Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora-Färjestad (Kvartsfinaltråden)

« · 848826 · » Till forumet

Sv: Mora-Färjestad (Kvartsfinaltråden)
mattias - 74: Alisandali är snyggare!! ????????????

Snyggare ???

Om du menar mitt skägg så är det inget slutspelskägg utan ett kvalserieskägg som började odlas när vi åkte ur .
Kommentera

mattias - 74:
Kåbergs The Band-skägg rockar som fan. Bräcker till och med det Henrik Zetterberg hade för något år sedan.
Och jag antar att FBK var så säkra på slutspel redan vid jul att han började odla sitt slutspelsskägg då.
Kommentera

Alisandali: Jag tror bestämt Mattias har lite böjelser för dej,lås dörren fort som faaan.
Kommentera

Alisandali:

Om vi åker ur igen så har du ett helvetes långt skägg nästa vinter då??
Kommentera

Bissett19:

Du behöver inte va orolig =)
Kommentera

mattias - 74: Japp , långt skägg och låst dörr .
Kommentera

MIK 7-1: Hur blev det med pocenten Helge Pocenten :-)
47-24 i skött i FBK´s favör säger väl allt
Sölle höll nöllan visst är de underbart
Mvh Hälsningar från ett ödmjukt ylande Wermland
Kommentera

Tubest:

Till att börja med så tycker jag att det var fel på moras inställning.
när en moraspelare kom nära fbk målisen var det tre fbkare där och spöade honom.
när fbkarna kom nära och högg på mik keepern hände inget.
7 min in i andra perioden kom miks första tackling. det är alldeles för dåligt mot es kanske bästa lag. fbk är bättre på alla punkter utom målvaktssidan och då måste mora göra nåt så fbk kommer ur balans, tappar rytmen. krigsdans på uppvärmningen smälla på och tackla som galningari matchen köra över fbk keepern ett antal gånger. då kan mora lyckas. inte annars. den som åker och funderar och är rädd vinner inga slutspelsmatcher.
Kommentera

Seabiscuit: Ja det känndes som de inte trodde på de riktigt,
för mycket respekt helt sonica.
Men jag hoppas att det högmodiga Färjestad ska drabbas av sitt
Stalingrad tids nog.
Kommentera

Läst på FBK's SvenskaFans: "Daniel "Hento" Henriksson nollade Mora i en batalj som slutade 1-4 till värmlänningarna." Hur det går ihop vet jag icke...
Kommentera

Bonäs norra: Någon som vet varför Mora`s bästa och konstruktiva back får så lite speltid ? Blatak började få lite speltid före Djurgårdsmatchen.
Måste ju vara något mellan tränarna och han ?
Brendl var som en Älg-kalv på hal is igår.
Kommentera

Tycker MIK gjorde en bra första period - målet är inte så mycket att säga om mer än att utvisningen är onödig och berodde kanske på lite övertändning hos Tuokko och att FBK gör det bra som har två man som skymmer Pitkämäki då skottet kommer.

I andra däremot är MIK inte lika aggressiva, och inte lika noggranna med att spela enkelt och det straffar sig direkt när man möter ett heltänt FBK. Man hamnade för mycket i egen zon och väl där hade man svårt att både komma ur zon och att ta rätt beslut på den korta tid FBK tilläten fundera på.

I tredje är aggressiviteten åter bättre men FBK har ju 3-0 att gå på och är ett oerhört bra lag och kan bevaka ledningen rätt bra.

Går man in på individuella spelare så tycker jag Huml såg riktigt pigg ut och var kanske allra bäst av utespelarna. Och kedjan med Simons, Nilsson och Jansson var klart godkänd: De var de som oftast kunde skapa tryck i FBK:s zon. På backsidan kändes det tunnare men Blatak såg pigg ut när han kom in. (Och det är egentligen något som gällt alla bänkade spelare som kommit in i matcher den senaste tiden, de kämpar och jobbar oerhört bra). Dessutom var väl både Skogs och Määttä helt ok.
Kommentera

