Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Mora-Växjö 7/12

« · 334162 Till forumet

Mora-Växjö 7/12
Vi kommer upp ca 50 Lakejer :) Vi kommer att övernatta i Mora eftersom vi åker upp redan på lördan för att se LIF-Brynäs. Hoppas att det är bra drag i Mora en lördagkväll annars får vi väl ordna det... ni kan väl hjälpa till om inte... vi har INGA bråkstakar så på så vis blir det lugnt.... :)
Kommentera

Sv: Mora-Växjö 7/12
Putte-LL:

Hehe drag ska nog inte vara något problem att ordna, men jag förutsätter att ni är bättre på att "röja" än era Smålands kollegor från Oskarshamn :) Välkomna upp !
Kommentera

MrAce: På vilket vis röjde dom??

Lakers Lakejer röjer schysst :)
Kommentera

Putte-LL:

IKO/Moore support kan inte festa...
Bara ett gäng knepiga människor som man inte förstår sig på!
Dumjävlar helt enkelt...

Växjöfans har jag aldrg råkas med så det kan ju bli en ny erfarenhet!!!

I Mora är alla trevliga och gästvänliga... är ni myndiga så gå på Wasastugan, där är det väl mest röj för en 20-25 åring! Söker ni nostalgi och lite raggare så kan ni kika in på siljan!!! Vart ska ni bo då?
Kommentera

jo1: Ett vandrarhem mitt i centrum, nära till allt ska det va.... Vi är bra på att festa :)
Kommentera

Putte-LL:

Då så ingen fara att ni blir utan röj :)

Är väl ca 150 m mellan ert boende och det bästa utestället skulle jag tänka mig.
Kommentera

MrAce: Låter ju skitbra... är det nått bra sovställe tro?
Kommentera

Putte-LL:

Har för mig det ligger två st vandrarhem precis brevid vasaloppsmålet, så har du något namn på stället ?
Kommentera

MrAce: Nä, tyvärr. Tror det finns typ 60 bäddar...
Kommentera

Putte-LL:

Skulle tänka mig att det är det här då, se länk tips

Ser okej ut iaf, dock inget som jag har större koll på faktiskt, ligger precis vid vasaloppsmålet och centrum iaf. :)
Kommentera

På samma sida som Mr Ace länkar till så hittar du en karta över centrala Mora.

Det som grabbarna nämner är erat troliga boende eftersom det endast finns ett vandrarhem i centrum. Följ min länk till kartan.

-Wasastugan är belägen vid bokstaven S i ordet Målkullann´s.
-Vill ni ha mera disco istället för raggarfest så går ni till Jernet som ligger alldeles under bokstaven å i samma namn.
-Hotell Siljan som också nämns ligger vid bokstaven B i ordet Busstation.
-Ishallen ligger 400 m väster om Zornmuseet.
-Suverän pizzeria bara 150m från där ni bor ligger precis norr om bokstaven A i ordet kyrka.
-Moras bästa restaurang Claras (men också den dyraste) ligger precis väster om Zornmuseet, alltså på väg till ishallen.
-Dom flesta butiker, fik och restauranger som ni kan behöva finns efter Kyrkogatan som också är med på kartan.

Sådär, nu kan ni inte komma fel.
Kommentera

« · 334162