Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora - HV71

« · 630124 Till forumet

Sv: Mora - HV71
sold:
Tycker domaren var helt ok i första perioden, tillät riktiga tacklingar som vi inte sett på länge nu. Resten av matchen var han en fullständig katastrof i mina ögon.
Kommentera

Birger:
HV kan tacka Ersberg för 1 pinne.............gjorde några riktiga idioträddningar i andra och tredje per.
Kommentera

Intressant att dessa domarinsatser upprör så till den grad att en brynäsare är inne och diskuterar domarens betydelse när MIK spelat mot HV71.
Samtliga parter (spelare, tränare, journalister och även domarna själva) verkar vara rätt eniga om att bedömningen är ojämn och att den nya toleransnivån inte har satt sig. Och igår verkar (vilket är ovanligare) båda lagen känna sig bestulna på en poäng av domaren.
Själv har jag svårt att bli särskilt upprörd och kan för mitt liv inte tycka att domaren avgjorde matchen. Han släppte hakningar från moraspelare i förstaperioden och interference från HV-spelare i den andra. I förlängningen missar han ett par HV-utvisningar och kompenserar det lite senare genom att ta en mer tveksam.
Då tycker jag det är tråkigare att vi tappade en given trepoängare i slutminuten - och det var varken domarens, Boorkens, publikens, Loket Olssons, Huges, Leksands eller mitt fel.
Kommentera

insu:

Domarna diskuteras ju efter varje match oavsett om ens lag vunnit eller inte

Under mina 23 år eller vad det är som jag sett leksand har jag aldrig sett en domare hålla sama nivå i 3 perioder, så även nnär andra lag spelar.

Dom gör bara sitt jobb och jag skulle inte vilja byta med dom.

det dröjer säker 23 år till innan vi får se en domare hålla samma nivå hela matchen....
Kommentera

Så prickade jagin mitt tips: 3 - 2 S.d
Jag skrev det på min sida, synt att jag inte slog vad med någon och tja
änade lite pengar på det också...

Mot brynäs har vi två förluster den här säsongen, risk för tredje?
tror det, brynäs har 9 raka utan seger.
Ju fler förluster ju närmare en seger kommer man.
Men jag är mitt mik troget och ger i vanlig ordning tipset till oss.
Ett bra självförtroende, och 13 poäng på de sex senaste matcherna.

Mora vinner: 4 - 2
Kommentera

mattias - 74: Ni vet väl att alla domare och media har skrivit på nån slags pakt, där det gäller att klanka när på Mora och allt som har med oss att göra? Igår dömde Lindqvist lika åt båda hållen i andra perioden och det blev lika vilkor. Vad hände då?

Jo, Mora spelade ut HV efter noter.....

Lite mer av den varan så kommer klättringen. Men då måste först denna pakt rivas och folk måste börja inse att Mora är värda sin plats i elitserien. Men det ska mest gulligullas med Leksand och "Djurgården behövs" och så vidare bla. bla. bla.....
Jag kan inte se nån annan förklaring utan det måste finnas nåt slags avtal som säger att Mora ska bort! Christer Englund slog väl en signal til domarrummet i andra periodpausen och sa åt honom att skärpa sig och komma ihåg pakten. Fy fan vilken patetisk utvisning han tog på Pierre Johnsson stax efter flera rena överfall i HV:s kortsarg i anfallet innan.......
Kommentera

Dino:

Lägg av med gullandet med leksand.. Domarna dömer inte mer fördelar för Leksand... Ta och ändra det du skriver... det strämmer ju inte...
Kommentera

mattias - 74: Kanske Leksand blivit drabbade av att domarna har börjat döma lika för båda lagen när dom spelar...... Finns ganska gott om grisar i erat lag oxå..... Nu skrivs det ju bara om Lupaschuck och Tuokko och att de leder utvisningsligan, men om domarna "sett" allt skit som t.ex. bröderna Steen håller på med så hade de nog funnits ungefär nånstans där i utvisningsligan. That´s it !!
Kommentera

Tubest: Ja och Mora kan tacka Sperrle för två pinnar.....
Kommentera

Dino:

Grisar ?? Steenbröderna är inge helgon det håller jag med om med Tuokko är då den värsta i erat lag, inget snack om saken. Men nu diskuterar vi inte spelarna utan domarna. Hur som helst skall man komma ihåg att det är svårt att vara hockeydomare, Jag skulle inte vilja byta med dom..
Kommentera

mattias - 74: Nej men dom har ju för fan betalt och det är ingen som tvingat dem att bli domare....
Kommentera

mattias - 74:
Just så!
Kommentera

Dino:
Jag antar att du skojar när du hävdar att domarna har skrivit på en anti-Mora-pakt, även om jag inte såg några smileys.
Konspirationsteorier i alla ära, men... nä.
Kommentera

Camilla:
Klart vi ska det.......han var suverän därbak, oflyt på målen bara.
Kommentera

insu:

Dino är bara avundsjuk på att det inte daltas med Mora :-)
Kommentera

mattias - 74:
Tack och lov för att det inte görs..............bättre att vara med och röra om i grytan lite.
Kommentera

« · 630124