LA Kings:

jag håller med angående din spelarkritik.
Huml klart godkänd även simons, jansson men sedan var det dystert tycker jag. Bastiansen som varit rätt grym hela säsongen såg inte alls ut att vilja vara med på planen.
men å andra sidan vet jag inte vad man kan kräva av grabbarna i å me att det är första kvarten för många. men det som gör mej lite besviken är att det såg så viljelöst ut.
Kommentera

Seabiscuit: Ja det saknas en del rutin, hursom är jag solt över detta lags
insatts i vinter...synd att vi inte fick hv
Kommentera

Bonäs norra: Hockeyligan skriver att Juha tvingades kapittulera 4 gånger i gårdagens match. Skulle han ha räddat när han satt i båset??
Kommentera

Seabiscuit:
Håller med dig angående striden framför mål.......vi måste ta den oavsett vilket mål det är och inte fega ur .
Vi har ju några spelare som är duktiga att tackla och det visade de igår, men sen har vi några som åker och glider för att slippa vara först till pucken oxå och det gillar ja fan inte.
Kommentera

Vill passa på och beröma Ivan Huml. Han jobbar och sliter som aldrig förr! Det är toppen. Credit ska han ha!
Kommentera

Här kommer en påminnelse om en vi måste få stopp på..
Kommentera

LA kings: Håller med dig om första perioden.
MIK hade mest målchanser och hade nått av dem letat sig in,
så hade matchbilden blivit en annan.
För mycket frökenspel tyvärr.
Nej medecinen mot FBK är forchecking, tacklingar och hårda tacklingar.
Att det finns många som kan tacklas fick vi se försent igår.

Svanru: Ödmjuk my ass.
Blev plötsligt för skyddsjakt på vargar, påtok för många i Dalarna varannan dag.
Jag kommer och hälsar på i din bok vid väl valda tillfällen.

93,5% är väl inte så illa?
Räknar naturligtvis inte med målet som kom när han stod i båset.
Kommentera

Dags för nya tag ikväll igen. Hoppas att killarna är med och spelar lite mera fysiskt från start denna gången.
Går det nån buss med drakar från Mora?

Kommentera

Som väntat fortsätter samma domarteam med Lahti i spetsen att döma vår kvartsfinalserie.
Kommentera

Stigsson:

HUr skötte han sig sist tyckte du ? Jag tyckte inte han gjorde bort sig. Iaf inte det lilla jag såg av matchen!
Kommentera

mattias - 74: Jag såg också bara halva matchen men det lilla jag såg så var det väl inga stora misstag.
Kommentera

Stigsson: Bussen är inställd ! för få anmälda.
Kommentera

Inga fler trådar om kvartsfinalerna nu tack. Vi har en som gäller för hela kvartsfinalserien.
Kommentera

insu: Ja, han hade platsat på "The Brown Album". Herr Kåberg lär fått ett grymt skägg nästa års slutspel. Snart är det ju över bara MIK får kniven på strupen först. Frågan är bara när kniven är där, kanske redan ikväll eller efter lördagen då vi ligger under med 0-3.
Kommentera

Nä, nu börjar det bli dags att tagga upp inför matchen. Hoppas verkligen att det går vägen. Jag är sååå trött på detta Färjestad.
Kommentera

Anders i Budum: Ser du inte matchen live idag heller? ;-)
Kommentera

Anders i Budum: Om du är trött är det dags att vakna upp ur slummern. Vi vill oxså ha fight och spänning annars blir hela slutspelet som en enda lång gäspning. Att ogilla FBK pga deras framgångar är så typiskt svenskt "jantelagen" men för fasicken lär och lev så kanske det blirr nött av er också.
Kommentera

Svanru: Hahaha snacka inte om Jantelagen här inte! Ni har väl gjort er väl förtjänta av att vara hatade av övriga Sverige! ;) Plocka bort J-20 laget t.ex.
Kommentera

Anders i Budum: Ja, vinner vi inte ikväll blir det oerhört svårt. Men en vinst ikväll och en uppföljning hemma så är det öppet igen.
Kommentera

Tången: Hahahaha själv du. Det är inte lätt o vete allt
J-20 laget = Skåre div 1
Kommentera

