Next Mission: Kvalserien.

« · 1004793 · » Till forumet

Sv: Next Mission: Kvalserien.
horcoff: Skål!
Kommentera

PappaKeno: Inte ska vi då några målgörare med i en kvalserie eller ;-)
Kommentera

Goal: Per spelad minut är Bacon 1:a om man jämför med de bästa.
Kommentera

PappaKeno: Elomo + Huml + Hisey + Määtä + Hagos + Dahlman + Pitkämäki + Kurvinen + Järven10 + kvalserie. Svara, Hur fungerar det då?
Kommentera

Goal: ja det har vi...Bacon+Kvalseriehockey= en grinande Bacon...han är för vek.
Kommentera

Goal: Klart Bacon ska vara med i kvalet. Tycker att det är konstigt att han fått så få chanser. Han kan nog stänka in ett par mot Insjön!
Kommentera

Mike Skinner: Satt just och kollade runt lite. Såg att Bacon gjorde 21 poäng i fjol. Det hade räkt till en delad 7:e plats i årets poängliga. Har vi råd att inte låta honom spela i kvalserien heller?
Kommentera

Jag vill inte verka tjatig, men jag ber er alla, om några, som ska till Malmö Isstadion den 23:e för att kolla på hockey höra av sig till mig så jag vet om det blir klack eller sittplats! Förra gången köpte jag och min polare sittplats och såg först efter slutsignal att det faktiskt fanns en liten skara supportrar i rött på bortastå!
Kommentera

sold: Vi har haft besök från Drakarna i butiken, och sponsrat med 1000 kr till bussresor under kvalserien. Men leksand nämndes icke. Det skulle komma in en kille i morgon för att vi ska skriva något antar jag. Kan höra med honom då.
Kommentera

Bonäs norra:Men man kan ju vara berusad så att man inte kommer i håg att man vrit där ;).Men då är det ju ingen vits med att åka dit...
Kommentera

sold: Ig wet då jett , ig ska då int fårro dajt!
Ig a fajd naug åw demda förr
Kommentera

Kommer Drakarna att anordna några bussar till matchen den 29/3 i Leksand???
Nån som hört nått?

Kommentera

Metal Guru:
Jag väntar till den 10 april innan jag bestämmer mig... :-)
Kommentera

Ola:
...om det går vägen, så har vi ett väldigt bra spelprogram.
I annat fall så är det en del av Konspirationen, att spelprogrammet var så fullkomligt vinklat åt antiMora-håll.
Kommentera

horcoff:Tror inte det ens blir nå webbradiosändningar förutom Lif - MIK o MIK - Lif.Vet inte hur det blir med radio siljan om de skulle sända något.Återkommer i den frågan så fort jag pratat med ansvariga där.
Kommentera

horcoff:
Inte så mycket att säga om, då vi i övrigt har ett väldigt bra spelprogram.
Kommentera

horcoff: Inga andra Tv sändningar finns förrutom dom som har skrivits om tidigare.
Kommentera

Bukefalos: Det var också det första jag reagerade på och dessutom Lördagsmatch hemma mot Mora och direkt efter MIK-LIF. Hade jag varit Simons så skulle jag haft synpunkter.

Matcher som inte går på TV, går det att höra på Sr.se, Webbradion, någon som vet ?
PPV matcher ?
Kommentera

Bukefalos: Haft en tråkig kväll? ;-)
Kommentera

Efter att ha studerat spelprogrammet till kvalserien lite närmare blir jag trots allt lite betänksam över framför allt en sak. En av våra värsta konkurrenter till att ta en ES-plats har tre av fem hemmamatcher på helgdagar. Vi har ingen. (räknar ej söndagar)
Har för länge sedan noterat skillnaden vad gäller ljudnivån på publiken en vanlig veckomatch kontra en lördagsmatch.(klart domaren påverkas av detta)
Detta är förvisso en liten detalj, men det stör mig då jag fruktar att just små detaljer kommer att bli avgörande.
Kommentera

Lycka till i KS alla i Mora
Kommentera

Knogen:

Pennan är mäktigare än svärdet, till och med vid särskrivning. :)
Kommentera

Knogen: Bloggat....
Kommentera

Knogen:

Bla bla bla :)
Kommentera

mattias - 74:

