Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora-Färjestad (Kvartsfinaltråden)

« · 850001 · » Till forumet

Sv: Mora-Färjestad (Kvartsfinaltråden)
Stigsson:

HUr skötte han sig sist tyckte du ? Jag tyckte inte han gjorde bort sig. Iaf inte det lilla jag såg av matchen!
Kommentera

mattias - 74: Jag såg också bara halva matchen men det lilla jag såg så var det väl inga stora misstag.
Kommentera

Stigsson: Bussen är inställd ! för få anmälda.
Kommentera

Inga fler trådar om kvartsfinalerna nu tack. Vi har en som gäller för hela kvartsfinalserien.
Kommentera

insu: Ja, han hade platsat på "The Brown Album". Herr Kåberg lär fått ett grymt skägg nästa års slutspel. Snart är det ju över bara MIK får kniven på strupen först. Frågan är bara när kniven är där, kanske redan ikväll eller efter lördagen då vi ligger under med 0-3.
Kommentera

Nä, nu börjar det bli dags att tagga upp inför matchen. Hoppas verkligen att det går vägen. Jag är sååå trött på detta Färjestad.
Kommentera

Anders i Budum: Ser du inte matchen live idag heller? ;-)
Kommentera

Anders i Budum: Om du är trött är det dags att vakna upp ur slummern. Vi vill oxså ha fight och spänning annars blir hela slutspelet som en enda lång gäspning. Att ogilla FBK pga deras framgångar är så typiskt svenskt "jantelagen" men för fasicken lär och lev så kanske det blirr nött av er också.
Kommentera

Svanru: Hahaha snacka inte om Jantelagen här inte! Ni har väl gjort er väl förtjänta av att vara hatade av övriga Sverige! ;) Plocka bort J-20 laget t.ex.
Kommentera

Anders i Budum: Ja, vinner vi inte ikväll blir det oerhört svårt. Men en vinst ikväll och en uppföljning hemma så är det öppet igen.
Kommentera

Tången: Hahahaha själv du. Det är inte lätt o vete allt
J-20 laget = Skåre div 1
Kommentera

MW:
En rakkniv, kanske?
Kommentera

Svanru: Du har säkert en hel del rätt angående isohckey och Färjestad. Jag slutar dock aldrig att fövånas över hur Värmlandsfolket sluter upp kring sitt lag. Själv tycker jag att det skulle vara ganska enformigt att hålla på ett så pass stabilt lag, men det skulle säkert vara bra för hälsan. :-)
Kommentera

MW: MW: Tänk om ni kunde vara sams i Dalaland förmodligen skulle ni få ett otroligt bra lag där era myriarder av lokala klubbar presterar horder av talanger till det enade Dalarnas lag. Kanske tom ni även ni skulle kunna arrangera resor från byggda till hockeytemplet. Men detta är väl en utopi eller :-)
Kommentera

Svanru:Hockeytemplet har vi ju redan på orten.
Kommentera

Tången: Tempel pga ålder ja men knappast modernt :-)
Kommentera

Svanru:
Kommer aldrig att hända, det är för djupt rotat åt båda håll.
Räcker väl om vi kan arrangera typ J-VM eller nåt ännu bättre tillsammans.
Kommentera

Tubest:

Kan vi inte ha Hockey Bockey turnering i FMMA ??
Kommentera

mattias - 74:
Ja, då kanske LIF har chans att vinna nåt oxå. Men då ska handväskan vara på axeln så ni inte känner er vilsna:-)
Kommentera

Tubest:

hehe kanske det. Skämt o sido blir det som du säger svårt och kunna Samarbeta, jag ser ju att leksand samarbetar med Borlänge så kan ju MIk samarbeta med Orsa Stallions eller vad de heter :-)
Kommentera

Svanru: I Dalarna värnar vi om mångfald. Till skillnad från Värmland. :-)

Det skall bli spännande och se vad som händer den dagen Herr Jönsson och Nordström lägger skridskorna på hyllan. Det var väl ett tag sedan ni var i kvalserien (1994), Det börjar bli dags snart.
Kommentera

MW:

Det undrar faktikst jag också men glöm inte Höglund och Mattias Johanssom Prestberg m.fl som är en bra bit över 30! Det luktar kvalserien nästa år som du säger. Skönt att Leksand inte är där då :-)
Kommentera

mattias - 74:
Vi har oxå samarbete med Blge, men därifrån till att det ska bli ett samarbete mellan LIF och MIK kommer inte att ske så länge Emil lever:-)
Kommentera

MW: När man läser på andra forum så skrivs det mest om hur dåliga Jönsson och Nordström är, så troligen bli FBK starkare den dagen de lägger av.

