Next Mission: Kvalserien.

« · 1001741 · » Till forumet

Sv: Next Mission: Kvalserien.
Nej, mattias - 74:
men det kan faktiskt bli så att Leksand tar de tre första platserna, och med en tredjeplats i bagaget blir man inte uppflyttad. Tyvärr.
Kommentera

Metal Guru:

Haha Skraj ?? :-)
Kommentera

mok:
Jag tror att Leksand kommer ta de två första platserna.
Kommentera

mok: På pappret känns det som ett riktigt bra spelschema för Mora. Det kan vara en fördel att börja mot de sämsta lagen och det är definitivt en fördel att avsluta mot dem när de antagligen inte har något att spela för.
Kommentera

mattias - 74: Tror nog Leksand skall fixa detta utan kanske större problem. Brynäs kommer nog få det svårt med både Mora och Malmö jagandes. Risken finns nog båda ES lagen åker ner.
Kommentera

Bissett19:

Därför att detta laget är tillräckligt bra för att fixa en ES plats. Lundström o co har lyckats bra med värvningarna samt att vi lyckats knyta till oss en spelare om Belfour som enligt mig och många andra går in i princip vilket ES lag som helst trots 42 år gammal. Dock vet jag inte vad Laget står i mötet med ES lag men vi har ju piskat rögle med 3 - 7 borta och även slagit Malmö borta samt att vi har slagit Mora i en träningsmatch innan serien så vi vet att vi kan slå de bästa lagen.

Jag tror och är övertygad om att vi går opp men jag har Brynäs som favoriter till att vinna Kvalserien.
Kommentera

mattias - 74:

Vad är det som gör dej så övertygad av att Leksand fixar en plats?
Kommentera

mattias - 74:
Det som talar för Leksand är väl det jag skrev, att allt kan hända i en kvalserie. Men annars borde Mora och Brynäs återta sina platser i elitserien. Helt enkelt de två bästa lagen.
Kommentera

Ola:

Jo jag tycker kvalserien är ett riktigt getingbo men jag är övertygad ändå.
Kommentera

mattias - 74:
Well... det enda jag tror är att jag inte tror någonting. Törs inte ens spekulera. Det går att rangordna lagen, där jag definitivt skulle placera MIK bland de två främsta. Men i en kvalserie finns det så oerhört många andra faktorer som spelar in: lottningen, motivationen, dagsformen, turen, nerverna etc etc. Jag tror att målvaktsspelet kommer att få stor betydelse, och där kan det bli fågel eller fisk för både Mora och Leksand.
Kommentera

mattias - 74:
Det måste kännas skönt att inte behöva vara nervös då. Själv är jag inte lika övertygad att Leksand går upp, liksom jag inte är övertygad att Mora klarar sig kvar. Och det beror inte på att jag tvivlar på mitt lag, utan för jag vet att allt kan hända i en kvalserie. Något du tydligen inte håller med om.
Kommentera

mattias - 74:

Förlåt övertygad :-)
Kommentera

horcoff:

Nej jag skrev att jag tror.
Kommentera

mattias - 74: Ja, då är alltså Leksand klart då...
Kommentera

Ola: "Att vi får börja mot de förmodligen två sämsta lagen, ser jag som en klar fördel. " skriver Du , Men titta efter i match programet. Vi får ju faktisk spela de fem fösta matcherna mot sämre motstånd... ;-)
Kommentera

insu:

ja fy fan vad detta skall bli roligt. vad tror du själv då?

Jag är som sagt övertygad att Leksand tar en av platserna men vilka som gör dom sällskap bryr jag mig faktikst inte om :)
Kommentera

mattias - 74:
Jag tror att vi diskuterade matchen Leksand-Mora just nu. Ja, om inte Jan Simons sökt dispens om att få spela båda derbymatcherna i Leksand. Men jag tvivlar på det ;-)
Kommentera

Metal Guru:

