Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora - Västerås

« · 901027 · » Till forumet

Sv: Mora - Västerås
Tången:

Cedergren tycker jag var bra, han spelade moget och gjorde bara ett enda felbeslut under hela matchen. men redde ut den snurriga situation som uppstod själv.

fortsätter han på den inslagna linjen så tar han en ordinarie plats i år.

efter 11,35 i tredje perioden så hade mik och vik skjutit 2 skott var.
sedan är det som du säger att mora började snurra lite mer och trycka på mer. Dock utan att skapa några som helst farligheter. det enda som var farligt var ju faktiskt reduseringen till 2 - 4. men det kändes farligt varje gång som vik kom in i anfallszon. dom var lite mer irrationella än vad jag är van att se ett lag vara. Man visste aldrig riktigt vad dom skulle ta sig till.

Jag måste även ge vik beröm för 1 - 4 målet. det var ruskigt snyggt.
Kommentera

Barbapappa: Ja men se där. Då är vi väl skapligt överens då.
Kommentera

Tången:

ja,a det värkar så:)

I slutändan tror jag att det kommer att bli jättebra men är bara lite besviken för tillfället, i det stora hela så tycker jag att västerås inte heller spelade bra.
Kommentera

Barbapappa: Får ändå ge ett pluss till Moringarna Simons och Granström ;-)
Kommentera

Barbapappa: "Jag måste även ge vik beröm för 1 - 4 målet. det var ruskigt snyggt."

Jaså, Sunnas mål var snyggt... det ska vara en brynäsare till det... Synd bara att A-laget inte fixar att göra det ;)

Brynäs kryssar vidare *skratt*
Kommentera

Tången: vet att västerås säkert inte tränar lika mycket men det gör elitserie lagen och dom tycks då kunna vinna sina matcher...vet att inte försäsongenspelar så stor roll men jag blir lite orolig ändå...vet att det var ett sent inlägg det här men men :)
Kommentera

PappaKeno: Finns de nån med en publiksiffra, man vill ju veta hur många som såg på matchen, fanns de ingen tendens att nått nyförvärv visade nånting av sin kunskap eller kunnade, som kan vara till gagn i vinter? visst blir man lite orolig, förlusten köper jag inte, men en vsk bandy tröja har ja köpt :-)
Kommentera

"Blekt Mora föll platt"

"Yared Hagos satt på läktarna i går ."

Klippt ur Mora-tidningen...
Kommentera

GävleLasse:

Ja, jag misstänker att det är ungerfär samma klass på lagen vi mötte. eller hur. *asg*
Kommentera

Båkktjittan:

fanns en lite underlig situation på isen i går.

Lindström tog fart, en ordentlig sats och skulle tackla en vik:are. vik:aren ramlade vid sargen och lindström tacklade sargen.
Lindström blev utvisad? för Boarding?

han missade ju spelaren som redan låg!

okej jag hade hållt med om han träffat spelaren men det gjorde han ju inte.

heja Claesson, det är du och Lärking. Ni suger.
Kommentera

GävleLasse:

var det därför Brendl inte spelade igår. Boorken ville inte ha med honom på en kryssning;) *asg*
Kommentera

williamthekid: Ibland är Ros inte så dum ändå...
Kommentera

MIK 7-1:

kanske lite smartare än hockey ligan till och med:)

dessa två inlägg är saxade där i från och är skrivet av samma person i samma storry.

Tiden börjar alltså bli ganska knapp för lagen att få alla pusselbitar på plats och få sina lag så slagkraftiga som bara går till seriestarten.

Det finns fortfarande ganska gott om tid för lagen att rätta till och justera detaljer i spelet, få tillbaka skadade spelare och hitta en positiv känsla inför seriepremiären. En premiär som alltså snart är här.

ganska motsägelsefullt om jag får säga.
Kommentera

Barbapappa: j-20 matchen mellan Jokerit-Malmö idag beräknas börja 15:30 om nån tänkt åka ner, matchen i kväll där Mora ska spela börjar ca:20:00, alltså något senare än utsatt tid...
Kommentera

Barbapappa:
Lindström knuffade Vikaren i ryggen det var därför han föll.
Kommentera

Barbapappa: Ja kanske det förhöll sig så... Brynäs hade nog vunit de med... ;)
Kommentera

Barbapappa: Ja det var klantigt formulerat men jag tror att han menar att få ihop ett lag (få alla pusselbitar på plats) alltså om man fortfarande letar spelare. Då kan det bli brådis...

När det gäller att matcha ihop laget, bygga kedjor och backpar så är det ju gott om tid...
Kommentera

Moras framtid (J-20) dängde till modo i dag med 4 - 1

1:a perioden vann mora 1 - 0 men som var mycket jämn. andra körde mora över modo totalt 20 - 2 i skott men bara 2 - 1 i mål.
i tredje så bevakade mora bara ledningen och gjorde 4 - 1. rätt tidigt.

fartfylld match med hög intensitet mycket tacklingar och gruff. lite för mycket hawaiihockey kanske men en mycket rolig match i publikens smak.

moras seger var odiskutabel och rättvis.

