Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora - Färjestad

« · 941151 · » Till forumet

Mora - Färjestad
Knogen:
Jag e övertygad om att han kommer att lyckas snart. det kommer ett sånt där slumpmål från honom, sedan lossnar det rejält för honom.
men det är samma med både liket och dahlman som egentligen e bättre spelare än både simme, jansson och granström när det gäller att producera. Dom måste jobba ännu hårdare, och vara mer distinkta framför motståndarkassen.

nu e de till att spotta i nävarna och ta nya tag, för det enda som gäller nu e att dänga Löfbergs lila.

Krossa Kåberg, klapp klappp klapp

Mora - Färjestad 4 - 2 (2-1 1-0 1-1) Skott: 16 - 27

1-0 Liket
2-0 Basse
3-1 Hagos
4-2 Bodda
Kommentera

Sv: Mora - Färjestad
Barbapappa: DEt låter bra !! Jag tar vi till oss!
Kommentera

Bonäs norra: Tänk att denne "Bodda" aldrig gör en dålig match!
Kommentera

Bonäs norra:

jag tycker att både han och basse e moras kungar. men jag hade gärna sett ett par till sådana spelare i moratröjan.
Kommentera

Jag måste tillägga att Pitkämäki är en målvakts gud!!!
snart så är det dags för han att kilva in mellan stolparna i finska landslaget!!!
Allt annat skulle vara "mycket" märkligt.
Kommentera

Barbapappa: Ja, håller med till 100. Kul att Adam blir bättre och bättre oxå
Kommentera

Bonäs norra:

mm, det tycker jag. men det svider att han missade öppet mål igår. och på fel sida om målet dessutom. han kunde tagit emot puckuslingen och föst in den i mål. hvs målis stod vid fel stolpe och adam skjuter stolpe ut i just den stolpen.

men i övrigt så tycker jag att det är mycket kul att adam e tillbaka, för äntligen har vi en skottvillig back, och det har vi saknat tidigare.
Kommentera

Barbapappa: Järven,Bacon,Huml & ev. Nilsson borta i morgon mot FBK!
Typiskt att de är borta när de behövs som mest.........
Kommentera

sold: Det börjar visa sig vilken tunn trupp man har ,Det här tror jag inte man har råd med, förstärkningar måste till
Kommentera

sold:

ännu mer moraläge alltså.
vi har bara vunnit en av de 10 senaste mot dom, och dom har en förkrossande målstatistik på oss.
viktiga spelare saknas för oss, och dom e nästan skadefria.
dom e 2:a i tabellen och vi e 10:a
finns egentligen ingenting som talar för oss, för utom just det + hemmaplan.
vargpacket vaggas nu lungt och fint in i ett falskt övermod och tror att poängen redan e klar. men så hugger vi mot strupen redan i första och dödar matchen med 3 snabba.

sedan får vi inte glömma den "långa tråkiga" resan till mora
Kommentera

Mora - Färjestad 2-7
Kommentera

Kvällens fångvaktare:
RÖNNMARK, Ulf HD
WINGE (LEKS), Daniel LM
ULRIKSSON, Fredrik LM
Kommentera

sold: Har vi några backar att spela med överhuvudtaget ikväll?
Kommentera

Stigsson:

Läge att ta in nån junis då ?
Kommentera

mattias - 74: Nån ja, det lär nog bli en 3-4 stycken ikväll.
Kommentera

Stigsson:

Inte direkt den enklaste matchen att få komma in i.

Dock ser jag gärna att nån junis trycker fjanten prestberg, gärna rejält =)
Kommentera

mattias - 74: Danielsson är ju inte direkt blyg när det kommer till tacklingar ....
Kommentera

Teg: Tar de inte in en Junior i kväll så vet jag inte om det blir några fler resor.
Kommentera

Teg:

på backsidan ser det ut som att det (bara) e två borta: Järventie och skogs.
Danielsson torde vara given att få spela.
men som 7:de back hade jag gärna sett att Viktor Amner får chansen, då han e den som jag och många andra e (just nu) J-20's bästa back. Cedergren e dock lite mer rutinerad då han spelat några Elitseriematcher tidigare.

Men jag misstänker att det bara e de tre som e aktuella.
Kommentera

Barbapappa:

Daniel Viksten eller Dennis ors kan vara aktuella som 12:te forward

själv hade jag gärna sett att Lucas Sandström fått chansen.
Kommentera

Barbapappa: Blir skoogs avstängd en match till??? Det silas mygg och sväljs kameler.
Kommentera

Bonäs norra:

jo men du vet att det är som vi sagt tidigare. det är mora mot världen.
Vi är inte önskade i Elitserien:)
Kommentera

in med Cedergren om nån junis ska in!
Kommentera

Barbapappa: Nej vi är inte önskvärda
Kommentera

Bonäs norra Men annars duger det med mora när det snackas om Wasa lopp , dalahästar , hantverk dialekter och och pitoreska timmerhus.

Sådant som man offta visar upp när Sverige visas upp på olika turistmässor.