Brukar det inte vara dubbelmöte mellan lagen i kvalserien eller har ni sökt dispans om bara en match som ni skall förnedras i :-)
Kommentera

insu: Leksing! ;)
Kommentera

Anders i Budum: Nej vi är inte så populära i media.
Kommentera

Konspirationen, insu: Konspirationen.
Kommentera

Anders i Budum:
Ja, visst är det konstigt! När hockeyslutspelet lottades, Anja vann en världscuptävling, Sandviken gick till Bandyfinal och Wissman tog VM-silver så säger de ingenting om att MIK fick stryk igår ;-)
Kommentera

Som vanligt, inte ett enda inslag om Mora i sporten. Usch!
Kommentera

horcoff:
Jag tror inte det är lottat. Att vi får börja mot de förmodligen två sämsta lagen, ser jag som en klar fördel. Och detta beror nog på att vi var elfte lag i ES.
Kommentera

horcoff:
Den här matchen har hela Bermudatriangeln (Leksand-Falun-Borlänge) längtat efter i flera år ;-)
Kommentera

insu: Så är det nog!
Kommentera

insu: De tror jag inte ;-)
Kommentera

horcoff:
Leksand hade kunnat få möta oss klockan tre en tisdagmorgon - de hade fortfarande fyllt sin ishall flera gånger om...
Kommentera

horcoff: hehe...ja man skulle behövt vara med å sett lottningen!! Men leksingarna vill ju möta Mora för att kunna gå upp i ES. Hoppas att vi kan ge dom en riktig omgång :)
Kommentera

Metal Guru: Är det verkligen lottat ?
Leksand får Mora hemma på en Lördag för att få max publik.
Kommentera

Metal Guru: ja är väl där allt skiter sig för minst 2 av dom lagen.
Kommentera

Dubbelmöte mot Leksand. Inkapslat mellan två Brynäsmatcher. Wow!

Kommentera

Dubbelmöte mot Leksand. Wow!

Kommentera

Metal Guru:

Onsdagen den 19 mars 2008 - Mora IK-Rögle BK
Fredagen den 21 mars 2008 -  AS Play off 2-Mora IK
Söndagen den 23 mars 2008 - Malmö Redhawks-Mora IK
Torsdagen den 27 mars 2008 - Mora IK-Brynäs IF
Lördagen den 29 mars 2008 - Leksands IF-Mora IK
Tisdagen den 1 april 2008 - Mora IK-Leksands IF
Fredagen den 4 april 2008 - Brynäs IF-Mora IK
Söndagen den 6 april 2008 - Mora IK-Malmö Redhawks
Tisdagen den 8 april 2008 - Mora IK-AS Play off 2
Torsdagen den 10 april 2008 - Rögle BK-Mora IK
Kommentera

Inför kvalserien så känns det som att vissa spelare lär rannsaka sig själva & kanske ska ta & förstå varför man inte tar en hakningsutv. i mittzon!
Det här med onödiga utv. har ju tränartrion poängterat i åratal men tyvärr så förstår fortfarande inte folk detta... Detta kan ju vara skillnaden mellan allsvenskan & Elitserien!

Tycker också att Simons bör dumpa biljettpriserna totalt i K.S. Fri entré för alla med Moramatchtröja i hela hallen ex. Sitter man & tänker på tvrättighetpengarna så blir man ju mörkrädd om man jämnför med de pengarna man får i Allsvenskan... Det är för stora pengar på spel och MIK behöver allt stöd i hela världen! Då vill ja inte se nå smyghöjning av priset för att det är derbymatch!
Kommentera

LL:
Vi som följer laget match efer match (gårdagen undantagen för mig, då jag besämt mig för att strunta i allt för att istället ligga i fosterställning på soffan och skaka) har ju faktiskt ytterliggare en aspekt att lägga till; De uppenbara förändringarna på isen sedan Kari tillträdde. Mora spelar med större självförtroende, och med en annan spelidé som går ut på att checka betydligt högre i banan.