4 - 1 ( 1 - 0 2 - 1 1 - 0 )
skott: 9 - 7 20 - 2 7 - 9 tot 36 - 18
Kommentera

allt är skit vi är dömda att brinna i helveteselden i all framtid! men jag gillar varma klimat så det gör mig inget!
Kommentera

PappaKeno:

Gudfadern tror detsamma.

Simons har en svaghet trots allt.
Omyndighetförklara spelarna är inte bra.

SSK fans hoppas lillebror gör detsamma
"Inför dom samma sak i Leksand så kommer snart Houkko ut på transfermarknaden"
Kommentera

Mora71: Visst ska ES-spelare sköta sig men helt torrlagt..nja..bara spelarna trivs med det. Före match naturligtvis. Om det inte är en för stor inskränkning i deras privatliv som de kan sköta under eget ansvar.
Bara det inte skapas någon otrivsel i gruppen genom det.
Kommentera

horcoff: Den regeln är redan bruten, men mig gör den inte så mycket.
Kommentera

Mora71:

"Inför dom samma sak i Leksand så kommer snart Houkko ut på transfermarknaden"

Haha kul du är.
Kommentera

Mora71: Vet inte om jag hade uppskattat förbud mot en öl till maten,
men ändå, gör de det så är det väl bra då.

För att vara MIK-negativ så verkar herr Ros vara väldigt intresserad av Mora IK.
Kommentera

MIK 7-1: Tycker detta förbud var löjligt. Dom lär väll få ta sig en liten sup på uppehållen åtminstånde typ glas vin till maten osv...Detta kan ju skrämma bort framtida nyförvärv om det e noll tolerans.
Kommentera

maztro : Är ni inte på fel tråd och skriver nu?
Kommentera

Anders i Budum:

Vill du diskutera Mora - Västerås fortfarande:D
Kommentera

Barbapappa:
7-4 i kvalserien 1999.
Kommentera

Ola:

ja det var då hela publiken ungefär 4000 åskådare stod och skrek: Rydmarks mamma är en pappa. till slut så var karln så psykad att han inte ens kunde åka skridskor.

om jag inte minns helt fel så ledde mora med 7 - 1 ett tag.

det var tider det:D
Kommentera

Barbapappa:

Man saknar Rydmark lite nu eftersom man inte har nån hatspelare längre =)
Kommentera

Barbapappa:

Stämmer att Mora ledde med 7-1. Men några 4000 åskådare var det inte. 2409 såg matchen.
Kommentera

Ola:

okej ja det var skillnad det. men hade du inte kunnat överlåtit det till nån avundsjuk leksing att gräva fram ;)
Kommentera

Barbapappa:

Men detta var ju på 1900-talet, och på den tiden hade inte alla bil att åka till matcherna med.
Kommentera

Ola:

just ja, glömde det:)

det är väll lite kul att 7 spelare i det laget 98/99 var med och spelade upp mora i elitserien 03/04

tre av dem är kvar i dagens mora ik.
Kommentera

haha ja då var Ed Belfour klart för leksand..
Roligt för dom men jag tror inte att det kommer hjälpa dom upp i elitserien om jag ska vara ärlig!
Kommentera

kjelleman: om Ed är hel så kommer han bidra med mycket se om LIF har tillräckligt bra lag i övrigt återstår att se
Kommentera

kjelleman: Leksand värvar den talangfulle Georges Vézina från Canadiens!!

Ps För mer info om Georges kolla kanadensiska wikipedia!
Kommentera

Bonäs norra: Här har ni adressen till lifs nyförvärv
en.wikipedia.org/wiki/Georges_V%C3%A9zina
Kommentera

Bonäs norra:

Försöker du vara rolig? Jag kan berätta att du lyckas inget vidare.
Kommentera

Bonäs norra: nu är du ju bara löjlig.... han har vunnit Vezinas trophy 2 gånger.... DVS NHL bästa målvakt. det var ett tag sen men han var förstemålvakt i NHL så sent som den gångna säsongen.
Kommentera

Db_04:

När var det då ?? 1934 :)
Kommentera

Bonäs norra: hahaha humor :D
Kommentera

mattias - 74: nu klirra du hela glashuset... under länken finns svaret på det
Kommentera

Db_04:

hehe jag vet =)

Imponerade meritlista
Kommentera

Bonäs norra: Ser "lite" avundsjuka i ditt senase inlägg , fast det kan ju bero på att jag är enögd .
Kommentera

Hör inte ett dugg till tråden, men jag är ju inte ensam om att vara off topic så... :

Jag satt nyss i en diskussion med en leksing. Han hävdar att spelarna i Mora avskyr Arvedsson och i princip vägrar träna. Har jag missat nåt?! :o
Kommentera

Nalia:

Säkert bara nån Leksing som driver med dig =)
Kommentera

Alisandali: Det som är mest humor i det här är att ett stort antal användare tror att matchen mot Västerås fortfarande pågår. (Fan vad jag önskar att jag hade en "stänga tråden" funktion)
Kommentera

Stigsson: Vadå är den slut?! :/
Ville dock inte starta en ny tråd för min fåniga lilla fråga...my bad!!

mattias: Ja förmodligen....men blev lite nervös över att jag missat något^^
Kommentera

Nalia: Äsch, det gör inget. Jag blir bara glad att se dig tillbaka så du får gärna skriva i en matchtråd från 2003 om du vill :-)
Kommentera

« · 901027 · »