Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora IK - Luleå

« · 609929 · » Till forumet


Sv: Mora IK - Luleå
MrAce:

Leksand tar 3 p :-) Brynäsarna åker i onödan :-)

Molin kommer bli psykad av iaf mig :-)
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
MrAce: Hur många gratisbiljetter har det delats ut idag då för att fylla tomrumen?
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
tomrummen
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
mattias - 74: Tror inte Molin är med idag, han snubblade ju in i sargen sist.... Å jag tror inte han behövs heller. Brynäs hämtar lätt tre poäng i Leksand idag!
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Dino: ja det hoppas vi på. +3p i FMMA = 6p idag!
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Anders i Budum: Har Lule några skador i laget?
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
BenganH: Nope, inga skador i Luleå.Hoppas att det är så även efter matchen.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Tero har kommit hem...
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
insu: Av någon anledning så sitter jag bara och väntar på att Tero ska få en puck i masken^^
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Såja. Där satt den. Allt är domarnas fel.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Nalia:
Nej, du har missuppfattat situationen. Masken är i Leksand, inte i Luleå.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Men det funkar lika bra med en puck bakom sig :P
Ross Lupaschuk 07.49
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
insu: Aj då...då får jag göra om och göra rätt då menar du^^
Eller kommer jag undan med blotta förskräckelsen nu när Mora gjorde mål?
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Nalia:
Jag känner redan hur lulefansen kommer att rasa mot domarna om det blir torsk ikväll. Sånt som vi MIK-supportrar aldrig ägnar oss åt :-)
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Nalia:
Allt är OK när Mora gör mål. Ut och rök nu!
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
insu: Hehe...neh vi skulle ju aldrig?! *S*
Jupps jupps...för ett mål till ganska snart hade ju inte suttit fel.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Nalia:
Det var tunnt på chatten idag - är alla andra på plats månntro?
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Jäklar. Känns som om vi skulle ha gjort mer än ett mål under alla utvisningar i början. Nu är vi tillbaka på ruta ett.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
insu:

Är väl ungefär som vanligt, vi sätter inte chanserna och så gör motståndarna mål direkt dom får en chans!
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
insu: Vi får hoppas på att det är så. Men det var väl inför den här matchen det var "specialerbjudande" med pilsner och pyttipanna?! :P

Ja..men det kommer att falla 3 mål till i matchen, och det går efter varannan gång-principen. Så Mora har alltså 2 mål kvar att göra..och Luleå 1
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Nalia:
Två av de tre är gjorda... och utvisning på det.
Herregud, vad vi behöver den här pausen för landskamper.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
insu: Ja, en stor miss i mina beräkningar dock.
Jo du tack, den är väl mer än välbehövlig för Moras del.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Uppförsbacke minst sagt
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
lex: Leksand gör 2-1
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Nalia: Vi var ju inte ens nära att göra 2 mål mot Brynäs
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Nalia:
Det är att svära i kyrkan, jag vet, men just nu tror jag att vi till och med skulle få stryk av Leksand.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
insu: Ja förmodligen skulle vi ha problem även med Garsås HC
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
insu: Oh ja..det tror jag också. Även om det inte är något jag gärna talar högt om :(
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Eh... moderator... kan du radera mitt förra inlägg? Vill inte riskera att bli hånad på stan.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
insu: Varför det. Du har ju helt rätt.

