Slitwargen: Jag blev då imponerad av Ross stundtals! Bl.a när han vilt överfallen av 2-3 blåvita och lugnt skakar av sig dem, tittar upp och levererar ett smörpass! Vår nästa KUNG!
Dino: Hm. Jag vet inte om jag tycker ett frågan är klockren - med den logiken borde Noretpojkarna vara bättre än Leksand... Däremot är väl ramsan en bekräftelse på att Leksand - i brist på annat -lutar sig mot gamla segrar, från en tid då Olof Palme var nytillträdd stadsminister, färg-teven just hade börjat smyga sig in i de svenska hemmen, Black Sabbath hade släppt sin första platta och bensinen kostade under kronan.
Jag tyckte Calle Bergström var en av de bästa igår... varför kan man inte välja honom?:(
Sen så kan jag inte förstå att Leksand inte gjorde fler mål i boxplay... De spelade ju 5-3 massa ggr. (någon sa att #78 var på isen då också, men jag vet inte...).
Annars var jag lite besviken på Ross Lupaschuk... Alla andra nyförvärv kändes som de höjde laget, men med Ross är jag mer osäker... Känns knappt som en medel-elitseriespelare.
Ikväll hoppas jag att både Gudmundsson och Jakobs får spela! De måste få alla chanser!!! Om Mora ska nå slutspel så måste vi få igenom några unga sensationer i laget... Det är de som kan höja laget några nivåer extra om de slår igenom.
Är väldigt nyfiken på Kerman också, han tror jag mycket på! Någon som vet om han kan spela någon match i helgen?
Det sjöngs nån ramsa igår om hur många SM- guld LIF vann på 70- talet.... Min motfråga blir: Hur många gånger har Leksand åkt ur Elitserien jämfört med Mora....? *L*
Telefonrapport från ishallen: Årets MIK håller en jämn och hög nivå, utan fixstjärnor som Hossa eller Horcoff men med många tunga spelare och toppar som Eric Johansson, Marco Toukko och Teemu Elomo. De spelade kanadensiskt: var på motståndarna från första nedsläpp och orkade fullfölja det hela matchen - grabbarna har bra kondis. Enda positionen där Leksand var klart bättre är målvakten - i övrigt var det "som om Frölunda mötte Almtuna" så länge det var spel fem mot fem.
insu: Gattis till segern, trodde Leksand var oslagbart så som deras supportar härjat i olika forum. Ser ut som alla era utlandsfödda spelare börjar betala sig, var det någon spelare född i svedala som nätada för er ikväll?
Jag vill minnas ett leksandscitat längre ner i det här forumet: "Stryk mot ett danskt lag, Hela Sverige Skrattar". Så det är väl bara att dra till med "Stryk mot ett lag som förlorade mot ett danskt lag. Hela... Norden Skrattar". Eller någe.
insu: inte för att jag vill vara taskig, men vi förfögar över 7st 11m-planer, och en handfull ytterligare småttingplaner. så är det ute på vischan, där jag bor.