Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora signar Hammerfall

« · 734822 Till forumet

Sv: Mora signar Hammerfall
Stigsson:

fel person att ställa frågan till jag har bara hört dessa 2 låtar vi skrivit =)
Kommentera

mattias - 74: Jag har just hittar svaret själv. Det senaste som släpptes från bandet var en singel "Sonnet" från samma album och den kom 1998.

2004 kom det en samlingsplatta/DVD "This is music" med singlarna 92-98.
Kommentera

Stigsson: Stämmer bra det. Bandet har så vitt jag förstått lagt ner sin verksamhet. Dock har sångaren Richard Ashcroft släppt två album som går i samma stil som the Verve.
Kommentera

mattias - 74: Men snälla Mattias, jag skrev aldrig vilka jag TYCKER är bäst.

Men du har nog en poäng ändå, nu mera tycker nog även jag att Hammerfall är sveriges bästa hårdrocksband:)
Kommentera

Sverige har ju alldeles för mycket bra "hårdrock" för att Hammerfall ska kunna klassas som Sveriges bästa. Är det ingen som hört talas om Entombed? Ge mig I For An Eye eller Say It In Slugs som intro kommande säsong så ska det nog bli fart och fläkt i hallen.
Kommentera

Mike Skinner: Kunde ha gått, men nu är det upplagt för herrar Hammerfall att leverera stycket i fråga. Låt oss inte gnälla innan vi ser (eller snarare hör) resultet.

Tilläggas kan att Hardcore Superstar gjorde en av förra årets bästa hårdrockplattor förra året. Från den cd:n plockade vi en del, eller större delen, av introt som MIK kom in till under slutspelet. Låten i det fallet heter Kick On The Upperclass. En av många bra låtar från det självbetittlade och sorglig förbigångna albumet.
Kommentera

Fan så coolt :-) Tycker det låter som ett spännande samarbete.

Nu väntar jag spänt på vilket ES-lag som ska starta ett samarbete med The Poodles :-P
Kommentera

Chippen: Linköping borde passa bra där
Kommentera

Chippen: Hmm... jag som trodde det var självklart... The Poodles - TIK
Kommentera

Db_04: Haha...eller var inte Luleå? Poodels...ser juh nästan ut som en björn :-P
Kommentera

Paddan: Int emig emot heller...jag följer inte TIK :-P men alla vet väl att TIK är lite mesiga :-p
Kommentera

Chippen: ja sa LHC för de är de lag ja gillar minst :) och nu när pajjen är där gillar ja dom ännu mindre (och det har inget med att göra att han lämnade leksand, har gnällt på han konstant i 3 år nu )
Kommentera

« · 734822