Den som lever får se, det brukar ordna sig
Kommentera

Tubest:

Nej inte så länge jag lever heller. Det vore som en rejäl pungspark för oss leksingar Skräckscenario!
Kommentera

mattias - 74: Jag minns ju hur det var för Leksand 1990/91. Efter SM-finalen något år tidigare var det helt otänkbart att LIF skulle hamna i dåvarande Allsvenskan. Leksand hade flera landslagsmän men lik väl fick man ta bussen upp till Smidjegrav. Frölunda höll i år på att göra om det som LIF då gjorde. Kanske är det snart dags för Färjestad att göra samma sak om 2-3 år.
Kommentera

Kvällens lag, Brendl och Blatak blandar saften.

Pikämäki (Rämö)

Johnsson-Kultanen
Nilsson-Simons-Jansson

Määttä-Skogs
Johansson-Bastiansen-Beaudoin

Kurvinen-Bruun
Elomo-Bogg-Huml

Toukko-Granström-Jardine 

Extra: Blatak och Brendl

Kommentera

Stigsson: Man undrar ju om saftblandarna redan lämnat klubben till nästa säsong.
Kommentera

MW:

Det komiska är att jag och min kompis diskuterade Brendls vara eller icke vara i MIk kommande säsong. Pajen skrev ju på för LHC mitt i Kvalserien och vi sa så här att Brendl skriver säkert på för nån anan klub under säsongen och är totalt jävla ointresserad av Mora efter det. kanske får vi rätt ??
Kommentera

mattias - 74: "Det luktar kvalserien nästa år som du säger. Skönt att Leksand inte är där då" :-)

Nej nästa år så har ni halkat ner ett par pinn på wibestegen!:-)
Kommentera

Stigsson: Bänka Blatak och Brendl? Hallå vi är i kvartsfinal!!! Blatak är ju vår absolut bäste back alla dar i veckan. Ok Brendl var kass sist men man kan väl inte bänka elitseriens bäste målskytt! Han kan vända denna serie till vår fördel! Tänk om i båset. ( om ni över huvud taget tänker )
Kommentera

Tången: Pucko! ;)
Kommentera

Tången: Mitt tips är att dom kommer att komma in för att spela PP.
Kommentera

Anders i Budum: Du eller jag?
Kommentera

Två noll, redan. Fy fan va kassa vi är.
Kommentera

Anders i Budum: 2 - 1
Kommentera

SIVASN: härligt 2 - 2
Kommentera

Fan va bra vi är! ;)
Kommentera

Anders i Budum:

2 perioder kvar men ni har klarat er bra hiitills.
Kommentera

Helt rätt att bänka Brendl. Det borde ha gjorts redan i förra matchen.

För övrigt borde vi leda med 4-2, men oturen grinar oss i ansiktet.

P.s

Lahti måste vara tokblind

D.s
Kommentera

Anders i Budum:
Vi kan väl konstatera att domherren inte är något vidare. Klockren klubba rätt i limpsaxen på Kultanen, blodvite, minst 2+2, näää såg inget. Bin laden har dålig balans, ut med bruun. Tripping vid 3-2 målet, nä inte var det något. Det är tillräckligt svårt att spela mot de lila utan att dom har hjälp från de randiga
Kommentera

Forever MIK: Han är så dålig så man får ont i magen.
Kommentera

Forever MIK:

vi vill inte kallas för "de lila" längre ;)
Kommentera

Sibbe: Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila , Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila , Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,Lila , Lila ,
Kommentera

Anders i Budum: "Helt rätt att bänka Brendl".

Ja det var verkligen rätt beslutat av de tre mupparna i båset.
Är bara så förbannad just nu. Det är ju för fan såna som han som vi måste ha på isen i såna här matcher! Fattar du inte det?
Kommentera

Tången: du kan väl inte påstå att han va bra i tisdags?
Kommentera

SIVASN: Nej då var han en katastrof! Men jag skulle inte tro att han skulle vara det idag igen! I så fall skulle han bänkats redan efter tredje matchen i grundserien!
Kommentera

Till och med min gamle far som varit verksam inom Mora IK sedan 1964 sade: "Vi måste ju ha råd att ha med en spelare som Brendl om vi ska ha en chans att komma någonstans". Han jämförde med åren då vi hade Hasse Hansson som heller inte producerade något bakom mittlinjen. Klokt talat anyhow. Däremellan Patrik Ross ej att förglömma. Att däremot bänka Pavel är snudd på tjänstefel i en kvartsfinal men trio me bumba lär väl inte vara kvar så länge till.....
Kommentera

Tången: vi höll på gå under med Hossa fast han va bra tjänstefel? nä Mora e ett kämparlag bästa spelarn var Horcoff.Ingen här vet väl anledningen till varför han va bänkad men han verkar jobba bra efter bänkning.
Kommentera

« · 850001 · »