Naj ig åld å bli så wid demda jåglur !!
Kommentera

30. PITKÄMÄKI, Juha
Goalkeepers 1. JOHANSSON, Lars

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 42. KURVINEN, Mikko 38. ANDERSSON, Adam
27. BEAUDOIN, Eric 11. BASTIANSEN, Anders 49. ELOMO, Teemu

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 22. MÄÄTTÄ, Tero 10. JOHNSSON, Pierre
13. TUOKKO, Marco 19. HAGOS, Yared 16. DAHLMAN, Toni

3rd Line 6. CEDERGREN, Patrick 7. HARANT, Tomas
77. JANSSON, Martin 31. GRANSTRÖM, Jonathan 78. SIMONS, Mikael

4th Line
32. SANDSTRÖM, Lucas 9. BOGG, Håkan 36. HUML, Ivan
Kommentera

Forever MIK:

Intressant med Cedergren som ordinarieback! Men Ivan Huml..? Iofs vore det väl bara underbart om karln är pigg nog att spela, men det är han väl inte?
Kommentera

Ännu ett tecken på underskattning? Se länk...
Kommentera

Manfall: Liket, järven, nilsson, bacon, skogs. Ingen förväntar väl sig pinne ikväll? Kan vara det som gör en pinne.
Kommentera

Mike Skinner: Det tvivlar jag på.Gustavsson har visat att han håller i ES.
Kommentera

Portello:

Såg det, underskattning är nog ett starkt ord. Har faktiskt inte direkt haft koll på honom...
Kommentera

Mike Skinner:
Dom matcher jag sett han i målet har han varit riktigt bra. Vill inte att han håller den nivån ikväll, minst ett par klasser sämre om detta skall gå vägen.
Kommentera

Kul att Cedergren och Sandström får spela trots att vi kommer förlora! men man får väl se det som en liten ljuspunkt att junisarna får lira lite iaf!
Kommentera

PappaKeno:
Vi kan väl vänta en liten stund till innan vi ger upp
Kommentera

PappaKeno:

Pessimist som vanligt! Tycker inte alls det verkar som att spelarna är lika säkra på förlust dock, fortsätter vi så här i offensiven kommer snart ett mål till ramla in. Men vi måste täppa bakåt också då.
Kommentera

Mike Skinner:
Låt honom vara pessimistisk! Att vara pessimist är det roligaste man kan vara i dessa dagar... :)
Kommentera

Mike Skinner: realist heter det :)
Kommentera

PappaKeno:

Ja, det visade ju sig till slut att det var det du var :) Men det var faktiskt inte långt ifrån. Inte ofta jag brukar gnälla på domaren, även fast det är sed här i Mora, men det var två fall av inkonsekvens i slutskedet. Dels när Hagos blir utvisad för att ha åkt på domaren, sen en icing som inte slogs av. Två likadana situationer fast åt andra hållet då det dömdes annorlunda. Spännande.
Kommentera

Mike Skinner:

Hagos åkte naturligtvis på målvakten, och inte domaren.
Kommentera

Mike Skinner:
Det fanns väl ett och annat tveksamt ingripande av domherren, eller kanske man skall säga brist på ingripande. Vet inte vad alla fd. randiga har emot Basse, är det bara för att han är från Norge som det är tillåtet att bonka på han?
Kommentera

Mike Skinner: eftersom jag trodde på 2-7 innan matchen så är jag nöjd med 1-4...kul att se att vi kan vara 2 steg efter ett lag som Färjestad när vi saknar så mycket spelare som vi trots allt gjorde.

men det är lugnt vi kommer få 3 raka förluster nu sen tar vi 2 raka vinster mot Södertälje och Brynäs så är det lika jämt och trångt där nere i tabellen som vanligt.
Kommentera

PappaKeno:

Nja, den här matchen vill jag helst glömma.
okaj att färjestad e ett bra lag, men det var sömnigt värre i första perioden. Moraspelarna åkte runt och såg på ren jävla engelska rädda ut så fort dom kom för nära en färjestadsspelare. Mora vek ner sig totalt i den första perioden och var trea på varje puck, det var också där vi förlorade matchen.
tyvärr.
period 2 och 3 tycker jag att mora var precis lika bra som färjestad.
Kommentera

Barbapappa: Var med min fru på håvet (hon är från småland) DIF var totalt utspelade. Glädjer mig dock föga när man ser resultat tavlan från miks match.

Tydligen spelade mik ganska ´bra i andra ?
Kommentera

Bonäs norra:

och i tredje.
Kommentera

Forever MIK: Det lär nog ta livet av #11 för att han ska få en utvisning med sig. Han är så stark att han sällan ramlar och ramlar man inte så blåser inte domaren. Tråkigt men sant. Han spelar oftast långa stunder nere i anfallszon med 90(+) kilo motståndare runt midjan.
Kommentera

Forever MIK: Tycker han ska hitta lite nya spelare istället!!!
Kommentera

zeb:
Du tror inte han håller dörren öppen då?

Hur lätt tror du att det är att hitta en spelare som ska passa in i laget, passa ekonomin, vara pålitligt målskytt, ska vara ledig just nu och vill flytta till Mora?

Nej, just det.
Kommentera

Forever MIK: helt rätt...tyckte att Lee Goren var mycket mer sugen på att slåss också och aldrig gav upp!
Kommentera

zeb:

Det var då ett jävla tjat om hur en del tjatar likt papegojor om nya spelare!

Visst - om rätt spelare, med rätt attityd, till rätt pris dyker upp - absolut. Men att plocka in andrasorteringen från övriga ligor och sedan försöka få dem att funka både hockeymässigt och socialt, det är jag väldigt skeptisk till. Jag vill nog påstå att Basse och Beduinen är undantagen som bekräftar regeln där.
Kommentera

« · 941151 · »