Som Metal Guru var inne på så gäller det att behålla ödmjukheten, och kriga på det sätt som vi kan. Då kan det gå vägen. Spelar vi med samma inställning som mot Brynäs i tisdags kommer vi att bli fullkomligt överkörda av alla lag.
Kommentera

Hmm, är inte den där häcklöperskan lite överskattad. : )
Kommentera

zeb:
"Jag skyller inte förlusten på domarn", säger du.
Men när du i ditt förra inlägg skriver att vi blev "bortdömda" så är det exakt vad du gör.
Over and out.
Kommentera

Metal Guru:
Tackar också Chief (som hattade i fel tråd ;0), samt El Maco, Salcin och övriga, som öppet eller i bubblor stöttat inför vår inspirerande uppgift.

Detta ska bli kul!
Kommentera

LL:
Tackar! ;0)
Kommentera

Metal Guru: ja, de orden är svåra att argumentera emot.

Och som jag har sagt tidigare, jag hoppas att ni klarar er kvar.
Kommentera

Även zeb:
hänvisar jag till min presentation. Återkom när du läst klart.
Kommentera

LL:
Har sagt det tidigare, och kommer säga det igen;

"Med ödmjukhet inför uppgiften, och tro på oss själva grejar Kari och killarna det har."

Har man inte det, tror jag att vi lika gärna kan lämna tio w.o's

Kommentera

insu: Jag skyller inte förlusten på domarn,men det som hände b.l.a dom sista 5-min är enligt min mening inte försvarbart att inte ta ut Linköping,men sen gå in och ta direkt i sudden på en mycket tveksam utvisning,jag tycker det är väldigt osportsligt, men det har hänt förut och det kommer att hända igen,sen får du tycka att jag är pinsam det rör mej inte det minsta
Kommentera

Metal Guru: jag är med på vad du menar, och jag säger inte att ni kommer att åka ur. Fixar spelarna bara det mentala så ska ni klara kvalet galant, men överskatta inte betydelsen av de poäng ni tog i ett läge där ni inte hade något att förlora. Jag tror att allt avgörs i den första omgången för er, vinner vi den så klarar ni er kvar men blir det förlust så kan det mentala oket bli enormt tungt att bära.

"Att göra en tabell över Karis tid i Mora känns relevant - jag har ju inte trimmat en tabell med exakt rätt omgångar enkom för att påvisa min tes."

Det är väl exakt det du har gjort - och inget fel i det utan tvärtom. Din tes är att MIK har varit bättre med Kari som tränare och därför valde du de omgångar han har varit huvudtränare. Det hade väl varit betydligt konstigare om du hade valt omgång 1-11 för att bevisa vad som hände omgång 44-55 :-)
Kommentera

Bäste, Forever MIK:
Jag hänvisar till min presentation här på HS.
Återkom när du läst klart.
Kommentera

Metal Guru:
Synd att du inte såg matchen då hade du fått se när #10 fick klubban i munnen och blodvite uppstod (stor pöl på isen). Skadad spelare skall rendera 5min utvisning, ibland är dom snälla och ger 2+2 men det är det minsta. I detta fall så vill inte ens lärking se på skadan utan vinkar undan. Eftersom du inte verkat ha sett händelsen kan du säkert inte tala om vad det är för skillnad på skansens ossi v. tackling på harant där harant får ett slag över näsan och börjar blöda vilket renderar ossi 5min för skadad spelare.
Vad var det du skrev? Lika för alla
Tack och hej
Kommentera

LL:
Att göra en tabell över Karis tid i Mora känns relevant - jag har ju inte trimmat en tabell med exakt rätt omgångar enkom för att påvisa min tes.

Vi kommer inte spela KS på grund av Kari Elorantas styre, vi höll nästan på att klara oss upp på fast mark på grund av honom. Att vi spelar KS är på grund av tidigare, numera avsnoppade synder.

DÄRFÖR ser jag fram emot Kvalserien med tillförsikt.
Kommentera

...och det jag försöker säga är alltså att antalet poäng inte är så intressant som mot vilka lag man tar poängen och i vilket läge. Vill man vara lite domedagsprofet kan man ju tex anföra teorin att så länge som MIK var uträknade gick det bra att spela ut men när ni sedan hade något att förlora så knöt det sig. Om det var så? Vet inte, men det lär visa sig i kvalet.
Kommentera

« · 1001741 · »