Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora-Färjestad (Kvartsfinaltråden)

« · 847622 · » Till forumet

Sv: Mora-Färjestad (Kvartsfinaltråden)
Kvällens Domare;
Mora IK - Färjestads BK
HD Robert Lahti, Västerås
LM Fredrik Carlman, Stockholm
LM Daniel Winge, Björklinge
Kommentera

Priset för Drakarna med Matchtröja på stå är satt till 100:-
Väl mött till årets första slutspelsvinst !
Kommentera

horcoff: Brukar det inte vara så att en domare följer "sin" kvartsfinal om inget speciellt händer? Det skulle innebära att vi får ha Lahti i flera matcher.
Kommentera

horcoff: Rykten påstår att Lill-Eric är bänkad kväll igen precis som mot Modo i sista omgången.
Kommentera

mattias - 74:
Själv blev jag lite grinig över att ingen av Moras hittils schemalagda matcher går på Kanal Nio. Men det är väl klart, Canal+ vill ju ha tittare så det är klart de sänder MIK... ;)
Kommentera

Stigsson: Säg inte så..man blir ju nervös av det..
Kommentera

Huml har varit bättre så det e inge konstigt med bänkningen
Kommentera

Aftonblaskan gjorde en inte helt ärlig jämförelse mellan kvällensmålvakter.
Varför blir jag inte förvånad...

Pitten har totalt 30 slutspelsmatcher bakom sig,
och med det kanske den näst mäste av de jämförelsen gällde.
Han gjorde sin första slutspelsmatch säsongen 97/98,
och har sedan dess spelat i 8 slutspel.
Ett botten resultat på 87,5%, de övriga slutspelen har han en procentsats på över 91. Två sluspel har han hamnat över 94%,
och det senaste slutade på 91,7%.
Med de resultaten så är Pitten en mycket stabilare slutspelsmålis än Henriksson.
Som har spelat i 5 slutspel och i 3 av dessa har riktiga bottennapp.

Allt enligt eurohockey.net.

Pitkämäki
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=8005

Henriksson
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=3124
Kommentera

MIK 7-1: Pitten håller säker nollan mot FBK´s dåliga anfall och Mora´s urstarka anfall dyngar säkert in minst 5 puckar på sållet Hento. Den som lever får se, ikväll har vi facit.
Kommentera

MIK 7-1: Intressanta uppgifter du fått fram! Man blir aldrig överaskad eller förvånad när det gäller pressen och Mora IK..
Kommentera

Anders i Budum:

Men nog känns det som att det blir vinst ikväll, har vart väldigt bra försvarsspel på slutet så hoppas det fortsätter ida.
Framåt kommer det alltid chanser, så ja säger 4-2 till MIk ikväll.
Huml, Blatak och Brendl2 är målskyttarna:-)
Kommentera

Fy fan va dålig Brendl är!
Kommentera

Vilken tur att ni gick till slutspel. ;-) Ni får ju tugga lite på Kåberg och hans flickvän!!!
Kommentera

Anders i Budum:

Kul och se Prestberg med tröjan över huvudet när han tar tag i domarens visir, i NHL hade han fått avstänging för det.
Kommentera

Varför envisa Harri med att bänka Blatak i 2 perioder hela tiden?
Bästa backen i Mik enligt mig.
Kommentera

Tubest:
Varför skrev ja bra försvarsspel för........fick man ju äta upp fyrfalt ikväll......bedrövligt var ordet.
Kommentera

Tubest:

Inte för att vara elak, men visst var Brendl sitt gamla jag igen som han var i Malmö. Totalt värdelös.

Harri sa, vi måste göra första målet om vi skall ha nån chans att slå FBK. Ankan sa.. Jag tror intre det räcker mot ett lag som FBK!

Kul att se att vissa spelare i MIK jobbar i 60 minuter och sliter.

Zappade mellan eran match och Derbyt i norr. där var det ju mer brottning och gringit än Ishockey. Som jag förutspådde
Kommentera

mattias - 74:

Det räcker inte med vissa, alla måste göra det och sluta drälla med pucken överallt. Vi kan ju så mycket bättre än så här.
Kommentera

Tubest:

Jag sa till dig tidigare att det skulle bli en Walk in the park . Håller du med nu då?? Ni vänder inte detta !
Kommentera

Jag tycker Mora står för en fin insats ikväll, men jag måste naturligtvis tala för mig själv.

