Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora IK- Frölunda

« · 493688 Till forumet

Mora IK- Frölunda
Kom igen nu Mora. Tvåla dit storstadsborna ikväll, vi behöver pinnarna..!
Kommentera

Sv: Mora IK- Frölunda
wille: Petigt av domaren att visa ut nagy. Men utvisningen på Skebek var klar. Men dommaren har inte gjort en bra match måste jag få säga. Bättre att vi kör med dom svenska som vi har.
Kommentera

wille: Vilken omogen publik i Mora, bua åt världens bästa hockeylag. Så gör man inte, försök att hejja fram era egna gubbar istället.
Kommentera

Bonuz: Var de inte Domarn dom buade åt?
Kommentera

Bonuz: Hmm. Var det inte domaren man buade åt?
Kommentera

Bårlänge: Haha. Nu var du snabb...
Kommentera

Det var domaren man buade åt! Och de var han förtjänt av *suck*
Kommentera

Kenny: Det var inte bara dommaren, Indianerna kunde ju inte röra pucken innan pupliken buade. Bad taste!
Kommentera

Bonuz: Du är patetisk, jag personligen buade ut både ert skit lag (har inte glömt senaste ni var här) och den Patetiska domarn. Omoget eller ej, kan 4000 personer ha fel?
Kommentera

J0cke: Är du kinkig JOcke?? *L*
Kommentera

J0cke:

Sådana som du som sänker nivån här på Hockeysnack, skulle vara kul att höra din motivering till att Frölunda är ett "skitlag" , kom igen, jag väntar. *ASG*
Kommentera

danoj:
Bonuz did first blood!
Kommentera

Metal Guru:

Thats true, but two wrongs doesent make one right!
Kommentera

Metal Guru: Jag tycker bara att man ska stödja sitt lag och inte bua på motståndarna. ALDRIG HATA BARA ÄLSKA!
Kommentera

danoj:
Utryck som "bua åt världens bästa hockeylag" och "indianerna" sänker nivån här på hockeysnack, om man inte är 10 år vill säga.
Kommentera

DomarenOne:
Så "Vilken omogen publik i Mora, bua åt världens bästa hockeylag" höjer nivån?
Till 11 då, eller?
Kommentera

J0cke: Allvarligt talat, såg hela matchen på PPV. Var du verkligen i den arenan matchen spelades? Besviken OK! Men vadå "skitlag"? Det skiljer "bara" typ 34 poäng mellan skitlaget och knäckebröden från dalarna. Skärp dig eller knip igen.
Kommentera

Publiken visade sitt missnöje med domaren och gjorde väl allt för att förstöra Frölundas powerplay genom buande... det brukar vara rätt normalt i alla arenor... Men ni kanske inte har någon supporterkultur i Göteborg utan bara klappar händerna åt allt!?
Kommentera

Kenny: Har bott i Göteborg och varit på åtskilliga matcher i Scandinavium. Kan meddela att det låter precis likadant där när hemmalaget har boxplay som det gör i alla andra hallar.
Kommentera

Bonuz: Klart det skall buas det gör väl alla! Det hör till sporten helt enkelt.
Kommentera

Bonuz: Jag vet, vi har väldigt mycket omogen publik i Mora... men vi har många mogna också, som sitter helt tysta under matchen och bara yttrar ett litet glädjetjut när Mora gör mål. Precis som man ska vara i dagens idrottshakkar tydligen. All den gamla traditionen är borta, man får inte längre uttrycka sina känslor när man tittar på idrott!
Kommentera

wille: Kom igen nu Mora nu är de dags och vinna hoppas de blir tryck i matchen
Kommentera

wille: Var ju uppe på matchen igår o kikade. O tyckte bygget var trevligt. Tajt arena nära isen vilket alltid bidrar till högre stämning. Sen kanske det var lit väl grinigt på dommaren vid vissa tillfällen men men.
Kommentera

Kenny:
"Men ni kanske inte har någon supporterkultur i Göteborg utan bara klappar händerna åt allt!?"

Det är just det där som håller på att hända i varenda "arena" i hockey-sverige. Man får inte hata, man får inte säga "fula" saker om moståndare eller domare, man får inte bli arg om domaren dömer som en kratta, man får inte göra nånting som kan tänkas reta upp slipsnissarna som betalar bäst för sina platser och annonser.

Istället ska man gå på hockey för att det är "en rolig grej", klappa händerna till infödings-dunk-musiken, uppskatta cheerleaders och tycka att det är jätte-kul när man släcker ner hallen vid intron och mål. För det är ju sånt som gör att slipsnissarna utan känsla för supporterkultur trivs i "arenan". Kanske att den klack som då finns kvar får lite utrymme att sjunga på under de korta spel-sekvenserna, innan annons-jinglarna och dunka-dunka musiken avbryter. När det gäller "tifon" så ska det vara sponsarde sådana! Helst JÄTTESTORA företagsloggos på OH-flaggor i lagets färger..

Allt som har något med hockey att göra verkar vara till salu..

Antar att den lilla supporterkultur som finns/funnits runt hockeyn håller på att dö ut..
Kommentera

DomarenOne: Den har hållt på att dö ut länge och det tar tyvärr tid att väcka liv i den igen. Men e man bra envten så skall nog det gå. Tyckte annars det var rätt kul igår när några som stog på Frölunda sektionen drog igång klassikern "skoter raggare! och Mora klacken svarade med "Vi åker skoter". Trevlig nivå :) Man slapp ju iaf höra "Hata Göteborg" i Mora.
Kommentera

DomarenOne: kika min nya presentation...jag är inne på precis samma spår!
Kommentera

wille:
Realism + ironi i första stycket.
Dock hoppas jag att "Jag hoppas dock på en snar ändring på beslutet, men tills dess håller jag mej borta från alla STENDÖDA hockeyarenor!" bara är ironi.

"Stendött" i alla hockeyarenor är en smula överdrivet i dagsläget och att "hålla sig borta" förlorar klubben på.
Kommentera

mok: Ett klassiskt misstag från storstadslagens supportrar att köra "Skoterraggare" när det i själva verket är något som man är väldigt stolt över här uppe.
Kommentera

mok: Eftersom du är i vår GB och skriver idag så får jag anta att resan hem gick bra.
Kommentera

Stigsson:
inte kan man tro det, efter namngivningsdebatten inför döpandet av supporterklubben. jag fick den uppfattningen att skoterraggariet var ett känsligt kapitel för morabor kvar i hembygden - medan morabor i förskingringen tyckte det var skojsigt.
Kommentera

DomarenOne: Jag är en stor fanatiker av just ironi, och således är mkt av det jag skriver åxå just ironi.. Men ingen rök utan eld.
Kommentera

Stigsson: Jomen resan hem gick fint. Lite snö kom det strax efter Mora vilket fick oss att tro på en besvärlig hemresa. Men det slutade och jag var hemma kl 00:30 i Göteborg.
Kommentera

« · 493688