Next Mission: Kvalserien.

« · 1005997 · » Till forumet

Sv: Next Mission: Kvalserien.
mattias - 74:
Det har jag ingen aning om. Det jag jag inte greppar är hur du kan tro att folk är avundsjuka på att bli dömd för misshandel. Eller så missförstod jag dig bara.
Kommentera

horcoff: Gjutet att du håller fortet i V-Dalarna. Kom ihåg, det är bara döda fiskar som följer strömmen :)
Kommentera

Erkänner mina synder nu, men var faktiskt in på bloggpojkens sajt och förkovrade mig lite.
Shit vad coolt att konsekvent skriva Mora med liten bokstav. Fast det är klart att grabben har en poäng vad gäller lämpligheten att blanda olika supportrar från Mora och Leksand. Han har ju för vana att knöla till näsan på oss *oringar.
Kommentera

insu:

Trist att du bara ser det negativa kring honom det är ju tyvärr det som folk gör som inte känner honom.

Jag som Leksing umgicks massa med honom tidigare på resor och jag vet att han inte alltid är skyldig till bråken som uppstår runt honom.
Kommentera

mattias - 74:
Avundsjuka? På att bli dömd för misshandel? Det finns säkert en del machosnubbar som tycker det är coolt, men de allra flesta av oss har helt andra värderingar.
Kommentera

Börjar bli jobbigt att gå till affären och möta alla drantar som redan är i ES, men nog ska vi väl spela om det först?
Det verkar som det är jag som skall hålla ställningarna här i V-Dalarna ;-)
Kommentera

mattias - 74:

Whoa! Som jag så länge vandrat i öknen, fumlandes efter svar. Nu är jag upplyst, och vandrar i fröjd fram längs sjungande stigar i sarons lustgård och hela baletten, tjofadderej... Du gav mig svaret jag så länge suktat efter; Avundsjuka!!! Det låg där hela tiden och jag såg det inte... Men nu... Ah! Tack Mattias!! ;-)

Ehrm... Du kan ju fundera lite kring det där om varför folk gillar att tracka honom! ;-)
Kommentera

horcoff:

Jag har vart med några gånger på reasor då folk har bråkat på honom utan anledning men du verkar jag tro jag snacka skit så det får stå för dig.

Dock kan han som du och många andra har påpekat vara stor i käften själv vilket naturligtvis är mindre bra
Kommentera

mattias - 74: blaaa..blaaa.......
Kommentera

Ola:

Han är absolut inte min idol men jag kan säga så här att många gånger han hamnar i bråk så blir han provocerad nåt det grövsta. Folk gillar och tracka honom, varför vet jag inte. Avundsjuka ?
Kommentera

mattias - 74:
Angående bara 120 platser till Leksands supporterklubb, se det som en psykning klubbarna emellan. Er klack blir lite mer spridd. Vi flinar lite grann.

2008.04.11 vet vi vem som skrattade sist.
Kommentera

Ola:
Det ser inte bra ut när Du svär i Gästboken !
Kommentera

mattias - 74:
Vi har ju alla våra idoler. Du har Emil Nilsén. Det har inte jag. Blev det böter eller fängelse för hans senaste misshandel förresten?
Kommentera

Metal Guru:

Ja det tycker jag för jag kommer garantera läsa den !
Kommentera

mattias - 74:
Fan, man kanske skulle starta en blogg.
Kommentera

Bissett19:

Han är inte avstängd nånstans vad jag vet.

Jag bryr mig inte om vad han gör jag bara gillar hans blogg. Har den som startsida :)
Kommentera

mattias - 74:

Hur många arenor kommer han vara avstängd i efter KS tror du?
Jag tippar på minst 4.....

Vad hände efter att han löpte amok under cupen i Leksand?
Kommentera

mattias - 74:
Nej, jag läser inte bloggen.
När du bubblar länkar får du i retur ett av fyra standardsvar.
Kommentera

Metal Guru: Mardrömmar i stundande...
Kommentera

Metal Guru:

HAHA läser du inte själv bloggen ??
Kommentera

mattias - 74:
Det där är gränsfall till att det är modererbart, att nämna Em*ls namn. Ouch! Jag ser en bar överkropp i ett lite för trångt skinn framför mig.
Kommentera

mattias - 74:
Han kan väl få fortsätta grina i radio och sin blogg bäst han vill va mig beträffar...
Kommentera

mattias - 74: Men nu va jag ju jävligt intresserad av va hon tycker...INTE
Kommentera

mattias - 74: Vi offrar inte ett klick på den mannens blogg.
Kommentera

Båkktjittan:

Bla bla bla :-)

Läs Emils blogg får du se vad han tycker, han skriver det som många Leksingar tänker tror jag.
Kommentera

mattias - 74: Kanske det är så, enär Ni kan väl inte vara rumsrena nog att hålla er på läktaren utan börjar klättra uppför väggarna när de går illa för ert (Lag)
Kommentera

mattias - 74:
Ska ni sitta på taket?
Kommentera

65selander:

Simons är rädd att taket skall ramla när pga alla leksingar som kommer ;)
Kommentera

mattias - 74: De behöver ju inte släppa mer än 120 eller om det är 150 som är standard. Vet iaf att Brynäs har fått mer platser i Ejendals om jag inte är felunderrättad. Frågan lär nog stötas och blötas ett tag framöver.
Kommentera

Metal Guru:

Vi kanske skall ha matchen ute på parkeringen det är väl ungeför lika stort :-)
Kommentera

Inget svammel redigt och snyggt ;-), längst ner i artikeln de kontrakterade spelarna i dagsläget och där ingår Dahlman.
Kommentera

Metal Guru: Eller varför inte ståplats Hemulån.
Kommentera

mattias - 74: Ja, jag tycker oxå det är lite med 120 biljetter eftersom d är så hett eftertraktade. Med tanke på det borde Vi kanske släppa 500 biljetter till borta stå med ett pris på låt säga 300 :- /styck. Tillgång och efterfrågan.
Kommentera

mattias - 74: Storleksordningen 100-120 biljetter till motståndarfansen är väl vad man är skyldig att släppa ifrån sig. Att ni sedan tycker att ni "rättmätigt ska ha betydligt fler" säger väl mer om er och erat ego än vad det gör om oss?
Kommentera

mattias - 74:
Vi kanske ska göra en tillfällig läktare för er klack ute på parkeringen..?
;0)
Kommentera

Metal Guru:

Jag litar på det jag hört och det var det som jag hörde om att Leksand hade erbjudit Mora 300 biljetter men att ni inte ville ha så många utan nöjde er med 120!

Superstars ville ha 500 men fick endast 120

Hur som helst är 120 jävligt lite som bortasupporter det måste du hålla med om ? även som moring :)
Kommentera

mattias - 74:
Men Stigsson sade ju just att Morafansen bara blivit erbjudna 120 biljetter av Leksand, och det var därför ni fick 120. Vem är det som har rätt?
Kommentera

Metal Guru:

Dom ville ha 500 men 300 låter väl som rättmätigt eftersom det var det som Morafansen blev erbjudna av Leksand
Kommentera

mattias - 74:
Hur definierar du 'rättmätigt'?
Kommentera

Stigsson:

Jag fick ett telefonsamtal av en kompis som hävdade att Mora hade blivit bjudna 300 biljetter men endast sa att de ville ha 180 var det, ( inte 120 )

SuperStars har fått ett antal biljetter men dom ska ju rättmätigt ha betydligt fler. ( 120 är för lite )

Jag menar det att om inte mora kan ha 300 st med sig i en kvalseriematch och dessutom endast 6 mil att åka så är det illa, mycket illa.
Kommentera

mattias - 74: Tänk att här hos oss går samma rykte men precis tvärt om. Vi har "bara" fått 120 platser av er och ni har fått betydligt fler av oss. Undrar vad som är sant egentligen.

Hur menar du för övrigt att det skulle vara ett mått på hockeyintresset efter hur många motståndarsupportrar som släpps in?
Kommentera

Båkktjittan:

120 biljetter skulle Superstars få av det jag hört. Det är otroligt lite tycker jag! Dessutom hade Mora blivit tilldelade 300 av Leksand men enligt vad jag hörde nyss så ville ni bara ha 120 ? Stämmer detta så kan man ju undra hur hockeyintresset är i MORA ??
Kommentera

mattias - 74: Prisets sätts som vanligt efter principen , Vi tar ut så mycket betalt som det är möjligt utan att för den skullen minska intresset. Att döma av tillgången på biljetter så kan Du väl inte påstå att det är för Dyrt ? Vore det för dyrt skulle ju inga biljetter säljas ? Nä stanna du hemma, så går Vi andra med glädje och tittar på Vårt lag.
Kommentera

horcoff:

360 för en sittplats mot Leksand i eran lada ? 320 mot Brynäs ?? Bajenfasoner ??
Kommentera

insu: Nej, tekniska spelare verkar inte göra sig besvär i Mora, helt klart är att han är målfarlig. Han fick ju inte chansen för att det skar sig med Arvedson och efter det har han heller inte fått en ärlig chans.
Kommentera

Nu är det naturligtvis inte bara målen som räknas hur bra en spelare är, men bara som kuriosa.(Utan att ha kollat precis alla.)
Mål per spelad minut;
Naturligtvis har vi Rob Hisey på första plats och tätt följd av Kenneth Bergqvist.
Sedan har vi Elomo tätt följd av inte mindre av den spelare som aldrig gör en dålig match, nämligen Anders Nilsson.
Kommentera

horcoff:
Det spelar väl ingen roll vem som var bäst ifjol?
Vad han har uträttat i år är mer intressant, men allt går att visa med statistik. Elitseriens effektivaste poängplockare i år är ju Daniel Wessner...
Missförstå mig rätt, jag tycker också att han har fått för få chanser. Men jag tycker det ska ske av de rätta orsakerna, inte för att han var bra förra säsongen.
Kommentera

"insu:För mig är det fullständigt ointressant vad en spelare presterade förra säsongen."
# Han var bäst ifjol, avseende mål per spelad minut.
# Och det är han i år också.
(har inte kollat, ska göra det sedan).
Kommentera

Goal:
Jag skulle nog kunna tänka mig att ge Bacon chansen om jag var tränare - dock inte baserat på hur många poäng han gjorde IFJOL. För mig är det fullständigt ointressant vad en spelare presterade förra säsongen.
Kommentera

horcoff: Snyggt greppat om glaset där! Bergqvist förtjänar dock en ärlig chans, och en sån chans är inte bara inhopp i två! matcher. Konstig matchning kan man tycka.
Kommentera

« · 1005997 · »