Nej, nej. Tellus skrev inte uterink, han skrev ju faktiskt ute rink. För trots att Ejendals stod färdig så sent som för ett par år sedan så är den ju hopplöst ute. Hänger du inte med i vad som är inne? ;-)
Kommentera

Tellus:

Uterink ?? stor uterink som tar nästan 8000 åskådare :-)
Kommentera

Ladda om kom tillbaka till finrummet och lämna det andra dalalaget kvar där dom hör hemma....i en ute rink nära dig...
Kommentera

HZSF: Låter bra de :)
Kommentera

Söndagen den 23:e är det dags för Mora att spela mot Malmö, hoppas att någon mer än jag och min polare kommer att befinna sig på plats för att heja! Om ni ska ner, hör av er till mig innan så kan vi ses och gå på hockey ihop!
Kommentera

Tännström: de ska spelas om det först men drömscenariot vore ju att ni stannade och BHF gick upp och att man kunde utöka samarbetet.
Kommentera

difzi: Vi ska stanna ;)
Kommentera

insu:

Ja, vet inte vad de är, men er har vi alltid haft problem med. Men som tröst äer vi inte de ända laget. Ni har ett starkt lag, ni bör stanna :)
Kommentera

nr 10:
Ja, det har ni ju varit duktiga på de senaste åren :-)
Kommentera

immelmann:

jag hoppas Mora stannar kvar. vore ju inge kul att inte få krossa er i elitserien!!
Kommentera

jag tror vi fixar det här.. känns så.. två första matcherna blir viktiga för att komma in i ett postivt flyt igen.

och så till nästa säsong kan marcel hossa komma hit igen, han lär inte få kontrakt i amerika som han spelar nu
Kommentera

difzi:
Du får gärna komma över till rätt sida av arenan!
Kommentera

Metal Guru:

Lycka till i KS! Håller tummarna för er att ni stannar kvar, vill ju åka upp till Mora och se hur Djurgården leker med er ;) ... eller står jag själv på fel sida av arenan? ;)
Kommentera

mok:
Slutspelspulsen och halsgropshjärtat är ingenting mot den fullständiga reset av Universum som en sjusst kvalserie är.
Kommentera

Metal Guru: Tycker man rensade ut det mesta under förra säsongen när man höll på att halka dit igen men eftersom man följt frölunda ett tag har man ju jaft hjärtat i halsgroppen många gånger när dom dansade upp och ner. Nu får man hjärtat i halsgroppen och ökad puls from imorgon då det blir slutspel.
Kommentera

mok:
Måste säga att det fattas något i ditt mellanmjölksliv, om du inte har brytt dig om kvalserien på några år. Att gå All-In med fru, hus, hund, barn och volvo är nyttigt för själen emellanåt, och rensar upp de mest trögbeckade system.
Kommentera

LL: Aha där ser man. Var ju ett tag sen man riktigt behövde bry sej om det drä som tur e.
Kommentera

Metal Guru:

Undrar om Leksand får revansch på riktigt nu då =)
Kommentera

eltifoso:

Haha jag menar att vi inte drar jämt i vårt tyckande om hockey :)
Kommentera

mattias - 74: Drar inte vi jämt? Jag tycker du är rolig, har inget otalt med dig såvitt jag vet?!
Kommentera

mok: nej, det var förut det. Orsaken till att de möttes var att det var så långt uppehåll mellan elitserien och kvalserien. Då bestod alltid första omgången av ett möte mellan elitserielagen, ett mellan de två som kom direkt från allsvenskan och ett mellan de lag som tog sig dit via play off. På så sätt hade lagen lika långa speluppehåll bakom sig när serien startade.
Kommentera

Wayne Gresky: Har inte sett spelschemat men låter ju inte dumt för Mora om det är som du säger. Men börjar inte allt ES lagen möta varandrA?
Kommentera

eltifoso:

Kul att du och jag inte drar jämt =)

Heja Frölunda
Kommentera

Metal Guru: Stort lycka till i KS, se till att hålla leksand nere i den serie de hör hemma.
Kommentera

Har gjort en undersida för KS.

Kommentera

Metal Guru:

Jo om de utökar Elitserien till 14 lag så kanske .
Kommentera

« · 1004793 · »