/Stigsson
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
mediakuben:
Jo. Men det är som Nalia skriver: vissa saker talar man inte högt om. Nu dog webbradion dessutom. Alla som tycker att det gör något räcker upp en hand.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
insu: Mycket hinner hända när man lämnar datorn en sväng. Utvisningar och "tekniska problem" med webbradion, men dock inga mål för Mora....trist. Tycker att de kunde ha kört in ett par sådana också medans de ändå höll på.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Usch detta var ingen rolig lördag, det enda man kan glädja sig åt är väl att MoDo leder mot Södertälje!
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Nalia:
Och klackarna i taket i Ejendahls arena just nu.
Med nuvarande ställning lyckas vi faktiskt fortfarande, med minsta möjliga marginal, hålla Södertälje bakom oss. Fast med tanke på att vi tagit ut målvakten så är väl risken att det där målet som skickar ner oss på elfteplatsen trillar in.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
insu:
...fast SSK har också tagit ut keepern.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
SSK-Modo 1-4 nu, med halvminuten kvar. Rent psykologiskt skulle det kännas skönt att slippa ligga på kvalplats under speluppehållet, trots att det naturligtvis inte spelar någon som helst roll i slutänden.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
SSK-Modo 1-4, slut. 0-4 i sista perioden.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
*suck*
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Jahapp...nu hamnade man ju verkligen i stämning inför kvällens party!!
Isch....jaja uppehåll nu iaf, och det var ju för väl.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Det är ju tur att det är uppehåll så vi slipper tappa fler poäng. Det ser riktigt bedrövligt ut för tillfället. Tack och lov så öppnar transferluckan snart. Äntligen borde väl ett par skojare ha gjort sitt!?
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Vi kanske blir utan Marco Tuokko några matcher nu som grädde på moset.
följ länken.......
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
mora1: Det vore väl inte mer än rätt att stänga av Tuokko under en längre tid. Som landsman skäms jag o det yttersta när jag ser hans hjärnsläpp på isen... Att inte nyttja sin fysik på rätt sätt är bara idiotiskt och måste beivras. Han skulle mycket väl kunna hålla sig inom ramarna för vad som är tillåtet och ändå göra nytta.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
nyz:
Har du sett situationen? Hur vill du i så fall beskriva händelsen?
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Ola: Nej, jag har inte sett den aktuella situationen. Låter därmed bli att kommentera och anser att berörda parter får reda ut det.

Har dock sett Tuokko tidigare och inte bara i mora. Vet att han spelar en fysiskt krävande hockey på gränsen till våldsam. Han tappar dock lite för ofta besinningen och kliver över gränserna med fula överfall till följd. Vet faktiskt inte hur ofta det hänt i år, men att han är en "gris" står väl utan tvivel...
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
nyz:
Så trots att du inte sett händelsen så tycker du att han ska bli avstängd. Detta retroaktivt för att du tycker att han i tidigare matcher, även tidigare säsonger, spelat fult.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Ola: Luleå brukar spela fult men nu ska dom grina till sig ett straff jävla kärringar
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
Ola: Nej! Bedömningen, oavsett vad den blir, ska endast omfatta den aktuella situationen. Att jag tar upp tidigare händelser är för att det ändå hänt en del kring Tuokko.

Enligt det jag läst är det ingen som har en annan uppfattning om situationen, än att det utdelats en regelvidrig armbågstackling. Att det till synes varit avsiktligt gör det hela än mer allvarligt.

Att avsiktligt gå in för att skada motståndare är aldrig försvarbart och bör beivras med avstängning. Det bör heller inte göra nån skillnad att domaren missat situationen och först efter matchen via video gör bedömningen att en anmälan är på sin plats.

Argumenterar du bara för att fördriva tiden eller för att jag håller på ett av dig mindre favoriserat lag?
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
nyz:
Om du går in på de rivaliserande fansens sajt och hävdar att deras spelare ska stängas av, för att sedan i nästa inlägg erkänna att du inte har sett vad som har hänt - då får du nog fan finna dig i ett och annat motargument. Dummare än så tror jag inte du är.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
nyz:

Själv såg jag situationen på plats, och precis som domaren i det läget, tycker jag inte tacklingen var ful. Jag har dock inte sett den på video i efterhand, så jag kan inte göra någon ytterligare bedömning. Jag håller med dig om att avsiktligt gå in för att skada motståndare aldrig är försvarbart och bör beivras med avstängning. Men, varken du eller jag vet om det var avsiktligt.

Argumenterar du bara för att fördriva tiden eller för att jag håller på ett av dig mindre favoriserat lag? Själv skriver jag ganska ofta på Moras sida på HS. Själv förstår inte riktigt varför du som leksing är så intresserad av detta fall.
Kommentera

Sv: Mora IK - Luleå
nyz: killen spelar lite tufft bara, satt ca 5 meter från händelsen i lördags...
Tycker inte att det finns nån anledning att stänga av honom!!!!
Däremot så det J. Granström blev utsatt för var värre!!
Kommentera

« · 609929 · »