Jag trodde och hoppades innan serien att vi skulle klara kontrakt och att slutspel var en bonus. Nu när vi tog oss till slutspel, och fick FBK som motståndare i kvarten var mitt mål att vi iallafall inte skulle vika ner oss, och det gjorde vi sannerligen inte. Den expert som säger att Ledin och Kåberg är Elitseriens hårdaste spelare efter kvällens match har fan inte rätt någonstans.

Visst finns inte mycket som är bittrare än förlust, men 0-4 speglade inte matchbilden. Och visst, det handlar om att sätta chanser och det lyckas man inte med, men någon utskåpning var det fan inte snack om.

MIK måste fortsätta stå upp även om det känns som vi är helt urtippade, och vi gör det bra ikväll. Fortsätt smälla på MIK, ikväll kunde man som Morasupporter iallafall hålla upp huvudet efter en förlust!

Forza Mora!
Kommentera

mattias - 74:
detta var en match av 7, vi viker inte ner oss för det här.....men visst man måste vinna hemmamatcherna.
Kommentera

Mike Skinner:
I mina ögon så var närkampsspelet det enda att glädjas åt idag, var länge sen det small i planket som ikväll.
Kommentera

Tubest:

Tacklade Simons ??
Kommentera

Tubest:
Precis det jag menar, även om vi inte kan vinna mot FBK kan vi ju iallafall tackla skiten ur dem...
Kommentera

mattias - 74:
Lite mer än han brukar, men han borde utnyttja kilona bättre.
Kommentera

Mike Skinner:
Klart vi kan vinna, men då måste hela laget vara på tå och köra på.
Försvarsspelet från de senaste matcherna var ju som bortblåst.
Kommentera

Tubest:

Kåberg måste slå rekord i Slutspelsskägg. Minns Anders Huss skägg i Brynäs det ligger långt bakom nu :-)
Kommentera

mattias - 74:
Slutspelsskägg? Han började ju odla före jul.
Kommentera

Ola:

Det var bland det fulaste skägg jag sett iaf. Alisandali är snyggare!!
Kommentera

mattias - 74: Alisandali är snyggare!! ????????????

Snyggare ???

Om du menar mitt skägg så är det inget slutspelskägg utan ett kvalserieskägg som började odlas när vi åkte ur .
Kommentera

mattias - 74:
Kåbergs The Band-skägg rockar som fan. Bräcker till och med det Henrik Zetterberg hade för något år sedan.
Och jag antar att FBK var så säkra på slutspel redan vid jul att han började odla sitt slutspelsskägg då.
Kommentera

Alisandali: Jag tror bestämt Mattias har lite böjelser för dej,lås dörren fort som faaan.
Kommentera

Alisandali:

Om vi åker ur igen så har du ett helvetes långt skägg nästa vinter då??
Kommentera

Bissett19:

Du behöver inte va orolig =)
Kommentera

mattias - 74: Japp , långt skägg och låst dörr .
Kommentera

MIK 7-1: Hur blev det med pocenten Helge Pocenten :-)
47-24 i skött i FBK´s favör säger väl allt
Sölle höll nöllan visst är de underbart
Mvh Hälsningar från ett ödmjukt ylande Wermland
Kommentera

Tubest:

Till att börja med så tycker jag att det var fel på moras inställning.
när en moraspelare kom nära fbk målisen var det tre fbkare där och spöade honom.
när fbkarna kom nära och högg på mik keepern hände inget.
7 min in i andra perioden kom miks första tackling. det är alldeles för dåligt mot es kanske bästa lag. fbk är bättre på alla punkter utom målvaktssidan och då måste mora göra nåt så fbk kommer ur balans, tappar rytmen. krigsdans på uppvärmningen smälla på och tackla som galningari matchen köra över fbk keepern ett antal gånger. då kan mora lyckas. inte annars. den som åker och funderar och är rädd vinner inga slutspelsmatcher.
Kommentera

