Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora - Timrå

« · 634122 Till forumet

Mora - Timrå
Mindre än ett dygn kvar nu till match igen. Försnacket lär väl intensifieras så det känns som om det är dags att dra igång en matchtråd.
Kommentera

Sv: Mora - Timrå
Stigsson: Bra initiativ. Jag inleder inför-matchen med följande inlägg: Heja Timrå!

Hur står det till med Moras backar förresten?
Kommentera

Chief: Jo tack dom mår nog bra och ligger hemma och sover nu och laddar för match.
Kommentera

Stigsson: Det gör förhoppningsvis våra också. Även om vissa förmodligen talar i sömnen med ljusare stämma än andra...
Kommentera

Chief: Nu är jag lite mera påläst så att jag kan ge dig ett vettigare svar än vad du fick igår kväll. Vi får tillbaka Calle Bergström efter sjukdom så att vi i alla fall kan gå med tre fulla backpar. Thomas Skogs kan kanske spela men vilar troligtvis för att inte riskera att axelskadan slås upp igen. Peter Nolander har brutit ett finger och spelar definitivt inte.

Framåt så vilar fortfarande Håkan Bogg (axelskada) och Kenneth Bergqvist (sjuk) istället får vi tillbaka Marcus Eriksson (långtidsskadad, diskbråck)

Efter en match med Sperrle i buren så ställer vi åter Petri Vehanen som fungerat bra mot er tidigare denna säsongen ;-)
Kommentera

Stigsson: Det känns skönt att vi har två stabila och pålitliga målvakter....Det verkar inte spela någon större roll vem som vaktar kassen..... Och så tror jag att de sporrar varandra till stordåd.
Idag vinner vi med 3-1!
Kommentera

Från hockeyligans skaderapport inför matchen idag:

"I Timrå är det rena rama sjukstugan. Kalle Koskinen är axelskadad, Magnus Nilsson är inte tillbaka efter en hjärnskakning, Per Hallin är knäskadad, Johan Asplund är sjuk och Peter Regin spelar B VM med danska juniorlandslaget."

Roligt att spela för Danmark ses som en sjukdom ;)
Kommentera

Dino: Inge tjafs bara. Spel som mot HV etc. Ingen underskattning, Timrå ligger ändå före i tabellen. 3-1 låter som ett rättvist resultat.
Kommentera

Birger: Aftonblaskan tror på 4-2. Hoppas de får rätt.
Kommentera

MonkeyBoyF: Ja, fast i omvänd ordning.
Kommentera

Dino: Hörde att ni frågade efter mig under förra matchen, gjorde precis som ni alltså lyssnade på radion - konstiga var bara att på hockeykväll lade man all krut på Salos skada men ändå att Mora spelade bra. Kommentatorn i radio däremot klankade ner på det mesta, målvaktstabbarna var tydligen hur många som helst och Sperrle var absolut inte skymd enligt honom. Konstigt, han måste ha sett en annan match än den jag såg sen på hockeykväll för Sperrle var ju helskymd.

Men jag har ju iaf rätt i att Vehanen alltid får stå mot lag som slåss i den undre halvan av tabellen och Sperrle står mot lag som slåss i den högre delen av tabellen. Oavsett hur det går idag kan jag slå vad om att Sperrle kommer att stå mot Linköping borta i helgen.
Kommentera

MonkeyBoyF:

ja tror de blir 5 - 0 till mik
Kommentera

Här va det lite dött.. inte ett inlägg på ca. en och en halvtimme.. nä nu ska jag ialla fall göra mig i ordning, innan jag drar till hallen och få se, förhoppningsvis, när mora vinner..
Kommentera

PixelZorba: Hoppas det blir bra stämning, mycket folk och krossande seger ikväll. Själv ska jag bänka mig framför tv'n med hockey-middag och några folkisar. Vi ses väl här senare.
Kommentera

Stigsson: Nu börjar Wennerholm att vända kappan....... Undrar om inte konspirationen börja lätta lite....? Men fortfarande så känns det som att det slås av lite konstiga icingar osv..... Media kanske lättar på konspirationen snabbare än domarna. Nu har ju både Wikegård, Wennerholm och Carl- Johan Bergman insett att det faktiskt finns hockeyspelare i Mora IK också...
Men det är klart blir vi inte fullvärdiga som ett elitserielag i år, så blir vi väl det nästa år......
Kommentera

Dino:

Undrar vad Per Bjurman säger om eran framfart i Elitserien, det måste svida oerhört för honom :-)
Kommentera

Dino: "Men det är klart blir vi inte fullvärdiga som ett elitserielag i år, så blir vi väl det nästa år......"

....så blir vi det INTE nästa år heller. Att bli accepterad är minst en femårsprocess och vi är bara på år två ännu.
Kommentera

« · 634122