MW:
En rakkniv, kanske?
Kommentera

Svanru: Du har säkert en hel del rätt angående isohckey och Färjestad. Jag slutar dock aldrig att fövånas över hur Värmlandsfolket sluter upp kring sitt lag. Själv tycker jag att det skulle vara ganska enformigt att hålla på ett så pass stabilt lag, men det skulle säkert vara bra för hälsan. :-)
Kommentera

MW: MW: Tänk om ni kunde vara sams i Dalaland förmodligen skulle ni få ett otroligt bra lag där era myriarder av lokala klubbar presterar horder av talanger till det enade Dalarnas lag. Kanske tom ni även ni skulle kunna arrangera resor från byggda till hockeytemplet. Men detta är väl en utopi eller :-)
Kommentera

Svanru:Hockeytemplet har vi ju redan på orten.
Kommentera

Tången: Tempel pga ålder ja men knappast modernt :-)
Kommentera

Svanru:
Kommer aldrig att hända, det är för djupt rotat åt båda håll.
Räcker väl om vi kan arrangera typ J-VM eller nåt ännu bättre tillsammans.
Kommentera

Tubest:

Kan vi inte ha Hockey Bockey turnering i FMMA ??
Kommentera

mattias - 74:
Ja, då kanske LIF har chans att vinna nåt oxå. Men då ska handväskan vara på axeln så ni inte känner er vilsna:-)
Kommentera

Tubest:

hehe kanske det. Skämt o sido blir det som du säger svårt och kunna Samarbeta, jag ser ju att leksand samarbetar med Borlänge så kan ju MIk samarbeta med Orsa Stallions eller vad de heter :-)
Kommentera

Svanru: I Dalarna värnar vi om mångfald. Till skillnad från Värmland. :-)

Det skall bli spännande och se vad som händer den dagen Herr Jönsson och Nordström lägger skridskorna på hyllan. Det var väl ett tag sedan ni var i kvalserien (1994), Det börjar bli dags snart.
Kommentera

MW:

Det undrar faktikst jag också men glöm inte Höglund och Mattias Johanssom Prestberg m.fl som är en bra bit över 30! Det luktar kvalserien nästa år som du säger. Skönt att Leksand inte är där då :-)
Kommentera

mattias - 74:
Vi har oxå samarbete med Blge, men därifrån till att det ska bli ett samarbete mellan LIF och MIK kommer inte att ske så länge Emil lever:-)
Kommentera

MW: När man läser på andra forum så skrivs det mest om hur dåliga Jönsson och Nordström är, så troligen bli FBK starkare den dagen de lägger av.

Den som lever får se, det brukar ordna sig
Kommentera

Tubest:

Nej inte så länge jag lever heller. Det vore som en rejäl pungspark för oss leksingar Skräckscenario!
Kommentera

mattias - 74: Jag minns ju hur det var för Leksand 1990/91. Efter SM-finalen något år tidigare var det helt otänkbart att LIF skulle hamna i dåvarande Allsvenskan. Leksand hade flera landslagsmän men lik väl fick man ta bussen upp till Smidjegrav. Frölunda höll i år på att göra om det som LIF då gjorde. Kanske är det snart dags för Färjestad att göra samma sak om 2-3 år.
Kommentera

Kvällens lag, Brendl och Blatak blandar saften.

Pikämäki (Rämö)

Johnsson-Kultanen
Nilsson-Simons-Jansson

Määttä-Skogs
Johansson-Bastiansen-Beaudoin

Kurvinen-Bruun
Elomo-Bogg-Huml

Toukko-Granström-Jardine 

Extra: Blatak och Brendl

Kommentera

Stigsson: Man undrar ju om saftblandarna redan lämnat klubben till nästa säsong.
Kommentera

MW:

Det komiska är att jag och min kompis diskuterade Brendls vara eller icke vara i MIk kommande säsong. Pajen skrev ju på för LHC mitt i Kvalserien och vi sa så här att Brendl skriver säkert på för nån anan klub under säsongen och är totalt jävla ointresserad av Mora efter det. kanske får vi rätt ??
Kommentera

« · 848826 · »