spela ihop truppen..
Kommentera

Härligt! Äntligen ett mål! Trots prestigen tycker jag att det är bättre att vi vinner mot ett ES-lagen ikväll än att vi skulle ha vunnit igår.
Kommentera

Anders i Budum: visst men dom där unga talanger ingår ju som bekant i truppen..... kan ju ha en hel del olika orsaker varför han gör som han gör.... just i sånna här cuper brukar de va bra å testa lite
Kommentera

« · 746749 · »