Seabiscuit: Ja det känndes som de inte trodde på de riktigt,
för mycket respekt helt sonica.
Men jag hoppas att det högmodiga Färjestad ska drabbas av sitt
Stalingrad tids nog.
Kommentera

Läst på FBK's SvenskaFans: "Daniel "Hento" Henriksson nollade Mora i en batalj som slutade 1-4 till värmlänningarna." Hur det går ihop vet jag icke...
Kommentera

Bonäs norra: Någon som vet varför Mora`s bästa och konstruktiva back får så lite speltid ? Blatak började få lite speltid före Djurgårdsmatchen.
Måste ju vara något mellan tränarna och han ?
Brendl var som en Älg-kalv på hal is igår.
Kommentera

Tycker MIK gjorde en bra första period - målet är inte så mycket att säga om mer än att utvisningen är onödig och berodde kanske på lite övertändning hos Tuokko och att FBK gör det bra som har två man som skymmer Pitkämäki då skottet kommer.

I andra däremot är MIK inte lika aggressiva, och inte lika noggranna med att spela enkelt och det straffar sig direkt när man möter ett heltänt FBK. Man hamnade för mycket i egen zon och väl där hade man svårt att både komma ur zon och att ta rätt beslut på den korta tid FBK tilläten fundera på.

I tredje är aggressiviteten åter bättre men FBK har ju 3-0 att gå på och är ett oerhört bra lag och kan bevaka ledningen rätt bra.

Går man in på individuella spelare så tycker jag Huml såg riktigt pigg ut och var kanske allra bäst av utespelarna. Och kedjan med Simons, Nilsson och Jansson var klart godkänd: De var de som oftast kunde skapa tryck i FBK:s zon. På backsidan kändes det tunnare men Blatak såg pigg ut när han kom in. (Och det är egentligen något som gällt alla bänkade spelare som kommit in i matcher den senaste tiden, de kämpar och jobbar oerhört bra). Dessutom var väl både Skogs och Määttä helt ok.
Kommentera

LA Kings:

jag håller med angående din spelarkritik.
Huml klart godkänd även simons, jansson men sedan var det dystert tycker jag. Bastiansen som varit rätt grym hela säsongen såg inte alls ut att vilja vara med på planen.
men å andra sidan vet jag inte vad man kan kräva av grabbarna i å me att det är första kvarten för många. men det som gör mej lite besviken är att det såg så viljelöst ut.
Kommentera

Seabiscuit: Ja det saknas en del rutin, hursom är jag solt över detta lags
insatts i vinter...synd att vi inte fick hv
Kommentera

Bonäs norra: Hockeyligan skriver att Juha tvingades kapittulera 4 gånger i gårdagens match. Skulle han ha räddat när han satt i båset??
Kommentera

Seabiscuit:
Håller med dig angående striden framför mål.......vi måste ta den oavsett vilket mål det är och inte fega ur .
Vi har ju några spelare som är duktiga att tackla och det visade de igår, men sen har vi några som åker och glider för att slippa vara först till pucken oxå och det gillar ja fan inte.
Kommentera

Vill passa på och beröma Ivan Huml. Han jobbar och sliter som aldrig förr! Det är toppen. Credit ska han ha!
Kommentera

Här kommer en påminnelse om en vi måste få stopp på..
Kommentera

LA kings: Håller med dig om första perioden.
MIK hade mest målchanser och hade nått av dem letat sig in,
så hade matchbilden blivit en annan.
För mycket frökenspel tyvärr.
Nej medecinen mot FBK är forchecking, tacklingar och hårda tacklingar.
Att det finns många som kan tacklas fick vi se försent igår.

Svanru: Ödmjuk my ass.
Blev plötsligt för skyddsjakt på vargar, påtok för många i Dalarna varannan dag.
Jag kommer och hälsar på i din bok vid väl valda tillfällen.

93,5% är väl inte så illa?
Räknar naturligtvis inte med målet som kom när han stod i båset.
Kommentera

Dags för nya tag ikväll igen. Hoppas att killarna är med och spelar lite mera fysiskt från start denna gången.
Går det nån buss med drakar från Mora?

Kommentera

Som väntat fortsätter samma domarteam med Lahti i spetsen att döma vår kvartsfinalserie.
Kommentera

« · 847622 · »